Gå til innhold

For tidlig etter et brudd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har gått noen uker siden x'en gjorde det slutt. Vi har barn innefor bilde. Er det fortidlig at x'en har begynt å snakke med en ny person om å utforske hva som kan skje i fremtiden mellom de to, når det har bare gått noen uker siden det ble slutt mellom oss to??  Jeg synds det det er sårene at x'en gjør dette når bruddet er så ferskt. Jeg er i en kjærlighetssorgperiode. Vi bor sammen enda med ungene. fram til jeg finner meg en leilighet. 

Jeg og x'en er enig at vi skal få til et bra samarbeid for ungene :) men jeg spør for å høre hva som er riktig i denne situasjonen🫤🫤

Anonymkode: 2ef04...a0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han har snakket med denne personen lengre enn han vil innrømme

Anonymkode: 98f29...730

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje han har snakket med denne personen lengre enn han vil innrømme

Anonymkode: 98f29...730

Nei. Har ikke det. 3 dager før bruddet, men det er heller ikke noe utro i bilde. De starta å snakke som venner. Så har dem bare utviklet seg slik at de liker å snakke sammen og være i selskap. X'en har hvert ærlig med  meg fra starten av. 

Skrevet

Hva som er riktig tidspunkt for å fine en ny er helt individuelt. Noen trenger tid, andre er klar neste dag. At du ikke  er klar for å gå videre er ditt problem.

Anonymkode: f31e9...eb2

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er for tidlig. Anbefalingene er at man venter et halvt år før man dater igjen, så man har landet litt mer i den nye tilværelsen.  Men det er det jo mange som ikke etterlever. 

Min eks hadde ny kjæreste på plass ca en uke etterpå. 🙄 For min del føltes det utrolig respektløst ovenfor barna og meg. 

Anonymkode: 8bb1a...b99

• Liker 2
Skrevet

Jeg var ferdig med eks årevis før vi skilte lag. Begynte å date noen uker etter han flyttet ut. Traff ny kjæreste etter 7 mnd 🤷🏻‍♀️

Når en er klar for å date kommer an på person og situasjon. 

At du ikke er klar og trenger å bearbeide er din rett. 

Anonymkode: 8ac94...dfc

Skrevet

Moralsk sett bør man i anstendighetens navn vente en stund før man begynner å ha seg med andre. I alle fall hvis man enda ikke har tatt steget fullt ut og bor på hver sin adresse, men fremdeles deler bolig. Det smaker av litt desperasjon å sette i gang og lete etter en ny etter bare noen uker, synes jeg. Panisk og desperat, livredd for å være alene så mye som et minutt...

Hadde aldri orket. Men når det er sagt, virker det som det kanskje er mange menn som er så desperate etter en ny og ikke klarer tanken på å være alene. Er de redd for å stå noen måneder uten sex? Sikkert. Jeg vet jeg om et par menn som gjorde det samme og overlappet nytt og gammelt forhold. Rett ut og fant seg en ny, hver gang det ble slutt eller gikk mot slutten med den forrige, så hadde de en ny før man en gang hadde flyttet fra hverandre.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det er for tidlig. Anbefalingene er at man venter et halvt år før man dater igjen, så man har landet litt mer i den nye tilværelsen.  Men det er det jo mange som ikke etterlever. 

Min eks hadde ny kjæreste på plass ca en uke etterpå. 🙄 For min del føltes det utrolig respektløst ovenfor barna og meg. 

Anonymkode: 8bb1a...b99

De er ikke sammen. De skal utforske om det er mer følelser i bilde enn bare vennskap. Barna vil uansett ikke bli innblanda i den nye vennen/kjæresten før på en god god stund. Og det er vi begge to enige om

Skrevet

Jeg synes man kunne ventet til man har flyttet fra hverandre iallefall. Uansett er det dårlig gjort å fortelle om det/gni det i ansiktet til den "forlatte" kun få uker etter splitten.

Skjønner at det er utrolig sårt for deg, men prøv å tenk at du har det bedre uten han.

Anonymkode: 9dc4f...cdb

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt jeg. Du forsvarer jo hans handlinger. Så hva er problemet sånn egentlig? For min del så blir det kanskje litt tidlig. Men det er ikke sikkert det er så tidlig for andre. Men hadde jeg vært i et dårlig forhold så kan det jo være at jeg hadde vært ferdig følelsesmessig lenge før det ble slutt å. Så det er vanskelig å svare på. Vi er forskjellige alle sammen. 

Anonymkode: e7c0d...7ce

Skrevet

Det er slutt, du bestemmer ikke over han.

Anonymkode: eccfb...b2a

Skrevet (endret)

Jeg er nok ikke typen som hadde klart å tenke på en ny midt i brudd, men noen føler jo de er klare for det da, rebounds er veldig vanlig.

Men selv om jeg hadde en ny på lur, så hadde jeg vært grei og ventet til jeg hadde flyttet ut, og Jeg hadde i all fall ikke involvert min eks i at jeg har intime samtaler med en annen hvor vi snakker om å utforske om det er mer enn følelser.. det er ganske spesielt at du i det hele tatt vet dette, hvorfor skal du være med på den reisen deres.

Så jeg tenker det er greit at han er klar for noe nytt, det kan man ikke stoppe. Men han kan fint være litt respektfull når bruddet er ferskt og dere fremdeles ikke har flyttet fra hverandre engang.

Endret av Cuntzilla
Skrevet

En venn av meg fortalte kona at han hadde en venninne etter bruddet som han ønsket å finne ut av med, omdet var noe der osv. Til meg sa han at de hadde hatt et kjærlighetsforhold og planlagt framtiden sin sammen i et år før han flyttet ut fra kona.

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

De er ikke sammen. De skal utforske om det er mer følelser i bilde enn bare vennskap. Barna vil uansett ikke bli innblanda i den nye vennen/kjæresten før på en god god stund. Og det er vi begge to enige om

Enten har dette pågått lenger enn du tror du vet.

Eller så er dette desperasjon og frykt for å være alene.

Eller så har dere hatt sextørke i evigheter og han klarer nesten ikke å vente med å få pult, og på en måte også villeder denne damen om han nå snakker om følelser.

Når det er så ferskt og man bor under samme tak så har folk flest en slags sperre for å hive seg inn i noe før det praktiske er ordnet. Både ut av respekt, men også at man ikke føler seg helt på plass i ny situasjon. 

Men på generelt grunnlag er jo dette en bekreftelse på at du nå er kvitt dette daukjøttet av an taper. La noen andre ta over restene etter deg og slite med denne grisen. 

Anonymkode: 24c52...632

Skrevet

Sånt skjer når det skjer, uansett hva andre måtte mene om det. Ikke bland i barnet for tidlig, men voksne folk treffer de de vil. 

Anonymkode: f7530...b0a

Skrevet

Av respekt for eksen synes jeg man kan vente til man har flyttet fra hverandre i det minste. Hadde han hatt litt antenner så hadde han ikke pratet med deg om dette nå når ting enda er sårt for deg.

Jeg fant ny partner ganske fort(4mnd) etter bruddet, men jeg hadde vært ferdig med forholdet i nesten 5 år.

Anonymkode: 536a5...2c2

Gjest takinova
Skrevet

Du forsvarer ham jo, så nå bruker han deg som "venninne" for å utforske følelsene sine overfor den nye.

Flytt ut og glem han der tullingen.

Skrevet

«Snakke med for å utforske fremtiden» ? Hva er det for noe tull? 😅 Er det en transaksjon? Høres ut som de skal selge hverandre noe. 

merkelig form for dating isåfall. Det normale er jo at man kommer seg ut i livet og har det litt morro. Knuller noen her og der, møter nye folk osv og om noen virker kul så tar man det derfra. 

Anonymkode: 6f0c4...6c0

• Liker 1
Skrevet

Det er for tidlig, men det går mest ut over han. Når du er ferdig med sorgprosessen, så starter hans. Noen er sånn, spesielt vanlig blandt menn. De rømmer fra følelsene til en annen dame, men det vil hente dem inn igjen. Og et forhold rett etter et brudd fungerer sjeldent. Prøv å ikke la deg bli knust av det, minn deg selv på at han rømmer fra følelser. 

Anonymkode: f9dd3...5c2

Skrevet

Hva en x gjør får være opp til han/henne. Ja det er vondt om noen går raskt videre, men som oftes har den som går vært lengre i prossesen en en som plutselig opplever og bli forlatt. Sånn var det ihvertfall for meg, når jeg endelig gikk hadde jeg prøvd alt og mentalt hadde jeg forlatt personen for lenge siden, men siden vi hadde barn ville jeg prøve alt av terapi osv før jeg jeg gikk, man vet aldri om ting kunne ha snudd. 
Jeg traff en uplanlagt 3 uker etter bruddet, men det tok lang tid før barna fikk treffe han. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...