AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #1 Skrevet 3. september 2024 Vet ikke om det er bare tåpelig at dette har brent seg fast i minnet mitt. Jeg har ikke barn selv, så kan hende det bare er tullete av meg. Kanskje noen flerbarnsmødre kan svare hun har fire barn. Jeg var på besøk hos de, og det ene barnet hadde ryddet rommet sitt mens jeg var der. Så skulle jeg på toalettet. Når jeg gikk tilbake visste nok ikke venninna mi at jeg kom gående, men fikk med meg at hun løftet opp barnet (det som hadde ryddet rommet) smilte til det og sa "det er ikke for ingenting at du er favorittbarnet mitt" er dette vanlig for dere foreldre å gjøre? Bestikkelser? Jeg bare lurer. For jeg husker det fremdeles flere år etter og synes det er litt trist siden hun har flere barn. Men kanskje sa hun det til alle, det vet en jo ikke Anonymkode: 6a970...53a
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #2 Skrevet 3. september 2024 Dette hørtes ut som humor for meg. 😊 Anonymkode: dd807...c11 26 2 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #3 Skrevet 3. september 2024 Å vi sier det til alle barna. Og det ved dem veldig godt Anonymkode: bcf16...20a 24 5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #4 Skrevet 3. september 2024 Jeg kan si det til min datter at hun er favoritt datteren min, men hun er min eneste datter da😄 Anonymkode: 9afad...3a1 12
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #5 Skrevet 3. september 2024 Skjønner 😀 Da skal jeg bare glemme det Anonymkode: 6a970...53a 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #6 Skrevet 3. september 2024 Sånn kan jeg si til barna også, selvsagt med et glimt i øyet Anonymkode: a42c3...964 1
Misanthropis Skrevet 3. september 2024 #7 Skrevet 3. september 2024 Sier også til alle barna mine, du er verdens beste ditt og datt, og gjerne foran de andre, og da får nestemann også kos og et ;du også er verdens Beste ❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #8 Skrevet 3. september 2024 Jeg sier også dette til mine, og jeg har 2. Sagt med humor og kjærlighet, og like mye til begge selvfølgelig Og det vet de godt altså Anonymkode: 657cf...c52 1
NinaLisa Skrevet 3. september 2024 #9 Skrevet 3. september 2024 Jeg har tre døtre å sier det innimellom . Jeg har et yndlingsbarn å det vet hun💕 Jeg er selvsagt like glad i alle tre.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #10 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Vet ikke om det er bare tåpelig at dette har brent seg fast i minnet mitt. Jeg har ikke barn selv, så kan hende det bare er tullete av meg. Kanskje noen flerbarnsmødre kan svare hun har fire barn. Jeg var på besøk hos de, og det ene barnet hadde ryddet rommet sitt mens jeg var der. Så skulle jeg på toalettet. Når jeg gikk tilbake visste nok ikke venninna mi at jeg kom gående, men fikk med meg at hun løftet opp barnet (det som hadde ryddet rommet) smilte til det og sa "det er ikke for ingenting at du er favorittbarnet mitt" er dette vanlig for dere foreldre å gjøre? Bestikkelser? Jeg bare lurer. For jeg husker det fremdeles flere år etter og synes det er litt trist siden hun har flere barn. Men kanskje sa hun det til alle, det vet en jo ikke Anonymkode: 6a970...53a Tja,da er det vel noe vi ikke har skjønt vi da,vi som ikke har barn. Får nok ta innover iss det. Anonymkode: f15fb...b28
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #11 Skrevet 3. september 2024 NinaLisa skrev (7 minutter siden): Jeg har tre døtre å sier det innimellom . Jeg har et yndlingsbarn å det vet hun💕 Jeg er selvsagt like glad i alle tre. Wow, stakkars de andre døtrene dine! Yndlingsbarn? Du skaper en hel del for alle disse tre jentene å snakke med psykolog om i fremtiden. Jeg vet at jeg er pappa sin jente, vi er to søsken, men det har jeg fått høre i voksen alder fra andre som ikke er i familien. Jeg og min søster har aldri følt at mamma eller pappa hadde en av oss som yndling. Det er ikke greit. Anonymkode: c240c...c2c 2
Nonstop1 Skrevet 3. september 2024 #12 Skrevet 3. september 2024 (endret) Jeg kaller begge barna mine "favorittbarnet" mitt. De vet begge to at jeg sier det til begge to. Og det er jo sant, de er favorittene mine -begge to 😍 Det er bare en måte jeg uttrykker hvor mye de betyr for meg på. Og jeg elsker ikke den ene mer enn den andre, og forskjellsbehandler dem heller ikke. Også er det ganske praktisk at jeg har en gutt og ei jente. Fordi da er det så lett å si at de er den fineste gutten/jenta i hele verden! Men så klart: jeg er helt imot favorittisering av barn. Og dersom hun faktisk mente det som at hun liker det ene barnet bedre enn ett annet, og hun sier det høyt foran barna, synes jeg det er stygt. Endret 3. september 2024 av Nonstop1 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #13 Skrevet 3. september 2024 Jeg har to barn, en er yndlingsbarnet og det andre er favorittbarnet 😂 Anonymkode: 2dde6...cdf 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #14 Skrevet 3. september 2024 Det finnes to typer foreldre. De som innrømmer å ha en favoritt. Og de som lyver om det. Anonymkode: 3e2d2...d34 3
Nonstop1 Skrevet 3. september 2024 #15 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det finnes to typer foreldre. De som innrømmer å ha en favoritt. Og de som lyver om det. Anonymkode: 3e2d2...d34 Nei, det er bare tull. Tror på at enkelte har favorittbarn. Men jeg har aldri kjent på den følelsen av å ha en favoritt. De er forskjellige personer med forskjellige kvaliteter, og likevel er jeg akkurat like glade i dem begge og liker dem like godt. Hadde jeg kunne delt meg i to ville jeg tilbrakt akkurat like mye tid med dem begge. Men om man har en favoritt synes jeg det er bedre å ikke si det høyt, og å gjøre alt man kan for å behandle barna likt og gi dem like mye kjærlighet. Dette er ikke noe barna skal måtte føle på! 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #16 Skrevet 3. september 2024 Det er helt vanlig "sjargong" blant mange, og ungene vet godt hva det innebærer med glimt i øyet - varierer hvem som er favorittbarnet Jeg kan si til mine "jammen bra jeg er favorittmammaen din" - og de har jo bare en mor... Hvis du ikke har noen andre holdepunkter for noe som helst her, så ville jeg ikke tenkt på det i det hele tatt. Anonymkode: 209c6...a4b 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #17 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette hørtes ut som humor for meg. 😊 Anonymkode: dd807...c11 Humor?? Anonymkode: 9d8b9...419
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #18 Skrevet 3. september 2024 jeg har to barn og jeg sier det jevnlig til hver av de 🤣 Dessverre så har de skjønt for lengst at det er bare en spøk. Mamma, jeg er favorittjenta di fordi jeg er ENESTE jenta di!!! 🤣 Javel ja. Anonymkode: f8286...d7d 1
fru Alving Skrevet 3. september 2024 #19 Skrevet 3. september 2024 Jeg sier til datteren min at hun er favorittjenta mi, men har jo kun en. Samme med sønnen, han får stadig høre at han er umistelig som min eneste sønn.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #20 Skrevet 3. september 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Det finnes to typer foreldre. De som innrømmer å ha en favoritt. Og de som lyver om det. Anonymkode: 3e2d2...d34 Jeg er ikke enig. Det går i perioder og hva man holder på med. TS, det hørtes ut som humor. Favorisering skjer nok i noen hjem, men neppe så åpenlyst som det der. Anonymkode: 81525...e63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå