Brunello Skrevet 4. september 2024 #41 Del Skrevet 4. september 2024 Irja skrev (13 timer siden): Jeg vasker klær og mannen lager mat. Meget forbøyd med den fordelingen. Man kan ikke være god på alt. Mat er man god eller dårlig på å lage. Vaske tøy er man ikke god eller dårlig på. Man er enten ubrukelig til å lese vaskeanvisningen eller så klarer man det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #42 Del Skrevet 4. september 2024 Lær barna deres å vaske klær. Våre har lært dette i tiårsalderen. Alle våre kan dette både gutter og jenter. Anonymkode: ef99b...ffd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #43 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Mannen får ikke røre klesvasken her i hus... han får heller andre oppgaver i hus. Helt talentløst Anonymkode: c5889...e0b Gjett hvem som er fornøyd🤭 Anonymkode: 033f0...94f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 4. september 2024 #44 Del Skrevet 4. september 2024 Brunello skrev (3 minutter siden): Mat er man god eller dårlig på å lage. Vaske tøy er man ikke god eller dårlig på. Man er enten ubrukelig til å lese vaskeanvisningen eller så klarer man det. Selvfølgelig klarer han det, men han liker å lage mat - og er flink. Jeg hater det, men synes klesvask er helt greit. Så da er jo den grej. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajakvinne12 Skrevet 4. september 2024 #45 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er jo helt klin umulig! Ull kjøres med alt annet og med vanlig såpe. Hvitt kjøres med rødt så alt blir rosa. Klær kastes over snora. Klær glemmer i trommelen hele dagen og det stinker dritt av alt. Lofilter tømmes aldri. Mannen har fått forbud mot å vaske, men gjør det allikevel og han herper selv de fineste ting. Silkeblusa mi ble også vasket med sengetøy. Hvordan får jeg hvitt tøy hvitt igjen etter at alt nå er rosa? Puttet det umiddelbart på ny vask, men kan jeg ha i klor eller må jeg vente i og med klor helst ikke skal brukes med såpe? Tips? Anonymkode: cfcdc...d09 Mannen min greier fint vaske klær. Det har med oppdragelse å gjøre tenker jeg, om de måtte vaske selv i ungdommen eller om mamma gjorde alt. Forøvrig har jeg aldri fått misfarget hvite klær av å vaske de sammen med andre farger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #46 Del Skrevet 4. september 2024 Weaponized inkompetance - en måte å slippe unna på. Alle normalt fungerende mennesker kan betjene en vaskemaskin, støvsuge, bytte dekk, klippe plenen etc dersom noen tar seg bryet med å vise de to-tre ganger. Anonymkode: 06c83...4e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 4. september 2024 #47 Del Skrevet 4. september 2024 (endret) Jajakvinne12 skrev (1 time siden): Mannen min greier fint vaske klær. Det har med oppdragelse å gjøre tenker jeg, om de måtte vaske selv i ungdommen eller om mamma gjorde alt. Forøvrig har jeg aldri fått misfarget hvite klær av å vaske de sammen med andre farger. Jeg tror det har svært lite med oppdragelse å gjøre. Første gang jeg satt på en vaskemaskin var i russetiden da jeg måtte vaske russedressen og mamma ikke var hjemme. Det har imidlertid ikke medført at jeg ikke kan vaske tøy. De fleste vaskemaskiner er selvforklarende. Endret 4. september 2024 av Brunello 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #48 Del Skrevet 4. september 2024 Litt av forklaringen er hastverk. Han skal være så rask, for er jo bare å vaske. Han bare river med seg det han ser. Bak hver effektive mann, sitter vel en dame og rydder opp. Han har også forsøkt seg på å henge opp gardiner og istedenfor å gjøre det ordenlig, var han lynrask og slengte de opp på null, komme niks. Sitter og forsøker å få ut igjen kroker som har satt seg helt fast. De er mildt sagt skakk kjørt inn i gardina. Jeg er bare sliten av så mye ekstraarbeid. Han er flink til å hjelpe til, men finnes ikke nøye Anonymkode: cfcdc...d09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #49 Del Skrevet 4. september 2024 Bombasi skrev (17 timer siden): Hehe. Høres nærmest ut som han gjør det med vilje for å nettopp slippe oppgavene. Ikke gi deg! Menn kan absolutt vaske klær. Og menn har absolutt logisk sans når det kommer til å vaske klær. Skriv en bruksanvisning og heng over maskinen. Gå gjennom den med han. Hva som skal vaskes med hva, hvilket program som skal kjøres, hvilken temperatur som skal brukes, hvilke vaskemiddel og skyllemiddel som skal brukes eller ikke osv. Da har han ingen unnskyldning lenger, med mindre han plutselig har glemt hvordan han skal lese! Hvis han anklager henne for å detaljstyre ham, eller mener at hvis det han gjør ikke er godt nok får hun gjøre det selv, da? Mannen her i huset var lenge rask til å bruse med fjærene hvis jeg ville ha ting gjort på en spesiell måte(annen måte enn hans), samtidig som at når jeg eller vi skulle gjøre noe, var det hans fremgangsmåte og tidsskjema som var den riktige måten å gjøre ting på. Selv han har riktig nok forstått hvordan vaskemaskinen fungerer og grunnleggende sortering av klesvask(og respekterer at enkelte plagg tåler mindre enn andre), men jeg ser lett for meg at en som ikke bryr seg/vil slippe unna oppgaven lett kan ty til "argumenter" som "enten gjør jeg det på min måte, eller så får du gjøre det selv". Anonymkode: d8997...027 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #50 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Nei menn klarer ikke å vaske klær. Litt rart at de klarer å finne opp atombomber og andre innovasjoner, men klær... Der er det er en barriere altså. Anonymkode: 35e67...aa9 Åååh jeg savnet muligheten til å reagere med en latteremoji på denne for jeg brøt ut i høy latter 😂😂😂 Anonymkode: 6998b...e7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #51 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Litt av forklaringen er hastverk. Han skal være så rask, for er jo bare å vaske. Han bare river med seg det han ser. Bak hver effektive mann, sitter vel en dame og rydder opp. Han har også forsøkt seg på å henge opp gardiner og istedenfor å gjøre det ordenlig, var han lynrask og slengte de opp på null, komme niks. Sitter og forsøker å få ut igjen kroker som har satt seg helt fast. De er mildt sagt skakk kjørt inn i gardina. Jeg er bare sliten av så mye ekstraarbeid. Han er flink til å hjelpe til, men finnes ikke nøye Anonymkode: cfcdc...d09 Er det noe som helst av det han gjør hjemme som han ER nøye med, da? Uavhengig av om det er plikter eller hobby? Noen driter jo i hvordan huset ser ut, men får noia om det havner noen smuler i bilsetet, noen setter seg inn i bilen med møkkete støvler, eller *gisp* lager fingermerker på lakken eller vinduet, for eksempel. Da kunne man jo tilbydd seg å rydde/vaske bilen, og gjøre det like raskt og slurvete som han gjør det inne i huset ... 😈 Anonymkode: d8997...027 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #52 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Joda, "menn" klarer generelt vaske klær. Måtte lære samboeren dette da vi ble sammen, selv om hun fortsatt gjør feil... Har også lært mine døtre å vaske klær. Kan heller stille spørsmål ved hvorfor kvinner aldri klarer å tømme lofilteret før det tetter seg... Anonymkode: 80b9f...acf Haha, det er irriterer min mann seg over også.. Det er forsovitt han som lærte meg å vaske klær. Anonymkode: 5c826...7a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #53 Del Skrevet 4. september 2024 Kjæresten tror jeg ikke kan vaske klær, så jeg får ikke lov til å gjøre det 😅 hun har en rar ide om at menn ikke kan vaske klær, men fint for meg det, så slipper jeg styre med det Anonymkode: 249b9...5b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 4. september 2024 #54 Del Skrevet 4. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvis han anklager henne for å detaljstyre ham, eller mener at hvis det han gjør ikke er godt nok får hun gjøre det selv, da? Mannen her i huset var lenge rask til å bruse med fjærene hvis jeg ville ha ting gjort på en spesiell måte(annen måte enn hans), samtidig som at når jeg eller vi skulle gjøre noe, var det hans fremgangsmåte og tidsskjema som var den riktige måten å gjøre ting på. Selv han har riktig nok forstått hvordan vaskemaskinen fungerer og grunnleggende sortering av klesvask(og respekterer at enkelte plagg tåler mindre enn andre), men jeg ser lett for meg at en som ikke bryr seg/vil slippe unna oppgaven lett kan ty til "argumenter" som "enten gjør jeg det på min måte, eller så får du gjøre det selv". Anonymkode: d8997...027 Hvis en mann som overhodet ikke kan vaske klær og som gjør feil gang på gang ikke tåler å få instruksjoner og opplæring, da har dere større problemer i forholdet enn at det kun dreier seg om klesvask. Endret 4. september 2024 av Bombasi 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #55 Del Skrevet 4. september 2024 Jeg er mann, her i huset er det jeg som er flinkest til å vaske klær og lage mat. Min kone vasker alt på 40° og så bruker hun unødvendige mengder såpe og tøymykner/skyllemiddel, jeg kan ikke fordra stanken av disse kjemikaliene så vi har begynt å vaske klær hver for oss. Hun har også dårlig tålmodighet når det kommer til matlaging, temperaturen er høy fordi hun tror det går raskere og det resulterer i at selv kokte poteter blir svidd. Bare det å koke egg i kjele er en prøvelse så jeg måtte investere i en eggkoker. Anonymkode: 2caf7...77b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #56 Del Skrevet 4. september 2024 Selvfølgelig klarer dugelige menn å vaske klær. Samboeren vasker alle sine egne klær, hvorfor skal jeg vaske for en voksen mann? Anonymkode: fef1b...55d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #57 Del Skrevet 4. september 2024 Bombasi skrev (48 minutter siden): Hvis en mann som overhodet ikke kan vaske klær og som gjør feil gang på gang ikke tåler å få instruksjoner og opplæring, da har dere større problemer i forholdet enn at det kun dreier seg om klesvask. Det er sant. Anonymkode: d8997...027 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #58 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Weaponized inkompetance - en måte å slippe unna på. Alle normalt fungerende mennesker kan betjene en vaskemaskin, støvsuge, bytte dekk, klippe plenen etc dersom noen tar seg bryet med å vise de to-tre ganger. Anonymkode: 06c83...4e7 Enda mer patetisk enn de som bruker latterlige engelske tulleuttrykk på KG er de som ikke engang klarer å stave latterlige engelske tulleuttrykk... Anonymkode: 80b9f...acf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #59 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er mann, her i huset er det jeg som er flinkest til å vaske klær og lage mat. Min kone vasker alt på 40° og så bruker hun unødvendige mengder såpe og tøymykner/skyllemiddel, jeg kan ikke fordra stanken av disse kjemikaliene så vi har begynt å vaske klær hver for oss. Hun har også dårlig tålmodighet når det kommer til matlaging, temperaturen er høy fordi hun tror det går raskere og det resulterer i at selv kokte poteter blir svidd. Bare det å koke egg i kjele er en prøvelse så jeg måtte investere i en eggkoker. Anonymkode: 2caf7...77b Og hun tar ikke instruksjoner heller? Anonymkode: 80b9f...acf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella Grisella Skrevet 4. september 2024 #60 Del Skrevet 4. september 2024 Ingen av de jeg har bodd sammen med har evnet å lese en vaskeanvisning. 2 av de måtte jeg gi forbud mot å vaske tøy etter bl.a. At det dyre ulltøyet mitt ble ødelagt. Jeg har prøvd å forklare og lære opp, men min personlige erfaring er at det er nytteløst. Merkelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå