AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #1 Skrevet 2. september 2024 Graviditet utenfor livmor? Jeg kjenner jeg har litt murringer i den venstre siden min og det var den venstre siden jeg haddd eggløsning på det føles litt som eggløsnings smerter. Jeg fikk i går litt brun blødning jeg er 4+3 i følge appen. Jeg var i dag og tok blodprøve og hadde hcg på 1011. Jeg lurer på om hcg stiger som normalt ved graviditet utenfor livmoren? Og gjør det vondt hele tiden eller bare av og til inni mellom? Jeg har til vanlig mye smerter med livmor så jeg kan liksom ikke stole helt på bare smerte bilde for jeg har adenomyose 🙈 men jeg kjenner jeg er bekymret for om jeg kan ha graviditet utenfor livmor. Anonymkode: 42ea5...cea
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #2 Skrevet 2. september 2024 Exu er dritvondt Anonymkode: 807ec...224
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #4 Skrevet 2. september 2024 Lovise78 skrev (21 minutter siden): Bestill deg time til lege. 👍 Ja det er gjort men det var ikke ledig før mandag. Jeg har tatt kontakt i kveld for å høre om de har noe mulighet for å sjekke med ultralyd før mandag. Men ønsket like vell høre om noen her har noe erfaring med dette. Anonymkode: 42ea5...cea
Gaia Skrevet 2. september 2024 #5 Skrevet 2. september 2024 Hvis det er så vondt, så ville jeg kontaktet legevakt. Dette er ikke noe å spøke med. Ikke vært ut for selv, men har en venninne som har vært ut for det. Hos henne endte det med indre blødinger og en eggleder som sprakk.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #6 Skrevet 2. september 2024 Lovise78 skrev (31 minutter siden): Hvis det er så vondt, så ville jeg kontaktet legevakt. Dette er ikke noe å spøke med. Ikke vært ut for selv, men har en venninne som har vært ut for det. Hos henne endte det med indre blødinger og en eggleder som sprakk. Ja er nok fet lureste, men legevakten her jeg bor tar en evighet spesielt om natten. Jeg skal ringe legen i morgen tidlig og om de ikke kan sjekke meg så går jeg til legevakten. Anonymkode: 42ea5...cea 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #7 Skrevet 3. september 2024 Jeg hadde exu, og syntes ikke det var spesielt vondt. Ubehagelig ja, men ikke så vondt som jeg trodde det skulle være. Småblødde en del, og det ble mer vondt når jeg gikk/trødde ned. Så jeg håper du har tatt kontakt med lege. Anonymkode: f0230...fb2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #8 Skrevet 3. september 2024 Jeg hadde så vondt at jeg ikke hadde mulighet for å strekke meg ut/legge meg ned. Det var en skjærende smerte, helt ubeskrivelig. Ringte legevakt om natten, men ante ikke hva som feilte meg, så jeg gikk med på å vente til morgenen og så dra til fastlege. Satt i en stol hele natten. Ble sendt i all hast til sykehus og operert samme dag. Var nær ved å miste livet på grunn av blødninger som ikke ville stoppe. Fikk blodoverføring påfølgende dag. Anonymkode: 5fdcb...668
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #9 Skrevet 3. september 2024 Ta kontakt med lege. Men om det skulle være en exu er det ikke farlig så tidlig i svangerskapet, da dr gjerne fører til trøbbel i eggelederen rundt uke 6-7 og senere. og frmdeles umulig å finne ut av så tidlig. Dersom man mistenker exu vil du bli fulgt nøye til det lar seg verifisere. Exu vil først bli synlig om tidligst et par uker. Du kan ha høy hcg også med exu, men det vanligste er lav hcg med svak/ugjevn stigning. Forøvrig en svært uvanlig tilstand og ikke noe jeg egentlig tenker du burde bekymre deg for til tross for smertene på ene siden. Mål Hcg, så gir det en god pekepinn Anonymkode: e2a42...f2b 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #10 Skrevet 3. september 2024 Jeg har hatt exu - oppdaget i uke 7+5. Hadde ingen smerter - så nei - det må ikke gjøre kjempe vondt/være smertefullt og oppleve exu. Jeg blødde derimot mye fra uke 5. Så mye at de antok det var SA, noe det viste seg at det ikke var. Min hcg steg normalt frem til over 32.000, deretter steg det saktere enn forventet. Exu er ikke vanlig eller normalt. Under 2% av svangerskap er utenfor livmor. Det kan virke "vanligere" enn det er på nett fordi man oppsøker det gjeldene temaet og da får svar fra de som har opplevd det. Anonymkode: bbe2c...0bc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå