AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #1 Skrevet 2. september 2024 En gutt i min sønns klasse blir mobbet. Han kommer fra et hjem med dårlig råd. Han mor var overlykkelig over å oppdage Temu, og kunne endelig kjøpe NYE klær til seg selv og ungene. Men lykken ble kortvarig. Mobbing og trakassering ble resultatet. Jeg har sett mange kommentarer her inne av voksne mennesker som kaller Temuklær for "søppel". Som uten fnugg av kunnskap rakker ned på alt derfra, med giftbeskyldninger og barnearbeid. Har sett kommentarer som at "ingen i vår familie er så dumme at vi handler på Temu" . SKAM DERE!! 😡😡 Er det noe rart at barn blir mobbere med slike foreldre. Anonymkode: 069e5...f2b 23 5 13
Gjest winterchild Skrevet 2. september 2024 #2 Skrevet 2. september 2024 Men hur visste barnen att kläderna var från temu?
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 Populært innlegg #3 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En gutt i min sønns klasse blir mobbet. Han kommer fra et hjem med dårlig råd. Han mor var overlykkelig over å oppdage Temu, og kunne endelig kjøpe NYE klær til seg selv og ungene. Men lykken ble kortvarig. Mobbing og trakassering ble resultatet. Jeg har sett mange kommentarer her inne av voksne mennesker som kaller Temuklær for "søppel". Som uten fnugg av kunnskap rakker ned på alt derfra, med giftbeskyldninger og barnearbeid. Har sett kommentarer som at "ingen i vår familie er så dumme at vi handler på Temu" . SKAM DERE!! 😡😡 Er det noe rart at barn blir mobbere med slike foreldre. Anonymkode: 069e5...f2b Øh. Uten et fnugg av kunnskap? Er du helt fjern? Skal vi hylle folk som putter klær fulle av kjemikalier på ungene sine? Jeg tror forøvrig ikke på deg, hvordan kan små barn vite at noe er fra Temu? Anonymkode: d7507...bea 81 6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #4 Skrevet 2. september 2024 Nei, ikke det minste rart. Mennesker er generellt veldig glade når de sitter på sin høye hest og skyter nedover og klart de fantastiske avkommene deres blir like sjarmerende. Trist, bare trist ! Anonymkode: bac94...d1a 10 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #5 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Øh. Uten et fnugg av kunnskap? Er du helt fjern? Skal vi hylle folk som putter klær fulle av kjemikalier på ungene sine? Jeg tror forøvrig ikke på deg, hvordan kan små barn vite at noe er fra Temu? Anonymkode: d7507...bea Hvem tror du barn får dårlige holdninger fra? Crappy foreldre selvfølgelig. Barn får med seg MYE! Anonymkode: ed28b...6b6 15 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #6 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, ikke det minste rart. Mennesker er generellt veldig glade når de sitter på sin høye hest og skyter nedover og klart de fantastiske avkommene deres blir like sjarmerende. Trist, bare trist ! Anonymkode: bac94...d1a Denne tråden er som å skulle be folk skamme seg for at feite barn blir mobbet, fordi man selv er mot ultraprosessert mat. Anonymkode: d7507...bea 12 2
tussi84 Skrevet 2. september 2024 #7 Skrevet 2. september 2024 Hvordan kan noen vite at klærne er fra temu? Med mindre noen har opplyst de om det. 19
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #8 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvem tror du barn får dårlige holdninger fra? Crappy foreldre selvfølgelig. Barn får med seg MYE! Anonymkode: ed28b...6b6 Temu handler ikke om dårlige holdninger! Temu er helseskadelige produkter, det er ingen som "rakker ned" på Temu fordi det er billig kina-greier. Man diskuterer det kritisk fordi det er skadelig og farlig - og man ikke forstår folk som vil utsette barna sine for dette rælet. Anonymkode: d7507...bea 39 9
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #9 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Øh. Uten et fnugg av kunnskap? Er du helt fjern? Skal vi hylle folk som putter klær fulle av kjemikalier på ungene sine? Jeg tror forøvrig ikke på deg, hvordan kan små barn vite at noe er fra Temu? Anonymkode: d7507...bea De vet. Nabojenta på 9 har full peil, de scroller på temu de også. vi skal ikke hylle , men vi skal skåne barna som vokser opp i dårlige økonomiske forhold. Hvorfor i alle dager skal man mobbe/trakassere fordi andre tar andre valg enn meg? Anonymkode: bac94...d1a 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #10 Skrevet 2. september 2024 Lavtlønte er de som bør unngå temu. Temu benytter en type markedsføring og strategier for å sikre mersalg, eller massesalg om du vil. Prisene er så lave at man tenker man kun bruker noen hundrelapper og på kort tid har jeg hørt om familier som bruker 10.000 på temu i måneden og ikke skjønner hva som skjedde. Anonymkode: a4da7...c45 9 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #11 Skrevet 2. september 2024 Har et barn på 12 år som har oppdaget temu som fant flere plagg hen gjerne ville ha. Hen fikk jo såklart avslag og en forklaring på hvorfor. Indirekte så har jeg jo da gitt barnet et helt arsenal for å kunne 'rakke' ned på barn som bruker klær fra temu. Nå er mitt barn oppdratt til å ikke rakke ned på andre, og at man trenger ikke å hevde seg på bekostning av andre, og jeg håper hen holder seg for god for den type oppførsel. Anonymkode: 74003...7f6 12 10
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #12 Skrevet 2. september 2024 Hvordan og hvorfor i all verden vet de andre barna at de har kjøpt klær på Temu, og hvorfor og hvordan vet Du at moren handlet akkurat det og "ble overlykkelig"? Virker som du har oppkonstruert en historie for debattens skyld. Hvordan ser man at klær er derfra? Hvorfor skulle medelever spørre om noe slikt, og hvorfor svarte gutten? Mine barn har hatt noe klær fra Sparkjøp, tom ytterjakker. Det var de selv lykkelig uvitende om. Hvorfor skulle jeg fortelle dem at "disse støvlene er skikkelige billige, de er kjøpt på Sparkjøp"? Vi bor på Oslo vest. Man kan se forskjell på folk/barn her, men med to barn ferdig på en av landets mest snobbete barneskoler har jeg aldri oppfattet eller det blitt nevnt at noen har blitt erta pga klær. Misunt, ja. Snakk om pris på rådyre plagg, ja. Men ikke billige. Lopoefunn er faktisk svært populært. Jentene kjøper og skryter av vesker fra Temu og tilsvarende sider. Anonymkode: 688c9...944 29 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #13 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De vet. Nabojenta på 9 har full peil, de scroller på temu de også. vi skal ikke hylle , men vi skal skåne barna som vokser opp i dårlige økonomiske forhold. Hvorfor i alle dager skal man mobbe/trakassere fordi andre tar andre valg enn meg? Anonymkode: bac94...d1a Uansett hvor dårlig råd jeg har, så skal det ikke gå utover kvaliteten på klærne til barna og ikke minst barnas helse. Dere kan ikke hysje ned Temu-debatten fordi dere innerst inne føler en skam over å handle der, det eneste vi kan gjøre er å holde debatten ved like, slik at folk som ikke er klar over det, har mulighet til å ta et reellt og bevisst valg. Anonymkode: d7507...bea 19 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #14 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Temu handler ikke om dårlige holdninger! Temu er helseskadelige produkter, det er ingen som "rakker ned" på Temu fordi det er billig kina-greier. Man diskuterer det kritisk fordi det er skadelig og farlig - og man ikke forstår folk som vil utsette barna sine for dette rælet. Anonymkode: d7507...bea Misset du poenget? Å mobbe noen representerer ganske så dårlige holdninger ja Anonymkode: ed28b...6b6 4 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #15 Skrevet 2. september 2024 Dette tror jeg helt ærlig ikke på. Barna har vel ikke visst at klærne var derifra. Alle klespakkene man kan kjøpe på finn.no med både ubrukt og nesten ubrukte klær av normal kvalitet til en veldig billig penge, så er det uansett rart å velge klær fra temu. Jeg kjøper masse av klærne til baby pent brukt på finn, helt fine klær, og vi har normal god råd. Er først og fremst opptatt av at klærne i hovedsak er øko-tex eller gots-sertifisert. Anonymkode: 6b9b6...cea 12 1 5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #16 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Misset du poenget? Å mobbe noen representerer ganske så dårlige holdninger ja Anonymkode: ed28b...6b6 Du misset poenget selv. Anonymkode: d7507...bea 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #17 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette tror jeg helt ærlig ikke på. Barna har vel ikke visst at klærne var derifra. Alle klespakkene man kan kjøpe på finn.no med både ubrukt og nesten ubrukte klær av normal kvalitet til en veldig billig penge, så er det uansett rart å velge klær fra temu. Jeg kjøper masse av klærne til baby pent brukt på finn, helt fine klær, og vi har normal god råd. Er først og fremst opptatt av at klærne i hovedsak er øko-tex eller gots-sertifisert. Anonymkode: 6b9b6...cea Uff.. gruer meg til alle temu-klærne havner i klespakkene på finn Anonymkode: f0fe8...275 12 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #18 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Uansett hvor dårlig råd jeg har, så skal det ikke gå utover kvaliteten på klærne til barna og ikke minst barnas helse. Dere kan ikke hysje ned Temu-debatten fordi dere innerst inne føler en skam over å handle der, det eneste vi kan gjøre er å holde debatten ved like, slik at folk som ikke er klar over det, har mulighet til å ta et reellt og bevisst valg. Anonymkode: d7507...bea Å debattere er en ting, men å sette seg over,i dette tilfelle et barn er total lavmål og hundre ganger verre enn de somhar handlet på temu, wish og hva alle disse sidene heter. Anonymkode: bac94...d1a 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #19 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Øh. Uten et fnugg av kunnskap? Er du helt fjern? Skal vi hylle folk som putter klær fulle av kjemikalier på ungene sine? Jeg tror forøvrig ikke på deg, hvordan kan små barn vite at noe er fra Temu? Anonymkode: d7507...bea Dette er elever i 8. klasse. De har selvfølgelig peiling på slike ting. Anonymkode: 069e5...f2b 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #20 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du misset poenget selv. Anonymkode: d7507...bea Hehe, jeg misset poenget i min egen post som du ikke forsto? OK Anonymkode: ed28b...6b6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå