AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #81 Del Skrevet 29. september 2024 what_no2000 skrev (10 timer siden): Det var mer ment som en humoristisk stikk til det kjønnet som stort sett vasker alt på 60 grader. Og det virker som om jeg bare traff 50 % i forhold til mannen din, siden han ikke har tilpasset kleskjøpene sine til vaskeferdighetene sine. Jeg har selv brukt ca 6 av de 12 programmer min vaskemaskin har, så jeg passer verken inn i kvinne eller mann kategorien i mitt forrige innlegg. 😀 Hvis man sliter med en mann med manglende vaskemaskin kompetanse, og man ikke ønsker å vaske alt klær selv, så tror jeg det mest fornuftige er at han får egen skittentøykurv, slik at han kan eksperimentere med sine egne klær inntil han enten har klart å tilpasse vaskekompetansen sin til kleskjøpene sine, eller til han har tilpasset klesinnkjøpene sine til vaskekompetansen. Greier han å vaske sine egne klær, og man har klær som trenger omtrent samme kompetanse kan man gå over til felles kurv igjen. Har hatt felles økonomi omtrent fra den dagen vi traff hverandre. Orker ikke se penger gå rett i søpla på den måten. Bruker forsåvidt bare 3-4 av programmene selv. Bomull (60-vask), miks (40-vask), delikat, og dun (dyner og jakker). Så mulig jeg er like håpløs som enkelte av kvinnene i tråden mener menn er 😂 Anonymkode: 3964e...e04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #82 Del Skrevet 29. september 2024 Herregud så fint det må være å tenke på det så enkelt som at alt går på kjønn. Finnes ikke nyanser i tankegangen, og tydeligvis ikke i klærne dine lengre heller. Anonymkode: e48f1...0d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #83 Del Skrevet 29. september 2024 Rosa Gnom skrev (11 timer siden): Neida. Det er ikke umulig. Han utnytter deg bare. Bevæpnet inkompetanse Her kan du lese litt om hvorfor han gjør som han gjør. Det kalles bevæpnet inkompetanse. Han later som at han ikke kan ting slik at du skal gjøre det. Det er overaskende ganske menn som kjører denne " taktikken" . Hvis han virkelig er så dum at han ikke kan bruke en vaskemaskin så har han ikke noe i samfunnet ellers å gjøre. Det skal virkelig ikke mange hjernecellene til for å kunne å vaske klær. Hvis jeg skal tippe så klarer han seg vel greit ellers i livet. Bare ikke når det kommer til "kjedelige" ting som renhold,husvask,klesvask. Vi har lært av dere kvinner. Det er ikke måte på hvor inkompetente dere er når det skal gjøres noe annet enn enkelt husarbeid. Jeg fikk maaaaange tips til dette av eksen, hun "skjønte" ikke hvordan man skulle henge opp en hylle eller koble til et hjemmenettverk. Eller en drøss med andre "manneoppgaver" som er superenkle. Når jeg brukte de samme triksene som henne ble hun sur og forsvant. Kvinnebabyer ass...spar meg. Anonymkode: 80b9f...acf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #84 Del Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ikke meg du siterer. Men kjenner ikke igjen min mann i dette. Han er et arbeidsjern, og setter seg aldri ned på sofaen om det er noe han kan gjøre for oss. For oss fungerer det utmerket at han har rutineoppgavene - er den som vasker badene, gulv, støvsuger, tar alt av søppel og renovasjon (og generelt alle "møkkete" oppgaver), holder kjøkkenet rent og ryddig, snømåking, plenklipp, kjører ærender.. Så sørger jeg for at vi har rene klær, at det er mat i huset og på bordet, og at all logistikk og økonomi er på stell. Han kunne sikkert tilsvarende skrevet et innlegg om at det er klin umulig for kona å rense et sluk.... Anonymkode: 3964e...e04 Det er nettopp dette! En flott fordeling av oppgaver etter interesse og det man er kompetent til. Ikke på død og liv prøve å fordele at alle ting skal gjøres av begge. Da blir det frustrasjon fordi man ikke gjør det på møten JEG mener er riktig. Det ser man jo bare av de meningsløse innleggene her om at mannen gjør det FEIL. Forholdene som varer har en fornuftig fordeling av oppgaver. Forhold der dama er konstant frustrert fordi mannen vasker blondetrusene feil er dømt til å mislykkes. Anonymkode: 80b9f...acf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #85 Del Skrevet 29. september 2024 Jeg tror mange menn helt fint klarer å ta klesvasken, men det er nok varierende hvor viktig det er for disse mennene å gjøre det "riktig". Her i huset har jeg måttet gjøre godt grunnarbeid før jeg kan tillate mannen min å hjelpe. JEG må sortere alt, og alt som ikke tåler tørketrommel må jeg putte i vaskerposer. Jeg har også måttet lære ham at han må måle både mengde vaskepulver og mengde skittentøy. Før var vaskene fylt ALT for fulle. Og det ble brukt alt for mye vaskemiddel, så alle klærne var slimete ved vaskens slutt. I tillegg hang han tidligere alle klærne alt for tett på tørkestativet. Jeg husker når vi ble sammen, for mange år siden. Da luktet alle klærne hans råttent vann og sur melk. Heldigvis, etter mange år med opplæring, så er vi kommet til et bra sted med klesvask 😂 Heldigvis en flott mann som tar ansvar på alle andre områder i livet ❤️ Anonymkode: 2dc22...b2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yellow Eye Skrevet 29. september 2024 #86 Del Skrevet 29. september 2024 Har vasket tøy selv i over 20 år, har aldri opplevd noe problemer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #87 Del Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (På 3.9.2024 den 20.45): Det er jo helt klin umulig! Ull kjøres med alt annet og med vanlig såpe. Hvitt kjøres med rødt så alt blir rosa. Klær kastes over snora. Klær glemmer i trommelen hele dagen og det stinker dritt av alt. Lofilter tømmes aldri. Mannen har fått forbud mot å vaske, men gjør det allikevel og han herper selv de fineste ting. Silkeblusa mi ble også vasket med sengetøy. Hvordan får jeg hvitt tøy hvitt igjen etter at alt nå er rosa? Puttet det umiddelbart på ny vask, men kan jeg ha i klor eller må jeg vente i og med klor helst ikke skal brukes med såpe? Tips? Anonymkode: cfcdc...d09 Ny regel i hus til mannen: 1. HVER gang du ødelegger noe i vask, må du erstatte det med penger. Jeg vet hva ting koster, så null problem - du vippser meg 2. Nå går vi gjennom HVORDAN VASKE KLÆR RIKTIG en gang for alle, og jeg forventer at apehjernen din tar til seg alt og lærer en gang for alle. Det skal ikke være nødvendig for en voksen mann å feile i noe så enkelt! Anonymkode: 97cf0...e6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yellow Eye Skrevet 29. september 2024 #88 Del Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (På 3.9.2024 den 21.02): Min samboer er ikke så elendig som dette, men alle de hvite trusene mine ble grå da han vasket mørkt og lyst tøy sammen. Han er ikke så god på sortering. Men nå har vi fordelt det sånn at jeg vasker og tørker (enten i tørketrommel eller stativ) og så bretter han alle klærne. For meg er det helt nyydelig da jeg hater å brette. Anonymkode: 22ef9...53c Det er rart, jeg har vasket lyst og mørkt tøy sammen i 20+ år jeg har aldri opplevd at lyst tøy har blitt misfarget fordi det er vasket sammen med mørkt tøy. Jeg vet folk sier det skjer, men jeg synes det rart at jeg aldri har opplevd det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 29. september 2024 #89 Del Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Vi har lært av dere kvinner. Det er ikke måte på hvor inkompetente dere er når det skal gjøres noe annet enn enkelt husarbeid. Jeg fikk maaaaange tips til dette av eksen, hun "skjønte" ikke hvordan man skulle henge opp en hylle eller koble til et hjemmenettverk. Eller en drøss med andre "manneoppgaver" som er superenkle. Når jeg brukte de samme triksene som henne ble hun sur og forsvant. Kvinnebabyer ass...spar meg. Anonymkode: 80b9f...acf Ja,bare se her. Du går rett i angrep. Forresten, jeg er en mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #90 Del Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ny regel i hus til mannen: 1. HVER gang du ødelegger noe i vask, må du erstatte det med penger. Jeg vet hva ting koster, så null problem - du vippser meg 2. Nå går vi gjennom HVORDAN VASKE KLÆR RIKTIG en gang for alle, og jeg forventer at apehjernen din tar til seg alt og lærer en gang for alle. Det skal ikke være nødvendig for en voksen mann å feile i noe så enkelt! Anonymkode: 97cf0...e6d 1. vi har hatt felles økonomi i en årrekke, vippsing er meningsløst. 2. vi bruker ikke nedsettende ord om hverandre, aldri 3. jeg gidder ikke lære opp en voksen mann, det burde moren hans ha gjort. Det sviktet. Han er imidlertid super på å vaske bad og støvsuge, så da har han ansvaret her, og jeg vasker klærne våre. Anonymkode: 3964e...e04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #91 Del Skrevet 29. september 2024 Mannen min kan fint vaske klær, han gjør det når jeg er bortreist. Ellers gjør jeg det, men det er fordi han lager mest mat av oss, samr rydder og vasker kjøkkenet mest. Anonymkode: 13a62...b0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #92 Del Skrevet 29. september 2024 Menn kan både vaske klær og bygge vaskemaskiner. Tenk på det. Anonymkode: 063ac...6c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #93 Del Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Menn kan både vaske klær og bygge vaskemaskiner. Tenk på det. Anonymkode: 063ac...6c4 Det hadde han faktisk vært fullstendig håpløs på, verre en klesvasken til og med... Når det er noe feil med PCen hans leverer han den til meg 😂 Anonymkode: 3964e...e04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #94 Del Skrevet 29. september 2024 Yellow Eye skrev (42 minutter siden): Det er rart, jeg har vasket lyst og mørkt tøy sammen i 20+ år jeg har aldri opplevd at lyst tøy har blitt misfarget fordi det er vasket sammen med mørkt tøy. Jeg vet folk sier det skjer, men jeg synes det rart at jeg aldri har opplevd det. Jeg har opplevd det flere ganger, og er tilsvarende forundret over å høre om dem som aldri opplever det. Jeg hadde satt på hvitt tøy en gang, og så hadde en av mannens røde t-skjorter blitt med i dragsuget da jeg sorterte. Lakenet, håndklærne og t-skjortene hadde fått en svak rosafarge, de var hvite da jeg satte på maskinen. Toppene mine i kunststoff var fortsatt hvite. Flere lyserosa klær(hovedsakelig truser og sokker) har fått en blå(lilla?) undertone etter å ha blitt vasket med mørke klær. Hvite truser og noen bh'er kan bli lysegrå. Det ser ikke ut til å spille noen rolle om jeg bruker vaskemiddel for hvitt eller farget tøy. Så hvordan du får til å vaske lyst og mørkt sammen uten at noe blir misfarget, det skulle jeg gjerne likt å vite! Anonymkode: d8997...027 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #95 Del Skrevet 29. september 2024 Yellow Eye skrev (2 timer siden): Det er rart, jeg har vasket lyst og mørkt tøy sammen i 20+ år jeg har aldri opplevd at lyst tøy har blitt misfarget fordi det er vasket sammen med mørkt tøy. Jeg vet folk sier det skjer, men jeg synes det rart at jeg aldri har opplevd det. Det er ikke hvitt lenger. Men grått/blast i fargen. Du vil se det om du holder plagget mot et kritthvitt ark. Mange som går rundt i slike "hvite" klær. Anonymkode: 3964e...e04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #96 Del Skrevet 29. september 2024 Prøv å vask tre nye sorte t-skjorter samtidig med en ny hvit singlet, og se at jaggu farger nørkt tøy av. Men har du sorte t-skjorter du har eid i en årrekke og vasket 100 ganger er det klart det ikke er mye farge som farger av… Anonymkode: 69622...638 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet 29. september 2024 #97 Del Skrevet 29. september 2024 Har selv en mann som er god på å vaske klær. Sorterer klærne fornuftig, og kjører program som bevarer de aktuelle plaggene best mulig. Men han har bodd noen år alene før jeg kom inn i bildet, det hjalp sikkert. Faktisk er han bedre enn meg på å ikke la ferdig vask bli liggende, jeg starter ofte på en annen oppgave som gjør at jeg glemmer den vaska en times tid… De tre samboerne jeg hadde før det var også velfungerende med bruk av vaskemaskin, selv om det stort sett var jeg som hadde oppgaven. Og jeg ser ingen grunn til at han MÅ vaske klær hvis han ikke liker det. Det er endel andre oppgaver i huset jeg ikke liker som mannen tar. I det store bildet går det ganske greit opp i opp med arbeidsfordeling, det er det viktigste for meg. Men jeg har altså 100% statistikk på at menn KAN bruke vaskemaskin 😁👌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå