AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #61 Del Skrevet 4. september 2024 Har 25 år med mannen nå, og han har bare lov til å vaske egne klær. Og har han hvite T-skjorter/ piké så ødelegger han dem, om heg ikke legger det bort med hvitvask finklær. pg når hm henger opp til tørk.. helt ubrukelig. Han henger altfor tett og eier tydeligvis ikkje krefter til å riste plaggene så de blir glattere. Anonymkode: 45477...552 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #62 Del Skrevet 4. september 2024 Samboeren forsøkte seg på noen runder med "bevæpnet inkompetanse" vedr både klesvask og husvask. Tok seg raskt sammen når han måtte erstatte mitt ødelagte tøy og både min mor og hans søstre påpepkte dårlig vask mens jeg var gravid og sengeliggende. Anonymkode: 22441...221 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #63 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det er jo helt klin umulig! Ull kjøres med alt annet og med vanlig såpe. Hvitt kjøres med rødt så alt blir rosa. Klær kastes over snora. Klær glemmer i trommelen hele dagen og det stinker dritt av alt. Lofilter tømmes aldri. Mannen har fått forbud mot å vaske, men gjør det allikevel og han herper selv de fineste ting. Silkeblusa mi ble også vasket med sengetøy. Hvordan får jeg hvitt tøy hvitt igjen etter at alt nå er rosa? Puttet det umiddelbart på ny vask, men kan jeg ha i klor eller må jeg vente i og med klor helst ikke skal brukes med såpe? Tips? Anonymkode: cfcdc...d09 Joda, det kan vi. Men din mann burde kanskje fått litt opplæring, ja.. Anonymkode: fd751...979 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #64 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Enda mer patetisk enn de som bruker latterlige engelske tulleuttrykk på KG er de som ikke engang klarer å stave latterlige engelske tulleuttrykk... Anonymkode: 80b9f...acf Huff, så sur i dag da 😂😂 Anonymkode: 06c83...4e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #65 Del Skrevet 4. september 2024 Menn kan vaske klær, men mange menn trenger mye veiledning. Det tok noen perioder med sykemelding hvor jeg ikke kunne løfte noe til at mannen min skulle lære det ordentlig. Hos oss sorterer vi direkte i skittentøyskurven, og alle, inkludert de små barna vet hvilken kurv de ulike fargene og materialene skal i. Så da blir det veldig enkelt. Anonymkode: a2327...3b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #66 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Vi kan vaske klær som er brukanes og tåler å bli vasket. Mannfolk klør blir ikke farget når de vaskes sammen med andre farger og ulllæstene tåler vanlig vask. Kjøp skikkelge klær i stedet for å klage på mannen. Anonymkode: a4d72...0a5 Men dere hadde aldri i verden tent på ei dame som kun gikk i manneklær. Anonymkode: 29a71...39f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #67 Del Skrevet 4. september 2024 Menn som ikke "klarer" å gjøre husarbeid er så utbredt at det til og med har et eget begrep: "Weaponised incompetence". Dvs. de klarer, men later som de ikke klarer slik at dama ender opp med å gjøre alt husarbeidet allikevel. Dette er en teknikk som menn oppfant sånn ca. samme dag kvinner begynte å forlange likestilling i hjemmet. De bruker pådatt dumhet som et våpen til å få overtaket, rett og slett. Anonymkode: bebc6...142 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #68 Del Skrevet 28. september 2024 Jeg måtte ta over all klesvask i vår store familie med fem barn, fordi min mann ødela klær i vask (vasket dem feil), lot de ligge for lenge i maskinen, ristet dem ikke før han hang dem opp, og brettet dem aldri. Så jeg sa til han at det var best jeg tok over ansvaret for klesvasken, mens han heller gjorde andre oppgaver. Det fungerte greit ei stund. Så sluttet han gradvis å gjøre “andre oppgaver”, så jeg til slutt ble stående igjen med alt av husarbeid. Nå har jeg gitt han ansvaret for å vaske sine egne klær. Vi får se hvordan det går.. Jeg tar mine egne klær og barnas. Anonymkode: aa2ca...a01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #69 Del Skrevet 28. september 2024 Eneste han får lov å vaske er eget treningstøy. Han glemmer lukke glidlåser, ser ikke hva som er ull, mener klær ikke farger over på hverandre. Er også av den mening at i og med at tørketrommelen har innstilling som heter "skaptørt", så kan man legge halvfuktige klær rett inn i skapet. Oppegående fyr med høy utdannelse. Og er generelt et arbeidsjern som aldri setter seg på sofaen om man kan gjøre noe. Men han er en teoretiker. På praktiske ting i huset er han håpløs. Fungerer fint for oss. Han har tatt på seg alle rutineoppgaver, som badvask, støvsuging, rydde etter måltider, og mye mer. Og jeg liker å vaske klær, og lage mat. Anonymkode: 3964e...e04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #70 Del Skrevet 28. september 2024 Hvorfor er dere sammen med menn som bare irriterer dere!? Anonymkode: 81bb6...453 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #71 Del Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Han glemmer lukke glidlåser, ser ikke hva som er ull, mener klær ikke farger over på hverandre. Er også av den mening at i og med at tørketrommelen har innstilling som heter "skaptørt", så kan man legge halvfuktige klær rett inn i skapet. Anonymkode: 3964e...e04 Hva betyr "skaptørt" da? Anonymkode: 80b9f...acf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #72 Del Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor er dere sammen med menn som bare irriterer dere!? Anonymkode: 81bb6...453 Hvor står det at han irriterer meg? Så lenge han skurer tre bad hver uke, støvsuger huset jevnlig, står opp tidlig og måker oppkjørselen, rydder kjøkkenet etter middag... Så gjør det meg da ingenting å vaske klærne hans. Anonymkode: 3964e...e04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #73 Del Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva betyr "skaptørt" da? Anonymkode: 80b9f...acf Ikke at du kan åpne tørketrommelen, uten å kjenne på om klærne er tørre, brette de, og legge de rett inn i skapet, i alle fall. Anonymkode: 3964e...e04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
what_no2000 Skrevet 28. september 2024 #74 Del Skrevet 28. september 2024 (endret) Er det lov med litt humor? Kvinner kjøper klær for å utnytte alle programmene på vaskemaskinen. Menn kjøper klær som passer til det programmet vaskemaskinen er forhåndsinnstilt på (bomull, farget tøy, 60 grader). Endret 28. september 2024 av what_no2000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #75 Del Skrevet 28. september 2024 what_no2000 skrev (Akkurat nå): Er det lov med litt humor? Kvinner kjøper klær for å utnytte alle programmene på vaskemaskinen. Menn kjøper klær som passer til det programmet vaskemaskinen er forhåndsinnstilt på (bomull, 60 grader). Så du er en av mennene som tror at alt går på bomull 60? Han har strikkegensere og ull. Dyre skjorter, dressbukser. Nye (fargesterke) jeans. Og alle klær med glidelås (som SKAL lukkes før vask) er hans. Anonymkode: 3964e...e04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
what_no2000 Skrevet 28. september 2024 #76 Del Skrevet 28. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Så du er en av mennene som tror at alt går på bomull 60? Han har strikkegensere og ull. Dyre skjorter, dressbukser. Nye (fargesterke) jeans. Og alle klær med glidelås (som SKAL lukkes før vask) er hans. Anonymkode: 3964e...e04 Det var mer ment som en humoristisk stikk til det kjønnet som stort sett vasker alt på 60 grader. Og det virker som om jeg bare traff 50 % i forhold til mannen din, siden han ikke har tilpasset kleskjøpene sine til vaskeferdighetene sine. Jeg har selv brukt ca 6 av de 12 programmer min vaskemaskin har, så jeg passer verken inn i kvinne eller mann kategorien i mitt forrige innlegg. 😀 Hvis man sliter med en mann med manglende vaskemaskin kompetanse, og man ikke ønsker å vaske alt klær selv, så tror jeg det mest fornuftige er at han får egen skittentøykurv, slik at han kan eksperimentere med sine egne klær inntil han enten har klart å tilpasse vaskekompetansen sin til kleskjøpene sine, eller til han har tilpasset klesinnkjøpene sine til vaskekompetansen. Greier han å vaske sine egne klær, og man har klær som trenger omtrent samme kompetanse kan man gå over til felles kurv igjen. Endret 28. september 2024 av what_no2000 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #77 Del Skrevet 28. september 2024 Ull er en ting og må kjøres på spesifikt program og med ullvaskemiddel, men har aldri opplevd at fargede klær ikke kan vaskes sammen med hvitt på 40 grader. Vasker daglig klær så vet ikke hvordan du klarer å få slikt til TS? Anonymkode: 08ee3...ce1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #78 Del Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ikke at du kan åpne tørketrommelen, uten å kjenne på om klærne er tørre, brette de, og legge de rett inn i skapet, i alle fall. Anonymkode: 3964e...e04 ??? Anonymkode: 80b9f...acf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 28. september 2024 #79 Del Skrevet 28. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 3.9.2024 den 20.45): Det er jo helt klin umulig! Ull kjøres med alt annet og med vanlig såpe. Hvitt kjøres med rødt så alt blir rosa. Klær kastes over snora. Klær glemmer i trommelen hele dagen og det stinker dritt av alt. Lofilter tømmes aldri. Mannen har fått forbud mot å vaske, men gjør det allikevel og han herper selv de fineste ting. Silkeblusa mi ble også vasket med sengetøy. Hvordan får jeg hvitt tøy hvitt igjen etter at alt nå er rosa? Puttet det umiddelbart på ny vask, men kan jeg ha i klor eller må jeg vente i og med klor helst ikke skal brukes med såpe? Tips? Anonymkode: cfcdc...d09 Neida. Det er ikke umulig. Han utnytter deg bare. Bevæpnet inkompetanse Her kan du lese litt om hvorfor han gjør som han gjør. Det kalles bevæpnet inkompetanse. Han later som at han ikke kan ting slik at du skal gjøre det. Det er overaskende ganske menn som kjører denne " taktikken" . Hvis han virkelig er så dum at han ikke kan bruke en vaskemaskin så har han ikke noe i samfunnet ellers å gjøre. Det skal virkelig ikke mange hjernecellene til for å kunne å vaske klær. Hvis jeg skal tippe så klarer han seg vel greit ellers i livet. Bare ikke når det kommer til "kjedelige" ting som renhold,husvask,klesvask. Endret 28. september 2024 av Rosa Gnom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #80 Del Skrevet 29. september 2024 Rosa Gnom skrev (5 timer siden): Neida. Det er ikke umulig. Han utnytter deg bare. Bevæpnet inkompetanse Her kan du lese litt om hvorfor han gjør som han gjør. Det kalles bevæpnet inkompetanse. Han later som at han ikke kan ting slik at du skal gjøre det. Det er overaskende ganske menn som kjører denne " taktikken" . Hvis han virkelig er så dum at han ikke kan bruke en vaskemaskin så har han ikke noe i samfunnet ellers å gjøre. Det skal virkelig ikke mange hjernecellene til for å kunne å vaske klær. Hvis jeg skal tippe så klarer han seg vel greit ellers i livet. Bare ikke når det kommer til "kjedelige" ting som renhold,husvask,klesvask. Ikke meg du siterer. Men kjenner ikke igjen min mann i dette. Han er et arbeidsjern, og setter seg aldri ned på sofaen om det er noe han kan gjøre for oss. For oss fungerer det utmerket at han har rutineoppgavene - er den som vasker badene, gulv, støvsuger, tar alt av søppel og renovasjon (og generelt alle "møkkete" oppgaver), holder kjøkkenet rent og ryddig, snømåking, plenklipp, kjører ærender.. Så sørger jeg for at vi har rene klær, at det er mat i huset og på bordet, og at all logistikk og økonomi er på stell. Han kunne sikkert tilsvarende skrevet et innlegg om at det er klin umulig for kona å rense et sluk.... Anonymkode: 3964e...e04 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå