Atom Skrevet 3. september 2024 #1 Del Skrevet 3. september 2024 Har dere god erfaring med matkasser? Evt. hvilke? Eller er det bedre å bruke Oda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #2 Del Skrevet 4. september 2024 Atom skrev (11 timer siden): Har dere god erfaring med matkasser? Evt. hvilke? Eller er det bedre å bruke Oda? Overpriset, små porsjoner, lite variasjon, dårlig holdbarhet på maten, tungvindt å bestemme maten til fredag 10 dager før, senest. Har prøvd både Adams og Godtlevert. Handler heller inn selv, på butikken en dag i uka må man uansett. Anonymkode: 31dd9...9cd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 4. september 2024 #3 Del Skrevet 4. september 2024 For oss har vi god erfaring med både Godtlevert og Adams Matkasse. Porsjonene kan oppleves som små men for en familie som sliter litt med mengdekontroll er det godt å få en realitetsorientering. For oss er den største gevinsten å slippe planlegging av middagene. Der høres kanskje ut som en bagatell men i en tettpakket hverdag med store og små, jobb og skole, tobeint og firbeinte så er det helt supert å kunne forholde seg til noen få utvalgte menyer og vite at en har rett mengde og ingredienser klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 4. september 2024 #4 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Overpriset, små porsjoner, lite variasjon, dårlig holdbarhet på maten, tungvindt å bestemme maten til fredag 10 dager før, senest. Har prøvd både Adams og Godtlevert. Handler heller inn selv, på butikken en dag i uka må man uansett. Anonymkode: 31dd9...9cd Jeg er enig i mye av det. Porsjonene og varigheten synes jeg er ok, men matkasser er temmelig overpriset og variasjonen er relativt liten. Veldig mye av det samme går igjen i mange oppskrifter og uke etter uke. Hvis målet med matkasse er å prøve nye oppskrifter og slippe å handle til middag er Oda like enkelt og mye billigere (i tillegg til at man samtidig kan handle varer til alle andre måltider så man slipper å dra på butikken i det hele tatt). Man kan lagre oppskrifter man liker og med ett klikk legge ingrediensene i handlekurven. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 4. september 2024 #5 Del Skrevet 4. september 2024 Arkana skrev (41 minutter siden): Jeg er enig i mye av det. Porsjonene og varigheten synes jeg er ok, men matkasser er temmelig overpriset og variasjonen er relativt liten. Veldig mye av det samme går igjen i mange oppskrifter og uke etter uke. Hvis målet med matkasse er å prøve nye oppskrifter og slippe å handle til middag er Oda like enkelt og mye billigere (i tillegg til at man samtidig kan handle varer til alle andre måltider så man slipper å dra på butikken i det hele tatt). Man kan lagre oppskrifter man liker og med ett klikk legge ingrediensene i handlekurven. Dersom man er ute etter å prøve nye ting og få spennende matretter er nok ikke matkasse rett nei. Men i forhold til variasjon så er det for oss perfekt. For alternativet til å ikke ha matkasse ville vært enda mindre variasjon 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 4. september 2024 #6 Del Skrevet 4. september 2024 Men det er nettopp da jeg tenker Oda er et like bra alternativ, bare mye billigere. Velg tilfeldig og varierte oppskrifter og klikk hjem ingrediensene enkelt og greit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #7 Del Skrevet 4. september 2024 Vi har Hello fresh og er veldig fornøyd! Enkelt å finne frem en pose i kjøleskapet nr man skal lage mat, og maten lages fra bunn og det er mye grønnsaker oppi. Det er mange retter å velge i, vegetar, kjøtt, fisk, kylling, og litt dyrere streetfood/"luksus"retter, og vi får ofte prøvd ting vi ellers ikke ville ha prøvd. Synes ikke det er så dyrt, mener vi betaler ca 1400 for 5 retter til 4 personer hver uke. I en hektisk hverdag er det gull å ikke måtte planlegge annet enn hvilken rett du skal spise, og så er alt samlet og klart til bruk uten at du må tenke i det hele tatt. Har testet godt levert også, der måtte man sortere varene og man måtte være obs på at noen varer måtte deles mellom retter - til eksempel agurk. Var også mye mer halvferdige varer (saus blant annet) enn hos Hello fresh, og mener den var dyrere. Vi like mye bedre Hello fresh hvertfall, anbefaler å teste den! 🙂 Anonymkode: 6f359...fd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #8 Del Skrevet 4. september 2024 Vi har Kokkeløren. Helt fantastisk. Mye god mat og veldig variert. Anonymkode: deec3...b50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #9 Del Skrevet 4. september 2024 Synes porsjonene er store. Er to voksne som er en del i aktivitet. Men vi spiser skikkelig frokost og lunsj, ingen brødmat. God variasjon. Greit å slippe å tenke og planlegge. Får mye ideer. Ulempe er pris, særlig nå når det er så mye god, norsk mat i sesong, og man kan lage middag for noen få tiere, samt fylle opp fryseren med rester. Må sies at vi ikke er "ser an hva vi føler for" personer. Planlegger og handler alltid for 1-2 uker i slengen. Anonymkode: 5c6db...5ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 4. september 2024 #10 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Synes porsjonene er store. Er to voksne som er en del i aktivitet. Men vi spiser skikkelig frokost og lunsj, ingen brødmat. God variasjon. Greit å slippe å tenke og planlegge. Får mye ideer. Ulempe er pris, særlig nå når det er så mye god, norsk mat i sesong, og man kan lage middag for noen få tiere, samt fylle opp fryseren med rester. Må sies at vi ikke er "ser an hva vi føler for" personer. Planlegger og handler alltid for 1-2 uker i slengen. Anonymkode: 5c6db...5ef Hvilke(n) bruker dere? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet i går, 06:55 #11 Del Skrevet i går, 06:55 AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 11.54): Vi har Kokkeløren. Helt fantastisk. Mye god mat og veldig variert. Anonymkode: deec3...b50 Hvordan er porsjonsstørrelsene her? Vi er to voksne og to jenter på 8 og 10. Lurer på om det er nok mat i kassen til to voksne og to små barn… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:36 #12 Del Skrevet i går, 07:36 Kokkeløren er desidert best, og dyrest. Anonymkode: 8b235...174 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:30 #13 Del Skrevet i går, 09:30 Rosenrød skrev (2 timer siden): Hvordan er porsjonsstørrelsene her? Vi er to voksne og to jenter på 8 og 10. Lurer på om det er nok mat i kassen til to voksne og to små barn… De fleste matkasseleverandørene lar deg velge størrelse etter antall personer. Ser kokkeløren tilbyr kasser for 2 voksne, eller 2 voksne + 2 barn, eller 4 voksne. Kan ta den største om du er redd det ikke blir nok mat. Så kan eventuelle rester gå som lunsj eller kveldsmat. Anonymkode: 2d2fa...acb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:37 #14 Del Skrevet i går, 09:37 Vi har hatt både Adam, godt levert og nå Oda. Ut fra vår families preferanser var godt levert bedre enn Adam fordi vi syns de oppskriftene var mer velsmakende. Men små porsjoner. Nå siste året har vi brukt Oda, det er vel så mye fordi der får man kjøpt alt fra kubbelys, tannkrem og vaskemiddel i tillegg til mat. Vi har funnet noen gode opskrifter som er blitt favoritter blandt oss alle her hjemme. Men middagene til godt levert var kanskje bedre. Anonymkode: f5341...116 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gentleman59 Skrevet i går, 09:43 #15 Del Skrevet i går, 09:43 (endret) Atom skrev (På 3.9.2024 den 19.49): Har dere god erfaring med matkasser? Evt. hvilke? Eller er det bedre å bruke Oda? Matkasser førte til kasting av mye råvarer her i huset. Jeg foretrekker Oda over alle andre varianter hjemlevering fordi Oda har alt unntatt fisk fra den fiskebutikken jeg bruker og kjøtt fra den slakteren jeg bruker. Jeg bestemmer hva jeg skal ha og hva jeg skal lave, det er ikke en "satt meny" for uken, noe jeg foretrekker. Alt annet enn fisk og kjøtt kjøper jeg hos Oda så dermed slipper jeg gå på butikken, med unntak av fiskebutikken og slakterne da. Ja og så Vinmonopolet, derfra leverer ikke Oda.😁 Endret i går, 09:45 av Gentleman59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:55 #16 Del Skrevet i går, 13:55 AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 11.54): Vi har Kokkeløren. Helt fantastisk. Mye god mat og veldig variert. Anonymkode: deec3...b50 Samme her! Og rause porsjoner. Anonymkode: 386a5...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #17 Del Skrevet 8 timer siden Jeg vant visst en gang en mulighet til å teste en matkasse,jeg husker ikke hvilken det var.Men de dukket aldri opp,så jeg fikk ikke testet de. Anonymkode: 3eaab...056 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå