Gå til innhold

Privat lege som ikke henviser videre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært hos en privat lege og fått påvist en skade. På ALLE sider jeg leser om skaden står det at man enten skal behandles med gips eller ortose første 6 ukene. Det står også at "X skader skal alltid henvises til en ortopedisk avdeling på sykehus for spesifikk utredning og behandling". Fra denne privatpraktiserende allmennlegen fikk jeg beskjed om å ta det med ro i noen uker. Ingen ortose og ikke tilses av ortoped. Jeg spurte også en ortoped som er overlege som så på bildene mine, og han sa jeg måtte til en ortoped og at legen min må henvise meg til sykehuset.

Jeg ba om å bli henvist til en ortoped, men fikk svar om at jeg kunne få en time hos ortoped ved deres klinikk. Det blir jo mye dyrere for meg enn å dra på sykehuset...

Dette er en relativt sjelden skade som ofte blir feil- eller underdiagnostisert, så skjønner om legen ikke har mye kunnskap, men synes bare det er litt rart?

Anonymkode: 589c3...a10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville gått til fastlegen. Eller har privatklinikken avtale med HELFO slik at du bare betaler vanlig egenandel?

Anonymkode: cb389...5c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...