Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hva er en råner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En som råner.. ;)

Råning er å kjøre bil for bilkjøringen sin del (altså ikke fordi man skal noe sted) rundt omkring eller frem og tilbake.. gjerne på et relativt sentralt sted der man ser og blir sett.. hovedgater og gatekjøkkenstrøk er populære.

Skrevet

hva med å drive og brekke og sladde? er det rånete? :ler:

Skrevet

Høy technomusikk (og annen drittmusikk), forskjellige småting i bilen som wonderbaum, terninger osv, fjortiser i baksetet, neonlys... Hjemmelagde felger!! :sjokkbla:

Skrevet

Wonderbaum, kjøre opp og ned, hit og dit, rundt omkring, med et enorm stereoanlegg på full guffe, senka bil, sota ruter og så videre.......

Skrevet
Hvis du lurer på om bilen og stilen din kvalifiserer deg til å tituleres en råner, bør du ta testen i linken under.  :)

http://www.dinside.no/php/art_spor.php?id=1090&aid=28900

Jeg har sterke tilbyeligheter til å bli en råner :ler:

Elsker å kjøre bil, men å kjøre rundt og rundt og rundt samme runden uten å ha behov for det, der finner du ikke meg!!!!!!!!!

Eneste gangen jeg kanskje har 'rånet' litt eller vært i nærheten er da jeg var russ og hang i russebilen.

Men nei, vi råna ikke noe særlig da heller egentlig..

En ekte råner, har styla bilen til det ypperste, sota vinduer, feite felger, senka bil, spoiler, gjerne klistremerke med bilmerke over hele øvrekanten av frontruta, fett stereoanlegg, og selvfølgelig wonderbaum!!!!!!

Da jeg var 18 kunne jeg kanskje vært dum nok til å syns det var kult å kjøre en sånn bil, nå hadde jeg skjems!!

Heldigvis at mine foreldre var med i bilvalget mitt, de satte sikkertheten øverst.

Så kan nok takke dem for at jeg ikek ble noen råner, men en 'nyttekjører' :ler:

Skrevet

En råner for meg har Volvo 240 eller Ascona, wonderbaum (gjerne en hel skog), revehale i antenna, bilen er senka og bilen har basskasse med Vaselina eller liknende musikk på full guffe.

Skrevet

En råner er en harry. Det er en spesielt høy forekomst av dem i Norge.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

En råner behøver ikke å ha fet bil, det holder med å kjøre rundt og rundt eller opp og ned samme gata, ikke fordi du skal noe, men bare for å kjøre rundt og rundt og opp og ned.

Alt det andre er "oppgraderinger". Og harry er det uansett.

Skrevet

Noen som har tatt testen???

:hoho: Jeg hadde sterke tilbøyeligheter til å bli en råner :hoho:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Du ser på rånere med avsky.

Du fikk 11 av totalt 38 poeng

En bil er et transportmiddel. Når jeg skal slappe av gjør jeg det foran TV-skjermen eller på pub med gode venner.

Skrevet

En råner er som kjører bil bare for å ha noe å gjøre..

Skrevet

Det er en person fra et lite sted ute i distriktene. Lillestrøm og omegn kan jeg tenke meg er et sted med mye rånere. Gjerne mellom 12 og 25 år. Han er temmelig harry og vulgær. Det er heller ikke umulig at han har farvet håret sitt grønt eller blått, rosa dersom det er en jente-råner. Råneren bruker mye av tiden sin til enten å henge utenfor bygdens bensinstasjon, eller kjøre frem og tilbake i hovedgaten i sin bil.

Den typiske råneren har selvsagt ikke en stilig bil, men kanskje en litt gammel og stygg Volvo.

Skrevet

Du fikk 9 av totalt 38 poeng

En bil er et transportmiddel. Når jeg skal slappe av gjør jeg det foran TV-skjermen eller på pub med gode venner.

En råner er en kis som synes selv han er kul i egenskap av bilen sin.

Han kjører en overstylet gammel bil som bråker jævlig og spiller med full bass på stereoanlegget, som gjerne koster mer enn han betalte for selve bilen.

Han kan godt være sossete i stilen og allikevel være en råner - det er det der med å ha en bil som han mener selv gjør ham kul.

Annonse
Skrevet
Det er en person fra et lite sted ute i distriktene. Lillestrøm og omegn kan jeg tenke meg er et sted med mye rånere. Gjerne mellom 12 og 25 år. Han er temmelig harry og vulgær. Det er heller ikke umulig at han har farvet håret sitt grønt eller blått, rosa dersom det er en jente-råner. Råneren bruker mye av tiden sin til enten å henge utenfor bygdens bensinstasjon, eller kjøre frem og tilbake i hovedgaten i sin bil.

Den typiske råneren har selvsagt ikke en stilig bil, men kanskje en litt gammel og stygg Volvo.

Du nevner Lillestrøm og omegn. Enig, men som sagt: de aller fleste småsteder og mindre byertettsteder i Norge har flust med rånere. Det vet vi som har vært mange steder.

Rånethet er en holdning og stil, og noe man uttrykker. Les gjerne boken "Harry" av Are Kalvø også...forøvrig synes jeg Kalvø er litt harry selv, så han vet kanskje hva han snakker om.

Skrevet

En råne er iallfall manne-grisen ;)

En råner er harry.

Du ser på rånere med avsky.

Skrevet (endret)

En bil er et transportmiddel. Når jeg skal slappe av gjør jeg det foran TV-skjermen eller på pub med gode venner

Enig med Bjørnsdatter i definisjonen av en råner.

Endret av Milah
Skrevet
Høy technomusikk (og annen drittmusikk), forskjellige småting i bilen som wonderbaum, terninger osv, fjortiser i baksetet, neonlys... Hjemmelagde felger!!  :sjokkbla:

Wonderbaum, kjøre opp og ned, hit og dit, rundt omkring, med et enorm stereoanlegg på full guffe, senka bil, sota ruter og så videre.......

:Nikke:

Skrevet

Du fikk 11 av totalt 38 poeng

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...