AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #1 Skrevet 3. september 2024 Min mor og far har vært sammen i nesten 30 år. De valgte å flytte fra hverandre for 1 måned siden. De informerte aldri oss barna om at det faktisk var slutt, men at de trengte en pause en liten stund. Plutselig får vi høre at begge parter har begynt å date andre, under 1 måned etter de flyttet fra hverandre. Jeg har helt ærlig ikke lyst til å vite om datinglivet til foreldrene mine, men de prater om de nye «forholdene» sine til oss barna helt ukritisk. Vi synes ikke dette er noe hyggelig, med tanke på hvor fort det skjedde. En hel familie ble splittet på svært kort tid, og vi har ikke pratet noe om dette eller fått bearbeidet det noe særlig enda. Vi vil jo at de skal ha det bra, men vi syns dette er veldig mye å ta innover oss på kort tid. De får også sine første barnebarn snart, så føler at prioriteringene deres burde vært der nå, uten å involvere masse tilfeldige mennesker inn i livene våre så fort. Hvordan ta opp dette med de på en fin måte uten å fremstå som at vi ikke vil de godt? Anonymkode: 6a8dc...9a9 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #2 Skrevet 3. september 2024 Ehm hvor gammel er du? Anonymkode: ab27f...2e3 4 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #3 Skrevet 3. september 2024 Det kan være at selve forholdet hadde vært slutt en god stund utenatt dere visste det og at de begge var ferdig med hverandre. Dere må bare si ifra til dem at dere syntes det er ubehagelig å høre om de nye. Anonymkode: dc6fe...6ff 7 2
powerpuffen Skrevet 3. september 2024 #4 Skrevet 3. september 2024 «Pappa/Mamma, jeg er selvfølgelig glad på dine vegne, og unner deg å ha det bra. Men, vi barna ønsker å bearbeide vår egen sorg over en splittet familie før vi åpenlyst ønsker å ta en aktiv del i det nye.» 10 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #5 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ehm hvor gammel er du? Anonymkode: ab27f...2e3 Ehm hvor gammel er du? Anonymkode: 2d480...b4c 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #6 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan være at selve forholdet hadde vært slutt en god stund utenatt dere visste det og at de begge var ferdig med hverandre. Dere må bare si ifra til dem at dere syntes det er ubehagelig å høre om de nye. Anonymkode: dc6fe...6ff Tenker som deg. Det er en smule usmakelig å skulle begynne å snakke om sitt nye datingliv så kort tid etter, men ellers gjør de jo som de vil. Anonymkode: 61dca...831 1
Brunello Skrevet 3. september 2024 #7 Skrevet 3. september 2024 Jeg hadde gitt de klar beskjed om å skjerpe seg. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #8 Skrevet 3. september 2024 Forholdet har sikkert vært over lenge allerede. De gleder seg over muligheten til å oppleve kjærligheten igjen og ønsker å dele denne nye og spennede tiden med barna sine. Kan du ikke bare være glad på deres vegne? Og hvor egoistisk er ikke det å bare anta at all deres tid og oppmerksom skal vies kommende barnebarn? De har egne liv selv! Hvis du ikke vil høre om det så si ifra til de at det fremdeles er sårt for dere og at dere derfor ikke vil vite mye om det så tidlig. Makan! Anonymkode: 74617...cc2 6 5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #9 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenker som deg. Det er en smule usmakelig å skulle begynne å snakke om sitt nye datingliv så kort tid etter, men ellers gjør de jo som de vil. Anonymkode: 61dca...831 Ja , det er jo ikke alt foreldre deler med barna sine med en gang. Det har nok vært brudd en god stund og de har følt seg klar begge 2. Er enig i at de må få leve som de ønsker. Viktig at de har det bra med andre enn dårlig med hverandre:) Anonymkode: dc6fe...6ff 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #10 Skrevet 3. september 2024 Så bra for dem. Anonymkode: 05913...a32 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #11 Skrevet 3. september 2024 De to har nok bearbeidet dette lenge, og det har nok i realiteten vært slutt enda lengre. Heldigvis er det ikke sånn at barn skal legge føringen for foreldrenes liv og lykke, så dette må dere bare bite i dere. Bra at de kan finne lykken igjen, unn dem heller det. Anonymkode: e8bd1...d73 7
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #12 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ehm hvor gammel er du? Anonymkode: ab27f...2e3 Og det har hva med saken å gjøre? Anonymkode: 89d4c...8c2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #13 Skrevet 3. september 2024 Som andre sier har de bearbeidet det selv lenge, men jeg synes ikke det er for mye forlangt at dere også trenger tid på å bearbeide det. Jeg ville fokusert på sorgen over en splittet familie fremfor så mye på dem personlig, og samtidig si at dere vil kunne glede dere med dem senere. Da mine foreldre gikk fra hverandre da jeg var 24 og vi akkurat hadde fått vårt første barn, var det en tung tid, og sorgen sitter litt enda selv om jeg er veldig glad i de nye partneren. Anonymkode: 873a5...dc8 2 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #14 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Forholdet har sikkert vært over lenge allerede. De gleder seg over muligheten til å oppleve kjærligheten igjen og ønsker å dele denne nye og spennede tiden med barna sine. Kan du ikke bare være glad på deres vegne? Og hvor egoistisk er ikke det å bare anta at all deres tid og oppmerksom skal vies kommende barnebarn? De har egne liv selv! Hvis du ikke vil høre om det så si ifra til de at det fremdeles er sårt for dere og at dere derfor ikke vil vite mye om det så tidlig. Makan! Anonymkode: 74617...cc2 Det er helt unaturlig å «dele den spennende tiden» med barna! Det kan man gjøre med venner! Ja, de har sine egne liv, og helt unødvendig å prakke dette livet på barna som fremdeles sørger over tapet av familien de alltid har kjent! MAKAN tilbake til deg! Hjelpe meg for et ufølsomt og vuggende svar! Anonymkode: 89d4c...8c2 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #15 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De to har nok bearbeidet dette lenge, og det har nok i realiteten vært slutt enda lengre. Heldigvis er det ikke sånn at barn skal legge føringen for foreldrenes liv og lykke, så dette må dere bare bite i dere. Bra at de kan finne lykken igjen, unn dem heller det. Anonymkode: e8bd1...d73 Nei, de skal ikke bare bite i seg at foreldrene har splittet familien og plager dem med alt mulig mas om nye dater osv! Herregud! De har sin egen sorg! Dating osv kan foreldrene dele med venner - ikke plage barna! Anonymkode: 89d4c...8c2 2 1
Anonym6789 Skrevet 3. september 2024 #16 Skrevet 3. september 2024 Enig i kommentaren over. De må få gjøre som de vil, men ta hensyn til deres sorg også. Et brudd med barn går ikke bare ut over paret, men også barna. Selvom "barna" er voksne 3
Stor pike Skrevet 3. september 2024 #17 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og det har hva med saken å gjøre? Anonymkode: 89d4c...8c2 Ikke jeg som er anonym, men jeg tenkte faktisk det samme. Du høres umoden og ung ut. Det er på tide å "slippe foreldrene løs". De er ikke forpliktet til å egne hele livet til barn og barnebarn. De må få leve sitt eget liv. Jeg har selv en 18-åring som ikke takler at jeg og far har gått fra hverandre. Men voksenting som dating og sånn er ikke hans sak. Som deres foreldres datingliv er deres sak. Men det er helt fair å be om å få slippe å høre om det. 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #18 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Som andre sier har de bearbeidet det selv lenge, men jeg synes ikke det er for mye forlangt at dere også trenger tid på å bearbeide det. Jeg ville fokusert på sorgen over en splittet familie fremfor så mye på dem personlig, og samtidig si at dere vil kunne glede dere med dem senere. Da mine foreldre gikk fra hverandre da jeg var 24 og vi akkurat hadde fått vårt første barn, var det en tung tid, og sorgen sitter litt enda selv om jeg er veldig glad i de nye partneren. Anonymkode: 873a5...dc8 Dette! Dessverre er det enkelte idioter/uvitende som ikke forstår dette og mener barn skal tåle alt bare mor og far er lykkelige. De forstår ikke at unge voksne kan reagere på samme måte som yngre 😕 I en alder av 28 var jeg overhodet ikke interessert i at min mor fniste seg ihjel av en date, mens pappa skrøt av å pule fjortiser Vi søsken var så langt nede, og dette var det siste vi trengte! Ifølge folk her, «skal vi bare vokse opp og akseptere»…. Det er slettes ikke rart det finnes deprimerte ungdommer hvor mors og fars liv er det som er viktig..! «Hvis ikke mamma er lykkelig, kan ikke barna være lykkelige heller»-tankegang! Flaut - på vegne av voksne foreldre som lemper alt på barna, voksne eller ei! Anonymkode: 89d4c...8c2 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #19 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er helt unaturlig å «dele den spennende tiden» med barna! Det kan man gjøre med venner! Ja, de har sine egne liv, og helt unødvendig å prakke dette livet på barna som fremdeles sørger over tapet av familien de alltid har kjent! MAKAN tilbake til deg! Hjelpe meg for et ufølsomt og vuggende svar! Anonymkode: 89d4c...8c2 Prakke på barna? Herregud, de må da kunne snakke om livet sitt med barna sine! AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, de skal ikke bare bite i seg at foreldrene har splittet familien og plager dem med alt mulig mas om nye dater osv! Herregud! De har sin egen sorg! Dating osv kan foreldrene dele med venner - ikke plage barna! Anonymkode: 89d4c...8c2 Skulle foreldrene istede sittet ulykkelige sammen kun pga barna i frykt for å splitte familien? Det er jo helt hjerterått ovenfor foreldrene. De fortjener å ha egne liv og være lykkelige, de som blir igjen pga barn er de virkelige taperne, for da pines de hver dag. Sorgen til barna går over når de venner seg til tanken. Og voksne barn bør kunne ha innsikt nok til å skjønne at foreldrene ikke skal måtte leve med hverandre hvis de ikke vil. Kjempebra at de har funnet noen andre, og ja, barna må jo bare bite det i seg. Hva annet skal de gjøre? Anonymkode: e8bd1...d73 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #20 Skrevet 3. september 2024 Vet ikke hvor gamle de er, men de er kanskje i den generasjonen som var unge da fri kjærlighet var en greie. Så de har kanskje et annet syn på dette med monogami enn generasjonen under som igjen er helt motsatt. Anonymkode: e1ef1...46e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå