Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne hvor mannen gjennom 20 år ønsker å avslutte forholdet deres. Jeg har alltid sett på de som bunnsolid, men nå viser det seg at han har vært notorisk utro gjennom de siste 13 årene. Venninnen min er den som ønsker at han blir og er knust. Alt dette er vanskelig å skjønne for meg som er på utsiden, men her er problemstillingen;

Venninnen min ønsker at barna (tenåringer) deres får vite at det er han som tar dette valget, men dette er han uenig i og er redd for at det vil utvikle sinne mot han. Jeg tenker at det må han bare tåle ettersom det faktisk er han som vil gå og at han egentlig er heldig at ikke all dritten kommer frem i lyset (for det ønsker ikke venninna mi). Hva tenker dere?

Anonymkode: 4148b...7ae

• Liker 3
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det er rett og rimelig at han tar støyten, sånn i den grad en av dem er nødt til å gjøre det. Det å ydmyke far mest mulig bør ikke være noe selvstendig poeng, selv om han fortjener all dritt han kan få, sånn av hensyn til (de riktignok ganske store) barna. Men der en av de to er nødt til å avfinne seg med å bli den barna klandrer, der er det selvfølgelig både mest fortjent og mest riktig at det er han som får kjørt seg.

Anonymkode: 854c3...931

• Liker 8
  • Nyttig 8
Skrevet

Fortell ungene at pappa ikke vil være gift mer, han vil skilles. Det er sannheten, og ingen grunn til å beskytte en drittsekk. Man kan kanskje utelate utroskapen, iallefall inntil videre. Spør de senere som ordentlig voksne, greit nok, da hadde jeg sagt det om jeg var moren deres, men ikke nå. De trenger ikke utvikle hat mot faren sin hvis det er sånn at de må tilbringe 50% av tiden sin hos han. Da blir det bare problemer.

Men ja, de kan få vite hvem som velger å avslutte. Han fortjener ikke å komme unna med alt.

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har en venninne hvor mannen gjennom 20 år ønsker å avslutte forholdet deres. Jeg har alltid sett på de som bunnsolid, men nå viser det seg at han har vært notorisk utro gjennom de siste 13 årene. Venninnen min er den som ønsker at han blir og er knust. Alt dette er vanskelig å skjønne for meg som er på utsiden, men her er problemstillingen;

Venninnen min ønsker at barna (tenåringer) deres får vite at det er han som tar dette valget, men dette er han uenig i og er redd for at det vil utvikle sinne mot han. Jeg tenker at det må han bare tåle ettersom det faktisk er han som vil gå og at han egentlig er heldig at ikke all dritten kommer frem i lyset (for det ønsker ikke venninna mi). Hva tenker dere?

Kan være han vil ha en kjæreste som vil ha sex, setter pris på og som vil være kjerester? Hvis han har vært notorisk utro i 13 år og hun fortsatt vil være gift med han, da kan vi spekulere at forholdet for hennes del har kun vært praktisk/familien AS og fasaden utatt og det å være "kjernefamile", ikke sjelden dere kvinner synes det viktigere enn å dyrke et forhold med kjæresteliv. "Barna først" er en unskyldning mange av dere bruker til å holde mennene deres på avstand. Misforstå meg rett, barna er viktige men personlig kommer kona og barna like mye først for min del.

Mann 40+ 

Anonymkode: 093c2...e70

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker dem må bli enig mellom seg. Ikke hva alle andre mener. Dem kan gå til familievernkontoret og få gode råd til dem. 

Anonymkode: 73802...d96

Skrevet

Etter den søte kløe kommer den sure svie og han må ta støyten. 

Anonymkode: 1f97f...784

• Liker 8
Skrevet

Jeg synes man skal være ærlig, men utelate det som ikke er nødvendig å fortelle.

Han vil flytte, han vil ikke være gift lenger. Hvorfor kan barna få vite senere. 

Jeg hadde aldri godtatt å skulle skylddele en sak jeg ikke har noen stemmerett i.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ville valgt å være åpen på at det er far som vil ut av ekteskapet, detaljene kommer ann på alderen til barna men jeg ville ikke skjermet far om de var store nok til å kjenne sannheten. 

Anonymkode: c8578...2a7

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker at uansett hva som skjer i mellom et par, så hold konflikten i mellom dem to. Barna bør ikke blandes inn i konflikten mellom foreldrene. 

Anonymkode: bd342...aa7

• Liker 5
Skrevet

Helt greit å si at paret ikke var enige i bruddet men trenger ikke pøse på med detaljer. 

Anonymkode: 31ae8...cfe

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker at uansett hva som skjer i mellom et par, så hold konflikten i mellom dem to. Barna bør ikke blandes inn i konflikten mellom foreldrene. 

Anonymkode: bd342...aa7

Enig i dette. 

Ble selv skilt for mange år siden. Og det var ikke jeg som valgte å gå, for å si det slik. Men det kunne ikke ha ramlet meg inn å involvere barnet i årsaken til at ekteskapet ikke fungerte. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Elle Melle skrev (12 minutter siden):

Jeg hadde aldri godtatt å skulle skylddele en sak jeg ikke har noen stemmerett i.

TS: Det er akkurat det hun også kjenner på, ønsker ikke å lyge til barna når hun ønsker å bli, mens han ønsker at de skal si at de er ‘enige’ om det.

hun ønsker heller ikke å sverte han om noen tenker det, utroskapen skal holdes unna barna.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kan være han vil ha en kjæreste som vil ha sex, setter pris på og som vil være kjerester? Hvis han har vært notorisk utro i 13 år og hun fortsatt vil være gift med han, da kan vi spekulere at forholdet for hennes del har kun vært praktisk/familien AS og fasaden utatt og det å være "kjernefamile", ikke sjelden dere kvinner synes det viktigere enn å dyrke et forhold med kjæresteliv. "Barna først" er en unskyldning mange av dere bruker til å holde mennene deres på avstand. Misforstå meg rett, barna er viktige men personlig kommer kona og barna like mye først for min del.

Mann 40+ 

Anonymkode: 093c2...e70

TS: Dette har jo ingenting med spørsmålet jeg stilte🙄

Det er alltid en grunn til at ting skjer, men det ønsker jeg ikke å spekulere i!

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes venninnen din kan fortelle tenåringen sin akkurat det hun vil jeg uten at faren skal bry seg. Faktisk 🙄

Anonymkode: 550df...1c0

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker vel at ungene ikke vil unngå å merke hvem som vil dra og hvem som er knust. De er ikke dumme...så det vil jo komme fram uansett. Antageligvis utroskap også....

Men man må jo prøve å skjerme dem fra sin far. Jeg prøvde. De fant ut av alt likevel.

Anonymkode: 1b53a...5b7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

TS: Det er akkurat det hun også kjenner på, ønsker ikke å lyge til barna når hun ønsker å bli, mens han ønsker at de skal si at de er ‘enige’ om det.

Jaha, så det vil han ja.

Noen får fortelle ham at en av konsekvensene av å dumpe noen, er at man mister retten til å mene noe om hva de de foretar seg.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Faren frasa seg retten til å styre dette her den gangen han valgte å pule rundt, for å så forlate familien.

Anonymkode: d8e1c...e25

• Liker 7
Skrevet

Han ønsker jo ikke at barna skal avsløre at han er notorisk utro når den tid kommer. Han vil jo beholde den falske fasaden som flott familiefar hvor begge ble enige og man bare vokste fra hverandre. Han kommer jo bare til å fortsette med det i sitt nye forhold. 

Helt greit at barna får vite at det er far som ønsker å gå.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ingen har rett til å tvinge eksen til å framstille bruddet som noe de var enige om. 

Og her blir det ekstra hårreisende siden han har ført kona bak lyset med langvarig utroskap. 

Anonymkode: 31ae8...cfe

• Liker 3
Skrevet

Vi valgte å ikke si det, for å skåne barna. Ønsker ikke at de skulle havne inen lojalitetskonflikt dersom de syntes synd på meg. Så offentlig har vi gått fra hverandre, jeg er ikke forlatt… Tenker den byrden bærer forelder for barna sine. 

Anonymkode: 2eb7b...f99

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...