Franord Skrevet 3. september 2024 #21 Skrevet 3. september 2024 Det var litt underlig ja. Men det kan jo være grunner for det. Et åpent salg kan kanskje sørge for at det ikke blir konflikter mellom familiemedlemmer. Eller så har ingen i familien brukt hytta på flere år, og heller ikke vist større interesse for den. Ellers så er det ingen i familien som bidrar med praktisk eller økonomisk hjelp for å vedlikeholde hytta, og at det har blitt en belastning for faren. ? 4 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #22 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I min familie har alle familieeiendommene bare blitt lagt ut, uten at noen i slekta har blitt spurt først. Det har vært det ene sjokket etter det andre, å plutselig oppdage disse familieplassene på Finn. Det er veldig rart å ikke høre med alle i slekta syns jeg, det kunne jo tenkes at noen ønsket å kjøpe eiendommene og bevare de i familien. Men, dette er nok veldig typisk for den generasjonen som blir eldre nå. Altså "boomerne". De har fått det meste rett i hendene, de har som regel arvet fra sine foreldre uten at det var snakk om noen takster eller å kjøpe ut noen, fordi foreldrene dems (krigsgenerasjonen) var opptatt av at eiendommene forble i familien. Og så har disse eiendommene blitt fryktelig mye verdt i boomernes tid, selv gamle og falleferdige hytter har både doblet og tredoblet seg i pris. Så må man huske på at boomerne har blitt bombardert med "selvrealisering" i sin tid. Det var fokus på å sette seg selv først, i alt fra å kunne skille seg hvis man ikke var lykkelig i ekteskapet, til å selge familieeiendommer og bruke opp arven på seg selv. De har ikke noe særlig ansvarsfølelse for barna sine etter at de blir voksne heller, de er ikke som sine egne foreldre i det hele tatt, som følte et ansvar for å sikre barna i voksen alder. Og så har vi kapitalismens inntog i denne perioden, som har ført til at boomerne setter penger høyere enn noe annet. Så summa summarum, nå selger de familiehytta uten å spørre noen andre. "Meg" og "mitt" og "mer penger". Det oppsummerer boomerne ganske godt. Anonymkode: 0ee55...6bf Her traff du spikeren på kista!!! Dette skjedde nettopp med vårt barndomshjem. Min farfar bygget hjemmet det året min far (60s boomer og er nøyaktig som du beskriver) ble født, var sterkt preget av krigen og ønsket at boligen skulle forbli i familien. Jeg, som barnebarn med sterke tilknytninger til hjem og besteforeldre ble ikke kontaktet. Da jeg konfronterte min far ble jeg beskyld for å være egoisten... Jeg mistenker sterkt at det faktisk eksisterer dokumenter på farfar sine ønsker, eller at jeg (eldst og eneste som levde før farfar døde) har ein eierandel i barndomshjemmet men at det er blitt gjemt eller kastet, i stedet for å gi tilmyndighetene. Ja, både tante og far er 60s boomers og grådig. Med all omsorgssvikt i bildet og at jeg har blitt behandlet forferdelig i voksen alder, ink. dette stuntet fikk jeg nok og har kuttet han ut av livet mitt. Grådighet og egoisme er det som styrer han. Anonymkode: 7a5da...7a4 5 9 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #23 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Veldig bra oppsummert. Blir litt bitter av å tenke på det, for tviler på at vi noen sinne kommer til å oppleve vekst, velstand og goder på lik linje som denne generasjonen har fått smake på. Anonymkode: 0d19e...3d3 Det er egentlig ikke noe å være bitter på i det hele tatt. Du må se det sånn at boomer-generasjonen har blitt fullstendig ødelagt av dette. Vi som kommer etterpå, vi får den samme integriteten som folk hadde før i tiden. Den integriteten som kommer med at man må jobbe for ting selv, at man ikke får servert noe rett i hendene, og at man dermed lærer seg hva som faktisk er "verdi". Jeg tror samfunnet blir mye bedre når boomerne er borte, og senere generasjoner får slippe til her og der. Da blir nok mye av de gamle gode verdiene gjenopprettet i samfunnet. Jeg er sjeleglad for at jeg ikke er en boomer. Jeg verdsetter den integriteten jeg får av å leve i en vanskeligere tid. Anonymkode: 0ee55...6bf 3 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #24 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her traff du spikeren på kista!!! Dette skjedde nettopp med vårt barndomshjem. Min farfar bygget hjemmet det året min far (60s boomer og er nøyaktig som du beskriver) ble født, var sterkt preget av krigen og ønsket at boligen skulle forbli i familien. Jeg, som barnebarn med sterke tilknytninger til hjem og besteforeldre ble ikke kontaktet. Da jeg konfronterte min far ble jeg beskyld for å være egoisten... Jeg mistenker sterkt at det faktisk eksisterer dokumenter på farfar sine ønsker, eller at jeg (eldst og eneste som levde før farfar døde) har ein eierandel i barndomshjemmet men at det er blitt gjemt eller kastet, i stedet for å gi tilmyndighetene. Ja, både tante og far er 60s boomers og grådig. Med all omsorgssvikt i bildet og at jeg har blitt behandlet forferdelig i voksen alder, ink. dette stuntet fikk jeg nok og har kuttet han ut av livet mitt. Grådighet og egoisme er det som styrer han. Anonymkode: 7a5da...7a4 Trist å høre. Du beskriver det ganske godt; "grådighet." Det er nok det som preger den generasjonen mest, ja. Anonymkode: 0ee55...6bf 3 1
Snublefot62 Skrevet 3. september 2024 #25 Skrevet 3. september 2024 Hva er bakgrunnen for å bruke ordet familiehytte? Har den vært i familien i flere generasjoner? Er det flere familier som har eierskap i den? Eller noe annet? 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #26 Skrevet 3. september 2024 Han trenger vel pengene da. Anonymkode: 493f6...56c 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #27 Skrevet 3. september 2024 Buhu det skulle vært MIN arv, pappa er så egoistisk 😭😭 Du har null og niks du skulle sagt og grunnen til at han ikke selger til familien er som du sier: du forventer en rimeligere pris. Anonymkode: 47323...a9b 5 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #28 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): I min familie har alle familieeiendommene bare blitt lagt ut, uten at noen i slekta har blitt spurt først. Det har vært det ene sjokket etter det andre, å plutselig oppdage disse familieplassene på Finn. Det er veldig rart å ikke høre med alle i slekta syns jeg, det kunne jo tenkes at noen ønsket å kjøpe eiendommene og bevare de i familien. Men, dette er nok veldig typisk for den generasjonen som blir eldre nå. Altså "boomerne". De har fått det meste rett i hendene, de har som regel arvet fra sine foreldre uten at det var snakk om noen takster eller å kjøpe ut noen, fordi foreldrene dems (krigsgenerasjonen) var opptatt av at eiendommene forble i familien. Og så har disse eiendommene blitt fryktelig mye verdt i boomernes tid, selv gamle og falleferdige hytter har både doblet og tredoblet seg i pris. Så må man huske på at boomerne har blitt bombardert med "selvrealisering" i sin tid. Det var fokus på å sette seg selv først, i alt fra å kunne skille seg hvis man ikke var lykkelig i ekteskapet, til å selge familieeiendommer og bruke opp arven på seg selv. De har ikke noe særlig ansvarsfølelse for barna sine etter at de blir voksne heller, de er ikke som sine egne foreldre i det hele tatt, som følte et ansvar for å sikre barna i voksen alder. Og så har vi kapitalismens inntog i denne perioden, som har ført til at boomerne setter penger høyere enn noe annet. Så summa summarum, nå selger de familiehytta uten å spørre noen andre. "Meg" og "mitt" og "mer penger". Det oppsummerer boomerne ganske godt. Anonymkode: 0ee55...6bf Du treffer nok spot on her. Har foreldre av samme type. Klær meg nesten litt i hodet, for dårlige mennesker er de egentlig ikke, de virker bare så blåst angående å tenke utover seg selv. Da vi var små stilte to bestemødre opp hver gang de ville noe. Å gjøre det samme da de ble besteforeldre var ikke aktuelt. De har begge arvet betydelige verdier fra sine foreldre, tjent godt og er gullpensjonister, men snakker nå om pensjonistlån og at det ikke er viktig å etterlate seg arv. De bruker hodeløst nærmest. Ikke viktig? Vi i neste generasjon har spart fra vi fikk barn for å kunne hjelpe neste generasjon inn på boligmarkedet. De kunne kan også tenke litt på det. LITT iallefall, ikke bare neste sydentur og sløsing. Anonymkode: eea7e...b81 6 8
Frk Midnattsol Skrevet 3. september 2024 #29 Skrevet 3. september 2024 Tenker at så lenge han ikke sitter i uskiftet bo, så kan han gjøre hva han vil med sin egen eiendom. Sånn relasjonsmessig derimot burde han kanskje informert sine barn, men han gjør vel som han selv tenker er best 🤷♀️ 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #30 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du treffer nok spot on her. Har foreldre av samme type. Klær meg nesten litt i hodet, for dårlige mennesker er de egentlig ikke, de virker bare så blåst angående å tenke utover seg selv. Da vi var små stilte to bestemødre opp hver gang de ville noe. Å gjøre det samme da de ble besteforeldre var ikke aktuelt. De har begge arvet betydelige verdier fra sine foreldre, tjent godt og er gullpensjonister, men snakker nå om pensjonistlån og at det ikke er viktig å etterlate seg arv. De bruker hodeløst nærmest. Ikke viktig? Vi i neste generasjon har spart fra vi fikk barn for å kunne hjelpe neste generasjon inn på boligmarkedet. De kunne kan også tenke litt på det. LITT iallefall, ikke bare neste sydentur og sløsing. Anonymkode: eea7e...b81 Jeg opplever det samme. For mine foreldre var det et "sjokk" at vi barna plutselig skulle konfirmeres; det var ikke satt av penger til det. Selv sparte jeg til egne barn, både til konfirmasjon, førerkort, bil og egenkapital til bolig, helt fra barna ble født. Da jeg ble 18 år var det rett ut på egne ben, det var ikke snakk om å hjelpe til så mye som med en femtilapp engang. Selv hjelper jeg mine snart voksne barn så godt jeg kan, og har ingen planer om å slutte med dette bare fordi de når en magisk alder som fritar meg fra et lovbestemt ansvar. Jeg husker foreldrene mine til og med sa det rett ut til meg, da jeg ble 18: "Vi har ingen plikt til å hjelpe deg lenger nå." Senere i livet fikk jeg jo etterhvert et rimelig godt perspektiv på dette; jeg fikk høre fra besteforeldrene mine hvordan de hadde gitt huset sitt til foreldrene mine da de skulle ha oss barna. Besteforeldrene mine flyttet selv ut av huset, for å hjelpe de kommende foreldrene, altså mine foreldre. Det var krigsgenerasjonen, det; "Vi klarer oss alltids, det viktigste er å hjelpe barna våre." Boomerne arvet ikke stort av den tankegangen. Anonymkode: 0ee55...6bf 7 6 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #31 Skrevet 3. september 2024 Det synes jeg er kjempespesielt og trist. Hvordan er relasjonen deres til ham? Hadde en av mine foreldre gjort noe sånt hadde jeg blitt veldig bekymret for om det hadde skjedd noe eller om de begynte å bli dement eller liknende. Anonymkode: e67ea...78d 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #32 Skrevet 3. september 2024 Familiehytte....er du med på vedlikeholdet og kostnadene, eller kommer du til ferdig måka og oppvarmet hytte i påsken og drar før det ryddes opp? Anonymkode: cef9a...1fb 5 6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #33 Skrevet 3. september 2024 Han vil vel at ingen skal føle seg forpliktet til å bli sittende med den klampen om foten som en "familiehytte" faktisk er. Enorme summer går til vedlikehold gjennom årene, man blir "forpliktet" både til å bruke den selv og å ta i mot resten av familien der i tide og utide, siden det er en "familiehytte". Anonymkode: 625ae...d76 2 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #34 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): I min familie har alle familieeiendommene bare blitt lagt ut, uten at noen i slekta har blitt spurt først. Det har vært det ene sjokket etter det andre, å plutselig oppdage disse familieplassene på Finn. Det er veldig rart å ikke høre med alle i slekta syns jeg, det kunne jo tenkes at noen ønsket å kjøpe eiendommene og bevare de i familien. Men, dette er nok veldig typisk for den generasjonen som blir eldre nå. Altså "boomerne". De har fått det meste rett i hendene, de har som regel arvet fra sine foreldre uten at det var snakk om noen takster eller å kjøpe ut noen, fordi foreldrene dems (krigsgenerasjonen) var opptatt av at eiendommene forble i familien. Og så har disse eiendommene blitt fryktelig mye verdt i boomernes tid, selv gamle og falleferdige hytter har både doblet og tredoblet seg i pris. Så må man huske på at boomerne har blitt bombardert med "selvrealisering" i sin tid. Det var fokus på å sette seg selv først, i alt fra å kunne skille seg hvis man ikke var lykkelig i ekteskapet, til å selge familieeiendommer og bruke opp arven på seg selv. De har ikke noe særlig ansvarsfølelse for barna sine etter at de blir voksne heller, de er ikke som sine egne foreldre i det hele tatt, som følte et ansvar for å sikre barna i voksen alder. Og så har vi kapitalismens inntog i denne perioden, som har ført til at boomerne setter penger høyere enn noe annet. Så summa summarum, nå selger de familiehytta uten å spørre noen andre. "Meg" og "mitt" og "mer penger". Det oppsummerer boomerne ganske godt. Anonymkode: 0ee55...6bf Trådstarter her, føler du traff spikeren på hodet! Visste at min far er dårlig med penger, så at han på et tidspunkt kom til å selge familiehytta (som har vært familien sin i generasjoner) - kom ikke som en overraskelse. Har aldri forventet at det er igjen noe arv etter han uansett. Men at han ikke ga en heads up til oss barna syns jeg er overraskende. Godt mulig vi kjøper den på det åpne markedet. Hadde det vært mine barn, så hadde jeg heller villet at de skulle arve den/få kjøpe den rimeligere/til takst ved at den på den måten blir i familien, enn å tjene litt ekstra ved å legge den på det åpne markedet. Det er slettes ingen dyr hytte, vi er ikke fra en familie med penger. Har aldri fått noe av noen, alltid klart meg selv. Anonymkode: 435f8...dfc 3 9 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #35 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trådstarter her, føler du traff spikeren på hodet! Visste at min far er dårlig med penger, så at han på et tidspunkt kom til å selge familiehytta (som har vært familien sin i generasjoner) - kom ikke som en overraskelse. Har aldri forventet at det er igjen noe arv etter han uansett. Men at han ikke ga en heads up til oss barna syns jeg er overraskende. Godt mulig vi kjøper den på det åpne markedet. Hadde det vært mine barn, så hadde jeg heller villet at de skulle arve den/få kjøpe den rimeligere/til takst ved at den på den måten blir i familien, enn å tjene litt ekstra ved å legge den på det åpne markedet. Det er slettes ingen dyr hytte, vi er ikke fra en familie med penger. Har aldri fått noe av noen, alltid klart meg selv. Anonymkode: 435f8...dfc Håper dere klarer å få kjøpt den tilbake, og at den forblir i familien ♥️ Jeg ser ting på samme måte, jeg tenker at en familieeiendom ikke burde gjøres ut i penger. Det er snakk om en annen type verdi, som ikke kapitalistene forstår seg på. Jeg syns det er trist at én generasjon kan ta en så stor avgjørelse, å selge ut en familieeiendom som har vært i slekta i generasjoner, kvitte seg med det i ett ledd. Det skulle ikke vært lov. I min familie er det snakk om spesielt en familieeiendom, en gammel gård som hadde vært i slekta siden 1400-tallet. Ved to anledninger, på 17 og 1800-tallet, holdt familien på å miste slektsplassen på grunn av fattigdom. Da gikk hele bygda sammen, skrapte inn penger og kjøpte eiendommen tilbake til familien min. Og så kommer én egoist; én boomer; og selger hele eiendommen ut av slekta. Jeg syns nesten hele bygda skulle krevd tilbake pengene sine jeg da. Med renter. Men boomerne har jo "retten" på sin side. Jeg håper bare at de møter forgjengerne sine att, når den tid kommer. De skulle blitt stilt til ansvar for det de har gjort. Anonymkode: 0ee55...6bf 1 9
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #36 Skrevet 3. september 2024 At den legges ut på det åpne markedet synes jeg ikke er så rart, spesielt dersom dere er flere barn og at en eventuell overtagelse kunne ført til konflikt. Men at det gjøres uten å si i fra, det er spesielt. Det må jo bety at man har lite å gjøre med hverandre tenker jeg. Det blir som om mine foreldre plutselig skulle sett boligen min på Finn.no og jeg ikke engang har fortalt at jeg planla å flytte. Anonymkode: b0464...140 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #37 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg opplever det samme. For mine foreldre var det et "sjokk" at vi barna plutselig skulle konfirmeres; det var ikke satt av penger til det. Selv sparte jeg til egne barn, både til konfirmasjon, førerkort, bil og egenkapital til bolig, helt fra barna ble født. Da jeg ble 18 år var det rett ut på egne ben, det var ikke snakk om å hjelpe til så mye som med en femtilapp engang. Selv hjelper jeg mine snart voksne barn så godt jeg kan, og har ingen planer om å slutte med dette bare fordi de når en magisk alder som fritar meg fra et lovbestemt ansvar. Jeg husker foreldrene mine til og med sa det rett ut til meg, da jeg ble 18: "Vi har ingen plikt til å hjelpe deg lenger nå." Senere i livet fikk jeg jo etterhvert et rimelig godt perspektiv på dette; jeg fikk høre fra besteforeldrene mine hvordan de hadde gitt huset sitt til foreldrene mine da de skulle ha oss barna. Besteforeldrene mine flyttet selv ut av huset, for å hjelpe de kommende foreldrene, altså mine foreldre. Det var krigsgenerasjonen, det; "Vi klarer oss alltids, det viktigste er å hjelpe barna våre." Boomerne arvet ikke stort av den tankegangen. Anonymkode: 0ee55...6bf Samme med foreldre her også. Vi var så mye hos barnevakt, besteforeldre, oldeforeldre, tanter. Tror jeg var i hvert fall annenhver helg hos bestemor gjennom nesten hele oppveksten. Hun kom og laget middag hjemme også, passet oss, tok oss med på masse ting. De overførte huset de hadde bygget selv til foreldrene mine for selv å flytte til leid hus, siden foreldrene mine trengte plassen mer! Jeg har ikke fått en krone siden jeg fikk ei vinterjakke som 15-åring. Da hadde jeg sommerjobb og fikk beskjed om å betale alt av klær selv. Kunne ikke hentes på toget engang, måtte betale venner med lappen for å hente meg. Og barnebarna kunne passes 3-4 ganger i året. Mellom spørsmål om barnevakt var det aldri besøk eller kontakt, kun jeg som ringte, kun jeg som delte. Aldri tilbake. Jeg brøt helt av for et par år siden. Orker ikke mer jeg, av å sitte og føle meg som avskum. Bedre å ta vgjøreøswn selv Anonymkode: 2c766...5c8 2 7 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #38 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Her traff du spikeren på kista!!! Dette skjedde nettopp med vårt barndomshjem. Min farfar bygget hjemmet det året min far (60s boomer og er nøyaktig som du beskriver) ble født, var sterkt preget av krigen og ønsket at boligen skulle forbli i familien. Jeg, som barnebarn med sterke tilknytninger til hjem og besteforeldre ble ikke kontaktet. Da jeg konfronterte min far ble jeg beskyld for å være egoisten... Jeg mistenker sterkt at det faktisk eksisterer dokumenter på farfar sine ønsker, eller at jeg (eldst og eneste som levde før farfar døde) har ein eierandel i barndomshjemmet men at det er blitt gjemt eller kastet, i stedet for å gi tilmyndighetene. Ja, både tante og far er 60s boomers og grådig. Med all omsorgssvikt i bildet og at jeg har blitt behandlet forferdelig i voksen alder, ink. dette stuntet fikk jeg nok og har kuttet han ut av livet mitt. Grådighet og egoisme er det som styrer han. Anonymkode: 7a5da...7a4 Hadde du hatt penger til å løse ut tanta di til takst da? Eller tenkte du at hun ikke skulle arve faren sin? Anonymkode: cef9a...1fb 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #39 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Samme med foreldre her også. Vi var så mye hos barnevakt, besteforeldre, oldeforeldre, tanter. Tror jeg var i hvert fall annenhver helg hos bestemor gjennom nesten hele oppveksten. Hun kom og laget middag hjemme også, passet oss, tok oss med på masse ting. De overførte huset de hadde bygget selv til foreldrene mine for selv å flytte til leid hus, siden foreldrene mine trengte plassen mer! Jeg har ikke fått en krone siden jeg fikk ei vinterjakke som 15-åring. Da hadde jeg sommerjobb og fikk beskjed om å betale alt av klær selv. Kunne ikke hentes på toget engang, måtte betale venner med lappen for å hente meg. Og barnebarna kunne passes 3-4 ganger i året. Mellom spørsmål om barnevakt var det aldri besøk eller kontakt, kun jeg som ringte, kun jeg som delte. Aldri tilbake. Jeg brøt helt av for et par år siden. Orker ikke mer jeg, av å sitte og føle meg som avskum. Bedre å ta vgjøreøswn selv Anonymkode: 2c766...5c8 Høres akkurat ut som sånn jeg har hatt det. Og jeg har også brutt med dem, gjorde det da jeg var rundt 30 år. Tror ikke de bryr seg så mye om det heller, det er jo bare "meg" og "mitt" og "mer penger." De sparer vel noen kroner på julegaver nå da, så da er de sikkert veldig fornøyde. Anonymkode: 0ee55...6bf 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #40 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde du hatt penger til å løse ut tanta di til takst da? Eller tenkte du at hun ikke skulle arve faren sin? Anonymkode: cef9a...1fb Jeg synes at de som ønsket å ha eierdel (oss barnebarna), skulle ha fått eierdel i hjemmet faktisk. Her er det mye affeksjonsverdi hos flere individer enn min far (som bare tenker penger uansett). Jeg har følt meg så alene dette året og forrådt, men så ser jeg jo i denne tråden, dessverre, hvor normalt dette er for spesielt boomere å gjøre.... Denne her kjente jeg stakk dypt AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Håper dere klarer å få kjøpt den tilbake, og at den forblir i familien ♥️ Jeg ser ting på samme måte, jeg tenker at en familieeiendom ikke burde gjøres ut i penger. Det er snakk om en annen type verdi, som ikke kapitalistene forstår seg på. Jeg syns det er trist at én generasjon kan ta en så stor avgjørelse, å selge ut en familieeiendom som har vært i slekta i generasjoner, kvitte seg med det i ett ledd. Det skulle ikke vært lov. I min familie er det snakk om spesielt en familieeiendom, en gammel gård som hadde vært i slekta siden 1400-tallet. Ved to anledninger, på 17 og 1800-tallet, holdt familien på å miste slektsplassen på grunn av fattigdom. Da gikk hele bygda sammen, skrapte inn penger og kjøpte eiendommen tilbake til familien min. Og så kommer én egoist; én boomer; og selger hele eiendommen ut av slekta. Jeg syns nesten hele bygda skulle krevd tilbake pengene sine jeg da. Med renter. Men boomerne har jo "retten" på sin side. Jeg håper bare at de møter forgjengerne sine att, når den tid kommer. De skulle blitt stilt til ansvar for det de har gjort. Anonymkode: 0ee55...6bf ❤️ Anonymkode: 7a5da...7a4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå