AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #1 Skrevet 2. september 2024 Tante er død. Sier jeg kondolerer til barna hennes og mannen? Eller hva sier man? Sende bare et hjerte? Anonymkode: f0976...e13
Gjest winterchild Skrevet 2. september 2024 #2 Skrevet 2. september 2024 Det kan väl inte skåda att du gör det?
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #3 Skrevet 2. september 2024 Jeg hadde gjort det ja Anonymkode: cd310...c60 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #4 Skrevet 2. september 2024 Du skriver kondolerer, tenker på deg, et hjerte eller lignende. Har du noen ekstra gode minner så forteller du dem om det. Jeg mistet mamma forrige uke, og det å vite at de rundt tenker på oss betyr mye. Anonymkode: d7016...a8c 2 5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #5 Skrevet 2. september 2024 winterchild skrev (9 minutter siden): Det kan väl inte skåda att du gör det? Skåda? Snälla. Skriv rent svenska. Anonymkode: 99113...46e
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #6 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tante er død. Sier jeg kondolerer til barna hennes og mannen? Eller hva sier man? Sende bare et hjerte? Anonymkode: f0976...e13 "Sende bare et hjerte"? Hva i alle dager? Hvordan hadde du følt det selv om du bare fikk et hjerte? Anonymkode: 99113...46e 4
Gaia Skrevet 2. september 2024 #7 Skrevet 2. september 2024 Ring de etterlatte og fortell at du føler med dem i sorgen, og spør om det er noe de trenger hjelp med i forbindelse med begravelsen. 4
Gjest winterchild Skrevet 2. september 2024 #8 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Skåda? Snälla. Skriv rent svenska. Anonymkode: 99113...46e Haha ojdå autocorrect. Men chilla omg
Phoenix Heart Skrevet 2. september 2024 #9 Skrevet 2. september 2024 (endret) Jeg hadde skrevet dette: Føler med dere i sorgen ❤️❤️ Endret 2. september 2024 av Freyja Valkyrie 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #10 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Tante er død. Sier jeg kondolerer til barna hennes og mannen? Eller hva sier man? Sende bare et hjerte? Anonymkode: f0976...e13 Du kondolerer de nærmeste så lenge de ikke sier de ikke ønsker kondolanser.Hva skulle det ha å si at det er tanta di????? Du kondolerer de som er hun nærmest, og det er jo ikke du. Anonymkode: f6a19...24f 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #11 Skrevet 2. september 2024 Selvfølgelig kondolerer du? Skjønner ikke at det kan være noe å lure på. Anonymkode: 94566...744 5
MariaIsabel Skrevet 2. september 2024 #12 Skrevet 2. september 2024 Selvsagt skal du kondolere. Hvorfor er det noe å vurdere? 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #13 Skrevet 2. september 2024 Ikke bruk kondolere når det er det nærmeste familie! Jeg synes ordet Kondolerer er veldig kaldt og bruker det kun til folk som jeg ikke kjenner eller bekjente. Skriv eller ring til din onkel og dine søskenbarn, og skriv at det er veldig trist det som har skjedd og at du føler med de i sorgen. Anonymkode: 9244b...62e 1 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #14 Skrevet 2. september 2024 Det kommer kanskje litt an på relasjonen. Hadde det vært min tante, ville det vært unaturlig å kondolere eller sende hjerte. Jeg ville vært med søskenbarna og ev. partner, og sørget med de. Det er de som har mistet moren, men er veldig nær tantene mine og søskenbarna - og ville vært i dyp sorg selv og villet bare vært der for de. Men hvis man ikke er nær, bør man nok skrive noe a la «tenker på dere. Hva kan jeg gjøre?». Ikke kondolerer eller noe sånt. Anonymkode: c0e7f...168
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #15 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Tante er død. Sier jeg kondolerer til barna hennes og mannen? Eller hva sier man? Sende bare et hjerte? Anonymkode: f0976...e13 Ja, du kondolerer til dem som står henne nærmest, og andre ( dine venner , kollegaer osv ) kondoler deg. Anonymkode: d0f8f...4b3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #16 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ikke bruk kondolere når det er det nærmeste familie! Jeg synes ordet Kondolerer er veldig kaldt og bruker det kun til folk som jeg ikke kjenner eller bekjente. Skriv eller ring til din onkel og dine søskenbarn, og skriv at det er veldig trist det som har skjedd og at du føler med de i sorgen. Anonymkode: 9244b...62e Selvsagt kondolerer en, og hvordan ble det et kaldt ord? Er det andre veien og, at du ikke gratulerer nærmeste familie? Anonymkode: d0f8f...4b3 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #17 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ikke bruk kondolere når det er det nærmeste familie! Jeg synes ordet Kondolerer er veldig kaldt og bruker det kun til folk som jeg ikke kjenner eller bekjente. Skriv eller ring til din onkel og dine søskenbarn, og skriv at det er veldig trist det som har skjedd og at du føler med de i sorgen. Anonymkode: 9244b...62e Dette! Anonymkode: d5810...267
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #18 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det kommer kanskje litt an på relasjonen. Hadde det vært min tante, ville det vært unaturlig å kondolere eller sende hjerte. Jeg ville vært med søskenbarna og ev. partner, og sørget med de. Det er de som har mistet moren, men er veldig nær tantene mine og søskenbarna - og ville vært i dyp sorg selv og villet bare vært der for de. Men hvis man ikke er nær, bør man nok skrive noe a la «tenker på dere. Hva kan jeg gjøre?». Ikke kondolerer eller noe sånt. Anonymkode: c0e7f...168 Men når du kom hjem til dem eller ringte , ville du ikke starte med og kondolere? Jo det er jo en sorg en deler, og det jo mulig og kondolere hverandre? Jeg har bursdag samme dag som et familiemedlem og vi gratulerer jo hverandre , selvom vi feirer sammen ? Har aldri opplevd og ikke motta kondolanser når noen nære har gått bort. Er det på vei « ut? « Anonymkode: d0f8f...4b3 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #19 Skrevet 2. september 2024 Man kondolerer men det kan man jo gjøre uten å bruke akkurat det bestemte ordet: kondolerer. Du kan si at du synes det er trist at tante er gått bort, du vet hun var en god mor som blir savnet og at du har satt pris på henne som tante etc. Anonymkode: 64e15...8b5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #20 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): "Sende bare et hjerte"? Hva i alle dager? Hvordan hadde du følt det selv om du bare fikk et hjerte? Anonymkode: 99113...46e Jeg har mistet flere familiemedlemmer og hadde ikke følt at det var noe galt med et hjerte. Sorg er vanskelig å forholde seg til da folk er så forskjellige, så det verste er å ikke si/gjøre noe som helst. TS: gjør det som føles naturlig! Hovedsaken er at du viser at du bryr deg. Anonymkode: 5a180...55c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå