AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #1 Skrevet 3. september 2024 Gulvet vårt i huset blir ikke rent, jeg vasker og vasker. Hver gang er vannet i bøtta grått og robotstøvsugeren sin mopp er helt grå. Vi har hund vet den drar inn en del, og har barn som går inn med sko uansett hvor mye jeg snakker til de. Har nå siste uken vasket gulvet hver eneste dag, både for hånd sittende på gulvet, mopp og roboten. Vi bor i et støvet området, kommunen har dessverre puttet industri bare 100 meter i luftlinje, men vi har filter på alle lukene våre. Nå blir jeg frustrert, vi kan ikke ha det så møkkete. Gulvet vårt er parkett, litt rustikk og ikke lakket. Hva gjør dere for å få rene gulv?Hva bruker dere? Såpe? Bare vann? Klut, mopp? Før hadde vi glatt gulv, og det var bare å vaske over, så dette er relativt nytt problem. Anonymkode: 48357...593
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #2 Skrevet 3. september 2024 Bare vann og nesten ikke vann er det beste. Anonymkode: 54de1...9a5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #3 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Gulvet vårt i huset blir ikke rent, jeg vasker og vasker. Hver gang er vannet i bøtta grått og robotstøvsugeren sin mopp er helt grå. Vi har hund vet den drar inn en del, og har barn som går inn med sko uansett hvor mye jeg snakker til de. Har nå siste uken vasket gulvet hver eneste dag, både for hånd sittende på gulvet, mopp og roboten. Vi bor i et støvet området, kommunen har dessverre puttet industri bare 100 meter i luftlinje, men vi har filter på alle lukene våre. Nå blir jeg frustrert, vi kan ikke ha det så møkkete. Gulvet vårt er parkett, litt rustikk og ikke lakket. Hva gjør dere for å få rene gulv?Hva bruker dere? Såpe? Bare vann? Klut, mopp? Før hadde vi glatt gulv, og det var bare å vaske over, så dette er relativt nytt problem. Anonymkode: 48357...593 Du må jo bruk såpe! Varmt vann, salmiakk og litt zalo/ajax, hva med spinn mopp ? Da kan du bruke kokende vann og slippe salmiakk. Uansett du bør gå over med salmiakk om du sliter så med renhold av et gulv. Vann alene holder ikke bruk alltid såpe om du ønsker noe rent! Anonymkode: 77e70...d4b 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #4 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Gulvet vårt i huset blir ikke rent, jeg vasker og vasker. Hver gang er vannet i bøtta grått og robotstøvsugeren sin mopp er helt grå. Vi har hund vet den drar inn en del, og har barn som går inn med sko uansett hvor mye jeg snakker til de. Har nå siste uken vasket gulvet hver eneste dag, både for hånd sittende på gulvet, mopp og roboten. Vi bor i et støvet området, kommunen har dessverre puttet industri bare 100 meter i luftlinje, men vi har filter på alle lukene våre. Nå blir jeg frustrert, vi kan ikke ha det så møkkete. Gulvet vårt er parkett, litt rustikk og ikke lakket. Hva gjør dere for å få rene gulv?Hva bruker dere? Såpe? Bare vann? Klut, mopp? Før hadde vi glatt gulv, og det var bare å vaske over, så dette er relativt nytt problem. Anonymkode: 48357...593 Dersom gulvet ditt er oljet og ikke lakket er det ikke skitt, men oljen du vasker av. Vi har oljet tregulv og vannet/moppen er brunt uansett hvor lenge det er siden sist gulvet ble vasket. Altså gulvet er ikke skittent, men fargen i oljen smitter av ved vask. Anonymkode: 6c24e...93f 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #5 Skrevet 4. september 2024 Hvis det er støv, sand, jord som dras inn. Så støvsug/tørr mopp for å samle opp. Vask med klut/mopp og skyld i vasken, så du beholder vannet i bøtta rent. Bland Ajax og salmiakk bare noen dråper. Sett ungene til vaskejobben, hvis dem ikke slutter å gå med sko inne. Anonymkode: 9888f...29f 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #6 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Du må jo bruk såpe! Varmt vann, salmiakk og litt zalo/ajax, hva med spinn mopp ? Da kan du bruke kokende vann og slippe salmiakk. Uansett du bør gå over med salmiakk om du sliter så med renhold av et gulv. Vann alene holder ikke bruk alltid såpe om du ønsker noe rent! Anonymkode: 77e70...d4b DU kan ikke renhold! Man MÅ ikke bruke såpe hvis det ikke er spesielt gjenstridige flekker og kokende vann skal aldri brukes. Lunkent er perfekt både når man bruker midler og ikke. Lunkent vann virker bedre uansett. Anonymkode: 54de1...9a5 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #7 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Du må jo bruk såpe! Varmt vann, salmiakk og litt zalo/ajax, hva med spinn mopp ? Da kan du bruke kokende vann og slippe salmiakk. Uansett du bør gå over med salmiakk om du sliter så med renhold av et gulv. Vann alene holder ikke bruk alltid såpe om du ønsker noe rent! Anonymkode: 77e70...d4b Dette er oppskriften på å ødelegge ett gulv ts. Anonymkode: 69b2f...8fe 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå