AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #1 Skrevet 3. september 2024 Har en ettåring som i lang tid har fått pupp på natta, lenge siden hun sluttet på dagtid. Hun får vanligvis pupp klokken 18:30 (leggetid), når jeg legger meg i 23-tiden og en gang tidlig på morgenkvisten, mellom 4-5. Nå skal jeg flytte inn på gjesterommet og pappaen skal ta nettene. Jeg mener at vi skal kjøre cold turkey og droppe alle tre måltidene på en gang, og få henne til å glemme puppen så fort som mulig. Han mener at jeg skal amme og legge henne som vanlig 18:30 slik at hun er god og mett, og så ta over og gi henne en skvett på morgenkvisten slik at hun sover videre et par timer til (da sover hun vanligvis til 7-halv 8). Jeg mener at hun bare vil bli forvirret når hun får pupp av og til og at det kommer til å drøye prosessen. Hvis vi kjører cold turkey blir det kanskje intenst noen netter, men da blir vi jo også fortere ferdig og tror det er lettere for henne å forholde seg til at nå er det helt slutt på pupp? Noen som har vært i samme båt hvor pappaen skal ta nettene og har erfaringer å dele? Anonymkode: 74fbe...a85
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #2 Skrevet 3. september 2024 Her sluttet vi cold turkey med god effekt. Hun stelles for natta, noe hun hater da hun vet kveldsstell betyr natta, også får hun pupp etter det (i sofaen) for å roe seg etter stellet. Så sier jeg natta og elsker deg og suss også legger jeg hun ned med en leke og går ut. Dette fordi hun er i et stadiet hvor hun blir helt hysterisk når jeg går/legger hun ned/gir hun til noen andre. Så da bruker pappaen 20 ish min på å la hun fikle litt på gulvet, leser bok, gynger i gyngestolen. Så legger han hun våken i senga si. Det var mye protester i starten, men hun sovnet etter en halvtimes tid. Nå er det bare lett sutring. Jeg har fortsatt ikke prøvd å legge sånn ennå da hun blir 1000 ganger mer hysterisk når jeg legger hun ned enn når pappaen gjør det Anonymkode: 72c7a...0a0
Eilis Skrevet 4. september 2024 #3 Skrevet 4. september 2024 Nå var min 1 år og 8 mnd, men jeg tok avvenningen selv. Ammet på den tiden to ganger på natt, en i 1 tiden og en i 4-5 tiden. Kuttet først første. Sa at puppen sover, han protesterte litt første gangen men aksepterte det raskt, kanskje litt suttring bare. Fikk kos og klem i stedet. Lå ei stund og koset og pratet til han roet seg. Var bare et par uker så plutselig sov han nesten alle netter, hele natta. Hvis han våkner på natta nå og spør, ja da får han pupp, er så sjeldent. Men tror han ville akseptert å ikke få. Jeg er gravid og slutter grunnet ømme nipler😄 Basert på min erfaring var det best for vår at jeg tok avvenninga, og at en og en ble kuttet. Min ble ikke forvirret, noen ganger fikk han og noen ganger ikke. Viktigste er å være konsekvent. Men går det ikke så går det ikke. Min får enda pupp de gangene jeg legger, og før vi står opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå