Anonymjente94 Skrevet 3. september 2024 #1 Skrevet 3. september 2024 Det er så mye meninger rundt dette og så mye ulike påstander å lese om temaet. Har en baby som likte bæreselen veldig godt de første månedene. Bruker ergobaby embrace, har også et ergobaby bæresjal men selen funker bedre for oss. Hvertfall enn så lenge. Etter kort tid ble hun en veeeldig nysgjerrig frøken og plutselig var det full nekt og hysteri i selen. Nå er hun 5 måneder og godtar kun en kort tur til postkassa og tilbake før hun skriker å vil ut derfra. Mistenker det er fordi hun ser for lite ift det hun vil selv. Snur seg spedalsk rundt å prøver å finne en «utvei». Ser for meg hun kunne godtatt framovervendt bæring (ikke før 6mnd selvsagt) men vil ikke utsette henne for noe som ikke er bra. Andres tanker, erfaringer eller kunnskap rundt dette tas i mot med et stort takk ♥️
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #2 Skrevet 3. september 2024 Hva med ryggbæring? https://norskbaeregruppe.no/faq/baeremyter/man-kan-ikke-baere-babyer-under-6mnd-pa-ryggen/ Anonymkode: 89543...09b
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #3 Skrevet 3. september 2024 Fra rundt 6 mnd når barna har holdt hodet og kroppen fint selv uten problemer har vi bært dem fremover, noe som er i tråd med anbefalingene som foreligger i forhold til bæring fremovervendt. Anonymkode: 374e4...776
Boudicca Skrevet 3. september 2024 #4 Skrevet 3. september 2024 Nei, ville unngått å bære fremover. Men snart kan du bære på rygg. Kanskje hadde baby likt seg bedre i et annet bæretøy? Anbefaler deg uansett å lese på gruppa "Norsk bæregruppe" på Facebook. Masse god info der!
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #5 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Fra rundt 6 mnd når barna har holdt hodet og kroppen fint selv uten problemer har vi bært dem fremover, noe som er i tråd med anbefalingene som foreligger i forhold til bæring fremovervendt. Anonymkode: 374e4...776 Anbefalingen sier også at en kun skal bære kortvarig fremover. Og blir ungen vant blir det vanskelig å snu de. Og hva er egentlig vitsen om du ikke engang kan gå til butikken om det er mer enn 5 minutter en vei. Bær heller på rygg, det er behagelig for barn og bærer og du kan bære i timer i strekk uten at det er skadelig for barnet. Anonymkode: b7739...2c6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #6 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Anbefalingen sier også at en kun skal bære kortvarig fremover. Og blir ungen vant blir det vanskelig å snu de. Og hva er egentlig vitsen om du ikke engang kan gå til butikken om det er mer enn 5 minutter en vei. Bær heller på rygg, det er behagelig for barn og bærer og du kan bære i timer i strekk uten at det er skadelig for barnet. Anonymkode: b7739...2c6 Du tar ditt valg, jeg tok mitt. Jeg har ikke hatt et ønske eller behov for å bære på ryggen før de var større, og fremoverbæring har fungert helt supert for oss. Man kan helt fint bære fremover mer enn 5 min, så har helt fint kommet meg både på butikk, i skogen med hunder etc ved bruk av Bæresele og sjal med alle mine barn. https://norskbaeregruppe.no/faq/baeremyter/det-er-farlig-a-baere-forovervendt/ Anonymkode: 374e4...776 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #8 Skrevet 4. september 2024 Hadde samme utfordring med vår som absolutt ikke ville sitte i bæresele, helt til hun fikk sitte fremovervendt ved 6 mnd. Vi har Ergobaby Omni Breeze. Som anonym over her også linker til er det mange myter om dette med bæring fremovervendt. Den største utfordringen er at det ikke er ergonomisk riktig for den som bærer. Anonymkode: 44962...05a 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #9 Skrevet 4. september 2024 Min hadde en liten periode der også rundt 4-5 mnd hvor nysgjerrigheten ble for stor, og han protesterte litt på selen. Jeg valgte likevel aldri å bære fremovervendt, men gikk over til ryggbæring så snart barnet var 6 mnd. Så glad for det! Det er tungt å bære de fremovervendt, mye mindre komfortabelt for dere begge, så da er det veldig greit at ikke de blir vant til det. Jeg bærer fortsatt min på 21 mnd på rygg nesten hver dag. Anonymkode: 9ba31...6cf
Maleficenta Skrevet 4. september 2024 #10 Skrevet 4. september 2024 Anonymjente94 skrev (13 timer siden): Det er så mye meninger rundt dette og så mye ulike påstander å lese om temaet. Har en baby som likte bæreselen veldig godt de første månedene. Bruker ergobaby embrace, har også et ergobaby bæresjal men selen funker bedre for oss. Hvertfall enn så lenge. Etter kort tid ble hun en veeeldig nysgjerrig frøken og plutselig var det full nekt og hysteri i selen. Nå er hun 5 måneder og godtar kun en kort tur til postkassa og tilbake før hun skriker å vil ut derfra. Mistenker det er fordi hun ser for lite ift det hun vil selv. Snur seg spedalsk rundt å prøver å finne en «utvei». Ser for meg hun kunne godtatt framovervendt bæring (ikke før 6mnd selvsagt) men vil ikke utsette henne for noe som ikke er bra. Andres tanker, erfaringer eller kunnskap rundt dette tas i mot med et stort takk ♥️ Spedalsk?
Anonymjente94 Skrevet 4. september 2024 Forfatter #11 Skrevet 4. september 2024 Maleficenta skrev (2 timer siden): Spedalsk? Googlet ordet og det er helt feil sammenheng å bruke det i så jeg nå, er et ord jeg har hørt mamma bruke så trodde det betydde noe annet 😂 Rettelse: vrir seg fort fra side til side 🙈
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå