Gå til innhold

Savner å jobbe medlever og langvakter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det ikke flere jobber som har det?

jobber i dag todelt turnus og synes jeg er på jobb hele tida. 
Før jobbet jeg medlever med 7 dager på jobb og 14 dager fri. Og jeg var så mye mer opplagt og jeg hadde god kapasitet til å jobbe ekstra i friukene. Nå har jeg nesten ingen kapasitet til å jobbe ekstra selv om jeg er færre timer på jobb enn jeg var før.

Det er ingen jobber med medlever der jeg bor. Vurderer å søke medlever i en kommune 4 timer unna, men de fleste er 3/4 dager på jobb og så en uke fri. Skulle sååå ønske at det var flere jobber som hadde 7-14 turnus. 

Føler nå at jeg er på jobb hele tida, helgene går altfor fort. Seinvakter og så tidligvakt tar knekken på meg. Skulle ønske at kommunen i det minste kunne gå over til langvakter. 
Dere som har jobbet todelt turnus i årevis, hvordan takler dere det? Hvordan ser turnusen deres ut? 

Anonymkode: dc7f1...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For mange arbeidsplasser hadde det aldri fungert. Det er overskriften. 

Videre er Det helt normalt å jobbe "hver dag". 

Dersom det er lite som frister der du bor kan du søke litt lenger borte. 4 timer er ikke så langt i den sammenheng, for du får konsentrert både tiden på jobb og i bil. 

Lykke til. 

Og ja, jeg vet godt hva jeg snakker om 😊

Endret av goodbeforelong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Følte også at vi fikk gjort jobben vår mye bedre (jobbet med ungdom), mye mer stabilt og forutsigbart for dem. Vi var 36 ansatte fordelt på 3 skift, var en som sluttet på de åtte årene jeg jobbet der, og han gikk av med pensjon. Ekstremt lavt sykefravær også. Mens resten av vår enhet i kommunen med vanlig turnus hadde kjempehøyt fravær og høye vikarkostnader. Skjønner ikke hvorfor man ikke bruker medlever flere steder.

Anonymkode: d933b...53f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker motlever og korte vakter bedre.

Anonymkode: 4e975...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarer jo på det selv. Fordi det ikke er nok jobber med medleverturnus. Vi får drøssevis av søkere når vi lyser ut sånne stillinger. Det er ganske dyrt, så ikke noe vi bruker til hva som helst. 

Anonymkode: d46f0...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du svarer jo på det selv. Fordi det ikke er nok jobber med medleverturnus. Vi får drøssevis av søkere når vi lyser ut sånne stillinger. Det er ganske dyrt, så ikke noe vi bruker til hva som helst. 

Anonymkode: d46f0...a54

Ja, men i kommunen min får de knapt kvalifiserte søkere. Så mange stillinger står vakant og det er mye bruk av overtid. Tror de kunne spart penger på å bruke medlever.

Hvorfor et det dyrere enn vanlig turnus?

Anonymkode: dc7f1...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...