AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #1 Skrevet 3. september 2024 Jeg skilte meg fra min eks for ca 2-3 år siden og ingen av oss har funnet oss en ny. Vi har ett barn sammen som vi samarbeider ganske bra om. Jeg har kjøpt meg et eget sted, mens eksen min leier i området der barnet bor. Eksen er ikke alltid så lett å snakke med, og kan til tides ha litt temperament, men nå begynner jeg å lure på hva mer vi kan gjøre for vår sønn. Jeg har tenkt at vi kjøper en hel tomannsbolig, og skiller ut sånn at vi har to forskjellige lån og eier en etasje hver slik at man kan flytte om det virkelig skjærer seg mellom de voksne. Grunnen til dette er at jeg er bekymret for barnet. Far jobber ekstremt mye og barnet er mye alene i huset, er mye trist og redd og ringer meg ofte hos far. Barnet vil være mer hos meg. Jeg forstår jo at jeg vil gi opp på min fritid, men så er jo snart barnet stort ( barnet er 12 ) og vil være mer med venner og ha venner på besøk, trenger mer plass..osv..Min leilighet er ikke så stor og selv om barnet vil være her mye, så innser jeg at jeg har litt lite plass for en voksende gutt. Er det noen som har forsøkt noe sånt med sin eks? Anonymkode: 3349a...a18 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #2 Skrevet 3. september 2024 Guttens mening skal være viktigst. Han kan bo mer hos deg, du få mer barnebidrag og ha råd til større bolig. Jeg tror det blir mye konflikter av å ha en sur og sint eks vegg i vegg. Hadde dere vært bestevenner og kommunisert godt kunne det vært fint. Anonymkode: 57c24...2b8 15 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #3 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Guttens mening skal være viktigst. Han kan bo mer hos deg, du få mer barnebidrag og ha råd til større bolig. Jeg tror det blir mye konflikter av å ha en sur og sint eks vegg i vegg. Hadde dere vært bestevenner og kommunisert godt kunne det vært fint. Anonymkode: 57c24...2b8 Hm ja. Vi er venner. Ikke bestevenner men gode venner. Vi kommuniserer greit og hjelper hverandre men han kan være litt "brå" Men så lenge jeg ikke må gå "oppi" han hele tiden og vi har forskjellige boliger så går det jo. Vi feirer 17 mai og jul sammen. Vi har det mye bedre nå som vi får pauser fra hverandre egentlig. Anonymkode: 3349a...a18
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #4 Skrevet 3. september 2024 Ja, det er flere som gjør dette. Dere eier jo hver deres del av huset, så behøver ikke blande økonomien. Anonymkode: 4060f...580 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #5 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): mens eksen min leier i området der barnet bor. Der barnet går på skole mener jeg. Jeg måtte flytte for å få råd til et sted med nok plass. Så en del av problemet er at jeg bor langt unna barnets venner, og venner blir mer og mer viktig nå som barnet blir større og begynner på ungdomskolen. Anonymkode: 3349a...a18
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #6 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det er flere som gjør dette. Dere eier jo hver deres del av huset, så behøver ikke blande økonomien. Anonymkode: 4060f...580 Er det? Altså jeg tror vi kunne fått det til om vi hadde funnet noe som passer økonomien vår. Anonymkode: 3349a...a18
fru Alving Skrevet 3. september 2024 #7 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det? Altså jeg tror vi kunne fått det til om vi hadde funnet noe som passer økonomien vår. Anonymkode: 3349a...a18 Men er det ingen mulighet for å kjøpe deg noe nærmere skolen og kanskje noe større? Er eneste mulighet å kjøpe tomannsbolig med eksen lizzom? 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #8 Skrevet 3. september 2024 Veldig korttenkt og naivt. Du br ikke bo i samme hus som ex. Det blir katastrofe når en av dere finner en annen. Det er bedre om dere bor hver for dere men i rimelig nærheten slik at det blir lett for ungen å veksle på, og komme bort til deg når han er alene. Anonymkode: efe04...49f 5 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #9 Skrevet 3. september 2024 fru Alving skrev (9 minutter siden): Men er det ingen mulighet for å kjøpe deg noe nærmere skolen og kanskje noe større? Er eneste mulighet å kjøpe tomannsbolig med eksen lizzom? Det er veldig dyrt i området, men det er kansje muligheter, men da må jeg nok ned i størrelse på boligen. Så da kan jeg like greit bli boende. Ønsket er at sønnen ikke skal føle at han må "flytte" AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Veldig korttenkt og naivt. Du br ikke bo i samme hus som ex. Det blir katastrofe når en av dere finner en annen. Det er bedre om dere bor hver for dere men i rimelig nærheten slik at det blir lett for ungen å veksle på, og komme bort til deg når han er alene. Tenker du det fordi du går utifra at vi er sjalu på hverandre da? Ingen av oss er liker hverandre på den måten. Det har vært helt dødt i ti år. Så mtp problemer at "den andre dater" noen er ikke vesentlig. Jeg ønsker heller ikke å bli samboer med noen. en kjæreste kan jeg nok ha, Men ikke en som bor med meg. Anonymkode: 3349a...a18 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #10 Skrevet 3. september 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: nker du det fordi du går utifra at vi er sjalu på hverandre da? Ingen av oss er liker hverandre på den måten. Det har vært helt dødt i ti år. Så mtp problemer at "den andre dater" noen er ikke vesentlig. Jeg ønsker heller ikke å bli samboer med noen. en kjæreste kan jeg nok ha, Men ikke en som bor med meg Det er bare en av flere problemstillinger. Du vet ikke hva fremtiden bringer. Men hvis en av dere møter en annen, hva med hensynet til den personen da? Hvordan skal han/hun forholde seg til at dere praktisk talt bor sammen? Bare les på KG hva folk mener om å date noen som har et tett forhold til ex. Ett av de rødeste flaggene som finnes (hvis vi holder rusmisbruk og krim utenfor) ... Hva hvis exen begynner å leve livet sitt på en måte som byr deg i mot? Hva om dette åpner opp for at exen slutter å ta ansvar og begynner å utnytte din ansvarsfølelse? Det blir også en utydelighet overfor ungen om dere virkelig er skilt eller ikke. Dette blir da mer komplisert når det plutselig dukker opp en ny person i mixen. Det er mye bedre med klare og tydelige linjer. Denne bosituasjonen får du ikke gjort mye med når du først er der. Anonymkode: efe04...49f 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #11 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det er veldig dyrt i området, men det er kansje muligheter, men da må jeg nok ned i størrelse på boligen. Så da kan jeg like greit bli boende. Ønsket er at sønnen ikke skal føle at han må "flytte" Tenker du det fordi du går utifra at vi er sjalu på hverandre da? Ingen av oss er liker hverandre på den måten. Det har vært helt dødt i ti år. Så mtp problemer at "den andre dater" noen er ikke vesentlig. Jeg ønsker heller ikke å bli samboer med noen. en kjæreste kan jeg nok ha, Men ikke en som bor med meg. Anonymkode: 3349a...a18 De aller færreste menn gidder å være sammen med en dame som bor med eksen sin. Anonymkode: ee58f...b50 3 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #12 Skrevet 3. september 2024 Du vil sannsynligvis få en del svar fra folk med dårlig forhold til sin eks og som tror at deres opplevelse av et brudd er relevant for noen som helst andre enn dem selv. Hvert forhold er unikt og hvert brudd er unikt. Dette er noe bare dere to kan vurdere. Hvis dere er venner og samarbeider godt, noe det virker som det gjør når dere kan feire høytider sammen, har hatt et godt samarbeid i flere år og du selv sier dere er gode venner så er dette noe jeg tenker er helt kurant å vurdere. At han er litt brå eller har temperament er ikke nødvendigvis viktig. Du har også dine feil. Jeg ville startet med en god prat med eksen og avklart hans tanker om dette, hvordan dere evt kan ordne det på best mulig måte, hva dere tenker om fremtiden og hvordan dere tror dere ville takle det om den andre fikk seg kjæreste/samboer. Snakk mye sammen om forslaget og la det modnes hos begge før dere tar en avgjørelse. Jeg tror dette absolutt er mulig å få til så lenge dere begge samarbeider og er innstilt på det. Anonymkode: 90ae0...ada
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #13 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du vil sannsynligvis få en del svar fra folk med dårlig forhold til sin eks og som tror at deres opplevelse av et brudd er relevant for noen som helst andre enn dem selv. Hvert forhold er unikt og hvert brudd er unikt. Dette er noe bare dere to kan vurdere. Hvis dere er venner og samarbeider godt, noe det virker som det gjør når dere kan feire høytider sammen, har hatt et godt samarbeid i flere år og du selv sier dere er gode venner så er dette noe jeg tenker er helt kurant å vurdere. At han er litt brå eller har temperament er ikke nødvendigvis viktig. Du har også dine feil. Jeg ville startet med en god prat med eksen og avklart hans tanker om dette, hvordan dere evt kan ordne det på best mulig måte, hva dere tenker om fremtiden og hvordan dere tror dere ville takle det om den andre fikk seg kjæreste/samboer. Snakk mye sammen om forslaget og la det modnes hos begge før dere tar en avgjørelse. Jeg tror dette absolutt er mulig å få til så lenge dere begge samarbeider og er innstilt på det. Anonymkode: 90ae0...ada Ja jeg tror det jeg og. Det er flere gode poeng i tråden som jeg tar til meg, som feks om at han begynner å jobbe ekstremt mye. Det kan jo tenktes at mitt barn vil være mye mer sammen med meg. Men det vil jeg egnetlig heller, enn at barnet er masse alene hjemme som han er nå. Fordi min eks jobber MYE. Barnet blir stadig større, og snart er ikke vi foreldre så viktige mer, og det er venner som gjelder. Så tiden sammen som vi har nå, er over om et par år. Når barnet flytter kan man alltids selge. Men det hadde ikke gjort meg så mye å være nabo med eksen. AnonymBruker skrev (1 time siden): De aller færreste menn gidder å være sammen med en dame som bor med eksen sin. Vi hadde blitt naboer, ikke samboere. Uansett, jeg vil ikke ha samboer. Om han får seg en dame, er hun veldig velkommen. Anonymkode: 3349a...a18
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #14 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): et er bare en av flere problemstillinger. Du vet ikke hva fremtiden bringer. Men hvis en av dere møter en annen, hva med hensynet til den personen da? Hvordan skal han/hun forholde seg til at dere praktisk talt bor sammen? Bare les på KG hva folk mener om å date noen som har et tett forhold til ex. Ett av de rødeste flaggene som finnes (hvis vi holder rusmisbruk og krim utenfor) ... Hva hvis exen begynner å leve livet sitt på en måte som byr deg i mot? Hva om dette åpner opp for at exen slutter å ta ansvar og begynner å utnytte din ansvarsfølelse? Det kunne han nok gjort, og det kan være at jeg vil ende opp med masse mindre fritid. Men snart er barnet så stort at han ikke gidder å henge med mor mer. Det er det økonomiske jeg kunne bekymret meg litt for, men med seperate lån så hadde det vært litt tryggere. Om vi hadde gjort dette, blir jeg veldig kjapt mamma på fulltid og ser barnet mitt hver dag. Og det hadde gått helt fint, egentlig. Møter jeg en ny, så sier jeg at jeg ikke ønsker samboerskap. Mange menn synes det er helt okay. Om eksen vil ha en samboer, går det fint, jeg tar henne imot med åpne armer. Anonymkode: 3349a...a18 1
Gjest takinova Skrevet 3. september 2024 #15 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg skilte meg fra min eks for ca 2-3 år siden og ingen av oss har funnet oss en ny. Vi har ett barn sammen som vi samarbeider ganske bra om. Jeg har kjøpt meg et eget sted, mens eksen min leier i området der barnet bor. Eksen er ikke alltid så lett å snakke med, og kan til tides ha litt temperament, men nå begynner jeg å lure på hva mer vi kan gjøre for vår sønn. Jeg har tenkt at vi kjøper en hel tomannsbolig, og skiller ut sånn at vi har to forskjellige lån og eier en etasje hver slik at man kan flytte om det virkelig skjærer seg mellom de voksne. Grunnen til dette er at jeg er bekymret for barnet. Far jobber ekstremt mye og barnet er mye alene i huset, er mye trist og redd og ringer meg ofte hos far. Barnet vil være mer hos meg. Jeg forstår jo at jeg vil gi opp på min fritid, men så er jo snart barnet stort ( barnet er 12 ) og vil være mer med venner og ha venner på besøk, trenger mer plass..osv..Min leilighet er ikke så stor og selv om barnet vil være her mye, så innser jeg at jeg har litt lite plass for en voksende gutt. Er det noen som har forsøkt noe sånt med sin eks? Anonymkode: 3349a...a18 Det blir sikkert bra når du får deg ny mann og eksen viser frem "litt temperament".
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #16 Skrevet 3. september 2024 Kjempeopplegg, helt til du blir forelsket og har han nye på besøk,som du vil flytte sammen med- da blir det temperament på han andre da 🥵 Anonymkode: 1a8fc...9b5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #17 Skrevet 3. september 2024 Men de skal ikke bo sammen - det er en tomannsbolig. Det er to separate enheter i et bygg. Anonymkode: 4060f...580 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #18 Skrevet 3. september 2024 1 Jeg forstår ikke at en tomannsbolig i et dyrt område er billigere enn en leilighet med to soverom? 2 En ting er at dere ikke er sjalu i forbindelse med dating av nye. Men du risikerer jo at sønnen din ser alle dere begge dater, fordi han bre ser ut av vinduet. Det er kanskje ikke optimalt å bli introdusert på første date liksom. 3 Barnet blir eldre og vil være mer hos deg om han er husredd hos far. La han, og få tilsvarende større samværsavtale+bidrag. Om far jobber døgnet rundt får han betale for barnepass.... Anonymkode: e5915...cf7
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #19 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om eksen vil ha en samboer, går det fint, jeg tar henne imot med åpne armer. Anonymkode: 3349a...a18 Han får nok litt mindre utvalg i damer om han bare kan ha en som fra start er komfortabel med at du som ekspartner bor i samme hus. Tanken er fin, men jeg hadde ikke ønsket å date en ny mann med eksen hans der hele veien. Er ikke sjalu, men ville følt at privatlivet ble invadert av deg (selv om du ikke var nysgjerrig eller vanskelig). Anonymkode: e1cf3...e17 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #20 Skrevet 3. september 2024 Virker som en elendig ide, jeg skjønner ikke at dette skal være godt for noen eller løsning på noe? At gutten er husredd, så da vet han du er vegg-i-vegg? Men det vet han jo ikke med mindre han har daglig kontroll på alt du foretar deg (noe som jo er lett når dere bor i samne hus). Vil han ikke bare bo hos deg hele tiden da? Komme inn til deg hver dag? Hvorfor skulle det være bedre at du er nærmere, men ikke er i hans leilighet? Skal du sende ham "hjem", "ut" når faren kommer hjemom kvelden? Og hva med når du ikke er der? Hvis poenget er at han skal opprettholde samvær med faren din, må han jo bo hos faren sin. Ikke noe poeng med redd gutt alene hos pappa, og du ikke kan gå en kveldstur uten å si ifra, og da kommer vel gutten hjem til deg eller sitter og venter når du kommer hjem? Hva vil du oppnå, hvordan ser du for deg dette? At gutten bor hos deg fast, at du (og sønn) får mer plass!? Hva er vitsen med faren i samne hus for å oppnå det? Hvorfor skulle faren flytte for at gutten bor hos deg (det går kanskje greit for ham)? -Hva blir bedre for gutten? Hva blir bedre gir deg ved å bo i samme hus kontra i samne nærområde? Hva blir bedre for faren? Jeg skjønner virkelig ikke. Anonymkode: b9d1d...2b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå