Gå til innhold

Klarer ikke menn å vaske klær?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Menn fant opp vaskemaskinen, slik at dere kvinner skulle få en enklere hverdag.😄

Anonymkode: 5100f...698

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan heller stille spørsmål ved hvorfor kvinner aldri klarer å tømme lofilteret før det tetter seg...

Tenker ikke over at det nærmer seg tett, eller hvor lenge det er siden sist, før det tetter seg og resultatet merkes på klesvasken. 🫣🙈 Der er jeg den håpløse, selv om jeg bør kjenne veldig godt til problemet gjennom jobben(renholder, vasker moppene og klutene etter bruk). Kommer alltid på det først når det merkes på klesvasken.

Anonymkode: d8997...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker gjerne klær, men å henge opp derimot ......   😬  Verdens desidert kjedeligste jobb innen husarbeid🙄

Anonymkode: aec13...50f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min var heller ikke så god på det med å vaske klær. Om jeg var bortreist og han skulle vaske klær, så kom det en sms om hvilket program han skulle bruke osv. 😄

Når han skulle henge opp klærne, så ble de nærmest slengt på tørkestativet 😄 Gjerne i en krøll, sånn at det tørket enda seinere. Så det ble til at jeg stort sett tok klesvasken her.

Han klarer seg sikkert greit, nå som han bor alene. Men noen husmor(far) blir han nok aldri 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Menn fant opp vaskemaskinen, slik at dere kvinner skulle få en enklere hverdag.😄

Anonymkode: 5100f...698

Og en kvinne fant opp oppvaskmaskinen... for at kvinner skulle få en enklere hverdag! 😄

Anonymkode: 80b9f...acf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det er jo helt klin umulig! Ull kjøres med alt annet og med vanlig såpe. Hvitt kjøres med rødt så alt blir rosa. Klær kastes over snora. Klær glemmer i trommelen hele dagen og det stinker dritt av alt. Lofilter tømmes aldri. Mannen har fått forbud mot å vaske, men gjør det allikevel og han herper selv de fineste ting. Silkeblusa mi ble også vasket med sengetøy.

Hvordan får jeg hvitt tøy hvitt igjen etter at alt nå er rosa? Puttet det umiddelbart på ny vask, men kan jeg ha i klor eller må jeg vente i og med klor helst ikke skal brukes med såpe?

Tips?

Anonymkode: cfcdc...d09

Hehe. Høres nærmest ut som han gjør det med vilje for å nettopp slippe oppgavene. 

Ikke gi deg! Menn kan absolutt vaske klær. Og menn har absolutt logisk sans når det kommer til å vaske klær. 

Skriv en bruksanvisning og heng over maskinen. Gå gjennom den med han. 

Hva som skal vaskes med hva, hvilket program som skal kjøres, hvilken temperatur som skal brukes, hvilke vaskemiddel og skyllemiddel som skal brukes eller ikke osv. 

Da har han ingen unnskyldning lenger, med mindre han plutselig har glemt hvordan han skal lese! :) 

Endret av Bombasi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kan vaske klær som er brukanes og tåler å bli vasket.
Mannfolk klør blir ikke farget når de vaskes sammen med andre farger og ulllæstene tåler vanlig vask. Kjøp skikkelge klær i stedet for å klage på mannen.

Anonymkode: a4d72...0a5

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Klarer ikke menn å vaske klær?

Nei, ingen i det hele tatt. Tenk det, ingen menn i hele verden klarer å vaske klær. Det er altså spørsmålet i tråden. Hjelpe meg. 🤯

Anonymkode: 8a704...0b1

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaaan det ha noe med at herreklær oftere er enklere å vaske enn dameklær? Uansett, bør han vel ikke gjøre feil mer enn én gang. Lære av feilen og lese vaskelappen...

Kan dere ha en mer funksjonell sortering på forhånd, så det er lettere for alle å vaske riktig?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette har jeg klart å lære sønnen min, akkurat rett før han flytter hjemmefra.. Men nå okkuperer han jo stadig maskina - med bare sine egne klær, ingen grunn til å plukke med seg andres, visst 😅

Så hvis hans fremtidige partnere klager på klesvask, har jeg grunn til å mistenke sabotasje, for gutten kan hvis han vil. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Kan heller stille spørsmål ved hvorfor kvinner aldri klarer å tømme lofilteret før det tetter seg...

Anonymkode: 80b9f...acf

Haha, her i huset er det kun JEG som tømmer lofilteret.

K39

Anonymkode: b5aa5...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke alle og spesielt vanskelig er det egentlig ikke. Jeg fikk ingen opplæring i å vaske klær eller bruke en vaskemaskin, men klarte helt fint å lære meg å bruke den da jeg flyttet for meg selv.

Han jeg var sammen med før nåværende kjæreste var ganske håpløs. Alt ble vasket på samme temperatur og i en stappfull maskin. Han brukte kun lav temperatur på alt og klærne hans luktet fælt. Da vi ble sammen hadde han alle klærne i en haug på gulvet og det var en blanding av halvskittent og rent. Jeg skjønner ikke hvordan det går an.

Han fortsatte å vaske egne klær på samme måte, men han fikk ikke vaske mine klær. Han begynte også å ha klærne i klesskapet mens vi var sammen i hvert fall.

Nåværende kjæreste kan heldigvis vaske klær, henge opp og legge dem på plass.

Man skulle tro at de fleste som er voksne skulle klare å vaske sine egne klær uten å ødelegge dem eller å gå rundt med illeluktende klær.

Anonymkode: 6f3ea...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker klær og mannen lager mat. Meget forbøyd med den fordelingen. Man kan ikke være god på alt.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er fargeblind, så ordner det selv 😅😅

Anonymkode: c5078...d18

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann vasker alle klærne her i huset og gjør det på en utmerket måte.

Anonymkode: 6f5ea...780

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her klarer nå både gubben og sønnen. Sønnen vil helst vaske ullsokker og gensere selv, etter at lillesøster klarte å krympe det en gang🤣

Anonymkode: db8ea...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo helt klin umulig! Ull kjøres med alt annet og med vanlig såpe. Hvitt kjøres med rødt så alt blir rosa. Klær kastes over snora. Klær glemmer i trommelen hele dagen og det stinker dritt av alt. Lofilter tømmes aldri. Mannen har fått forbud mot å vaske, men gjør det allikevel og han herper selv de fineste ting. Silkeblusa mi ble også vasket med sengetøy.

Hvordan får jeg hvitt tøy hvitt igjen etter at alt nå er rosa? Puttet det umiddelbart på ny vask, men kan jeg ha i klor eller må jeg vente i og med klor helst ikke skal brukes med såpe?

Tips?

Høres ut som en som vil slippe unna med å leke inkompetent

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokst opp med en mor som ikke klarte å vaske klær, så ikke alle kvinner som kan heller men. Dvs alt lyst tøy ble rosa eller grått. Farget tøy ble fort utslitt av for høy temperatur. Krymping av ull, og masse som ikke skulle i tørketrommel ble ødelagt der. Skjønte utover barneskolen at dette ikke var vanlig, og med både håndball- og fotballdrakter med hvitt på, så ble det bare pinlig :( Tok derfor tak selv fra 6. klasse, men tok da også ansvar for nesten alt av klessvask i huset. Dvs inkludert min mor og lillebror sitt. Hun påstår fortsatt at det ikke var nødvendig at jeg gjorde dette, men på det tidspunktet jeg tok tak så var vaskekjelleren helt stappfull, og vi hadde ikke rent sengetøy, eller min bror klær han ville bruke. Enkelte ting hadde begynt å mugne...

Jeg skjønner ikke at en god del menn tar så lett på klessvask, da mange av dem er faktisk opptatt av at de ser OK ut, og ikke minst at kvinner ser bra ut. Vil de ikke bidra til at dama kan bruke fine klær liksom? 

Pga denne omsorgssvikten i oppveksten, så er jeg ekstra var på dette med klessvask, så jeg og samboer er enig i at jeg tar meg av det i huset for det meste. Dvs velge ut hva som skal på hvilket program i maskinen. Mannen er da ofte flink til å henge opp tøyet etterpå, evt i tørketrommel når jeg gir "tillatelse" til det. Han kan selvfølgelig velge å vaske sine egne klær selv når det trengs altså. 

Anonymkode: 29f6b...843

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Manglende lofiltertømming er også en del av "kan ikke"-repotoaret til noen menn. Kjenner ingen kvinner som ikke tømmer lofilter. 

Anonymkode: 16e1b...3ec

*sukk* min kone… 

Hun får holde seg til å suge; hun er hverken venn med vaskerom eller kjøkken…

Anonymkode: 454a8...c84

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg vasker gjerne klær, men å henge opp derimot ......   😬  Verdens desidert kjedeligste jobb innen husarbeid🙄

Anonymkode: aec13...50f

Man vasker strengt tatt ikke klærne. Man legger de i vaskemaskinen og setter på. En utrolig enkel jobb. Henge opp og ikke minst ta ned/legge inn tørt tøy er det som tar tid og som du sier er sykt kjedelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...