Gå til innhold

Kjole for brud på nesten 50 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke noe som heter kjole for ung brud vs kjole for voksen brud egentlig, det er en greie for de som mener det men det gjelder absolutt ikke for andre enn dem selv
 det er derimot noe som heter kjole for din kropp og fasong,som kan være greit å ta med seg, kanskje speislet på brudekjoler. Men ellers så tenker jeg bare "kjør på" med den du liker best og føler deg mest vel i TS og ikke lytt til andres mening, det er din store dag, du må føle deg vel og trives med det du har på deg.. 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den kjolen du ønsker selv og føler deg fin i uansett farge. Kjør akkurat den stilen du vil. Hvitt , slør, prinsesse, rocka, svart, osv. Din dag. 

Jeg var hvit brud både første og andre gang.

Anonymkode: 97a58...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i flere bryllup der brudeparet har vært fra midten av 40-årene til midten av 50-årene og hvor begge parter har vært gift før. Alle brudene  som har valgt tradisjonell bryllupsfeiring har hatt hvite, "tradisjonelle" brudekjoler (bare en med slør, riktignok). Jeg tror det er vanlig, jeg! Gå for akkurat den kjolen du ønsker og som kler deg. Ingen vil tenke noe over det i våre dager, det er utdatert at man må være så nedtonet bare fordi man har passert 30. 

De som har valgt enklere vielser/fest i tinghuset med bare forlovere og en liten middag etterpå har valgt andre typer kjoler, men det er helt uavhengig av alder og evt tidligere bryllup. 

Se på Märtha, gå for det du vil! :) 

Anonymkode: 11a32...881

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde reagert hvis du ikke kom i hvit kjole. Kjør på!♥️

Anonymkode: 90ccc...783

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig enig i at du velger selv hva du gifter deg i. 
 

Jeg har fylt 47 når jeg gifter meg for andre gang og velger ikke en tradisjonell hvit kjole. Det er fordi jeg er ubekvem med fet og strengt tatt ikke burde valgt det første gang heller. Det viktigste er å lage den dagen dere vil ha. 
 

Og ja, gratulerer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg hadde reagert hvis du ikke kom i hvit kjole. Kjør på!♥️

Anonymkode: 90ccc...783

Hvorfor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 år er jo ingen alder, så klart du kan ha hvit kjole. Kjør på. 

Anonymkode: 04537...791

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke feil med hvit kjole! 

Jeg ville vurdert type kjole i forhold til kroppsfasong. Jeg vet ingenting om hvordan du ser ut, men ganske ofte har alderen satt preg på noen deler av kroppen selv for de som er godt trente. Spesielt gjelder dette overarmene og halsen. 

Vil ikke shame dem som stiller med litt "grevinneheng" på overarmene (som Martha gjorde). Men jeg synes det er penere med litt tildekning av overarmene når man har nådd en viss alder. 

Ville gått for en høyhalset kjole med bare skuldre. Og med ermer som begynner rett nedenfor skuldrene. Mange gjennomsiktige blondepartier nedenfor halsen mot utringningen. 

Anonymkode: 9eaf0...398

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for så mange positive og fine tilbakemeldinger ❤️ Dere har virkelig hjulpet meg til å virkelig glede meg til den store dagen på en helt annen måte enn jeg gjorde før jeg opprettet denne tråden. 
Jeg har fått et annet syn på hele bryllupsplanleggingen, ikke bare hva gjelder kjole. Men jeg har, takket være dere, innsett at jeg kan skape mitt drømmebryllup. Jeg har hatt tanken om at dette må bli en nedtonet greie fordi han har vært gift før, alder osv. Men dere har fått meg til å tenke helt annerledes nå 😊


Jeg har drømt meg bort i lekre kjoler som jeg tidligere har utelukket, og jeg gleder meg som en unge til kjoleprøving. 

Så tusen takk ❤️

TS 

Anonymkode: 62191...a9e

  • Liker 2
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/4/2024 at 12:38 PM, AnonymBruker said:

[…]

Ville gått for en høyhalset kjole med bare skuldre. Og med ermer som begynner rett nedenfor skuldrene. Mange gjennomsiktige blondepartier nedenfor halsen mot utringningen. 

Anonymkode: 9eaf0...398

Nå har jeg vridd hjernen for å skjønne hvordan en høyhalset, langermet kjole med bare skuldre ser ut. Kan du trylle frem et bilde?

-

TS, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norja skrev (3 timer siden):

Nå har jeg vridd hjernen for å skjønne hvordan en høyhalset, langermet kjole med bare skuldre ser ut. Kan du trylle frem et bilde?

-

TS, lykke til!

Tror hun mener sånn med hull der skuldrene er 😊. Feks denne ( er ikke høyhalset da) https://zapaka.com/products/ivory-lace-cold-shoulder-mermaid-cape-sleeve-boho-wedding-dress?variant=40193891303522#1

Anonymkode: 31f4e...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville definitivt gått for hvit kjole hvis jeg var i din situasjon - drit i hva "andre" kanskje mener.

Jeg ville kanskje gått for noe sånt hvis jeg var deg, men du må selvsagt tilpasse til din egen smak!

852800&width=259&height=330&zwidth=259&z

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (På 4.9.2024 den 12.23):

Hvorfor? 

Fordi jeg tenker det er en selvfølge å ha brudekjole i bryllup? En ting er å komme med feks svart brudekjole eller noe i den duren fordi det er brudens stil. Men om bruden kommer i en pen selskapskjole hadde jeg tenkt hun ikke turte å feire skikkelig pga alder, og det er trist. For et bryllup er virkelig en feiring!

Anonymkode: 90ccc...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.9.2024 den 14.23):

Det er jo første gang DU gifter deg, så hvit kjole er helt innafor. Men jeg ville ikke gått for altfor mye utringning, og hatt litt lange armer. Det er noe med huden når vi begynner å bli eldre.. Ikke pent å vise for mye. (Synes feks Matha hadde for korte ermer, og Vendela ble også litt mye). 

Anonymkode: 4e917...386

Enig. Martha burde hatt kjole med ermer.

Anonymkode: bd0ab...24d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er generelt veldig fan av at folk skal få velge selv i slike spørsmål. Jeg er 54, og skulle jeg giftet meg nå, ville jeg styrt unna slør i det minste. SÅ uskyldsren og jomfruelig er jeg ikke 😅

Anonymkode: bd0ab...24d

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liljerød skrev (På 6.9.2024 den 14.23):

Jeg ville definitivt gått for hvit kjole hvis jeg var i din situasjon - drit i hva "andre" kanskje mener.

Jeg ville kanskje gått for noe sånt hvis jeg var deg, men du må selvsagt tilpasse til din egen smak!

852800&width=259&height=330&zwidth=259&z

Den var nydelig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klart du kan.  Finn deg en fin og deilig kjole og nyt dagen og kvelden. Lykke til.

Anonymkode: f31e3...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på så mye. Blant annet hva slags bryllup dere skal ha. Jeg har vært i bryllup med voksen brud som kom i todelt kort drakt i offwhite silke - råflott! Jeg har også vært i bryllup med voksen brus i full bløtkake-kjole, ikke noe jeg ville hatt selv men greit nok. Det går an å gjøre noe annet enn det helt tradisjonelle, men tenk først og fremst på hva slags bryllup dere ønsker.

Har du sett Victoria Skoglund (brud på 50) sin kjole? Knallfin synes jeg.

Anonymkode: 88551...488

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk hvit kjole med stolthet, og ikke dekk den til med laken :) 

Anonymkode: 2ada9...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.9.2024 den 14.04):

Jeg skal gifte meg neste høst. Han har vært gift før, for meg er det første gang. 
Blir det feil om jeg har hvit brudekjole når det er hans 2.gang?
Og er jeg for gammel til å ha brudekjole?
Jeg har jo aldri vært brud og ønsker jo å ha et ordentlig bryllup med kjole og det som hører til, men føler det kanskje blir feil siden han har vært gift før og at jeg er nesten 50 år? 
Men samtidig så ønsker jo ikke jeg å «gå glipp» av det bryllupet jeg ønsker meg fordi han har gjort det før. 
Hva tenker dere? 

Anonymkode: 62191...a9e

Kjør på med det du ønsker  selv. De fleste vil nok forvente  en brudekjole. De som ikke forventer det er misunnelige. Så de skal du ikke høre på. 

Lag akkurat  det bryllupet  du selv ønsker deg. Husker fra mitt eget. Der kom det så mange meninger  som var så forskjellige  om absolutt  alt. Så vurderte faktisk 4uker før.  Og avlyse alt og ta det kun med foreldre og forlovere. 

Når dagen kom var alle fornøyd. Så ikke bry deg om hva andre tenker hverken om fest planer  eller kjole. Folk bruker da hvitt i sitt 3bryllup også. Så det går fint.

Anonymkode: ef1e0...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...