AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #1 Skrevet 3. september 2024 Har en resept hvor det står "REIT 6" på. Vil det si at man kan hente ut 6 eller 7 ganger? Altså betyr det at jeg totalt kan hente ut den medisinen 6 ganger, eller betyr det at jeg kan hente den ut 6 ganger til etter jeg har hentet den ut første gang? Anonymkode: 3742e...c02
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #3 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): 7. Anonymkode: 2aa49...57d Takk 👍 Anonymkode: 3742e...c02
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #4 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har en resept hvor det står "REIT 6" på. Vil det si at man kan hente ut 6 eller 7 ganger? Altså betyr det at jeg totalt kan hente ut den medisinen 6 ganger, eller betyr det at jeg kan hente den ut 6 ganger til etter jeg har hentet den ut første gang? Anonymkode: 3742e...c02 Reist betyr gjenta, først gjør du/apoteket som det står på resepten en gang, og så gjentar du inntil 6 ganger. Anonymkode: 7e159...e82
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #5 Skrevet 4. september 2024 Tradisjonelt skal tallet etter "reit" gjentas på latin, så på en formelt korrekt resept skal det stå "Reit: 6 - sexiens". De fleste apotek godtar likevel resepter hvor det latinske ordet mangler. Anonymkode: dbb9f...d3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå