Gå til innhold

Hvorfor er det så mange onde mennesker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror faktisk ikke at det er onde og gjør dette for å være jævlig, men de er syke i hodet / sexgale og har rett og slett en defekt i sin personlighet.

Det burde blitt sperret inne og aldri sluppet ut blant mennesker mer

Anonymkode: 10689...2ac

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at mennesker som gjør onde handlinger mot andre har problemer med seg selv som de projiserer over på andre, kanskje uten at de helt skjønner det fullt ut selv.

Anonymkode: 1a3ea...1eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

https://www.vg.no/nyheter/i/W0mPmQ/fransk-mann-i-70-aarene-tiltalt-for-aa-ha-organisert-og-filmet-over-90-voldtekter-av-ektefellen

 

Hvem er disse over 80(!!!) mennene som har gjort dette?

 

Er det SÅ mange onde mennesker?

 

Jeg synes det er så vondt å tenke på.💔

 

Anonymkode: 68e92...209

Det er ikke sikkert de så det som ondt selv. Damen var bevistløs og fikk vel ikke greie på noe før hun ble fortalt det. Det er en sinnssyk måte og tenke på, men jeg kan forstå at noen kan finne på å argumentere på den måten.

Anonymkode: ef676...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gjør onde ting fordi de liker å pine, de er sadister. Men mange andre anser nok ikke seg selv som onde, de rettferdiggjør og bortforklarer egne handlinger. 

Anonymkode: 50ffd...bdc

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du fokuserer på, får du mer på.

Media fokuserer ofte på det negative og mange leser vg og ser på nrk og nyheter som gjør at dette fester seg i bevisstheten hos seerne.

Lurt å tenke på hva en konsumerer.

Anonymkode: cca1b...d3d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det meste av ondskap egentlig er en form for hjerneskade. Det er jo noe alvorlig feil med hjernen din, når du ikke bryr deg om du skader andre, eller til og med liker å gjøre andre vondt.

 

Anonymkode: 5ea39...eef

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme lurer jeg på. Masse ulv i fåreklær i samfunnet. Folk man ikke skulle tro var onde, er virkelig onde. Man får tenke at livet på jorda er kort, men livet etterpå et en uendelighet og der de drar er det søren meg varmt!

Anonymkode: 119c5...af6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike saker eller nyheter som dette her velger jeg bevisst å unngå. Det gjør vondt i sjelen min rett og slett. Det er mye ondskap i verden. Er en realitet bare det. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mennesker liker å være stygge mot andre. Det er utroskap, drap, folk blir fratatt barna sine. Folk som trenger hjelp blir hengt ut og sladra om. Det er overgrep mot både den ene og den andre. Forferdelig. Og det er stort sett de uskyldige det går ut over. 

Anonymkode: 23b6a...d7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi mennesker liker å være stygge mot andre. Det er utroskap, drap, folk blir fratatt barna sine. Folk som trenger hjelp blir hengt ut og sladra om. Det er overgrep mot både den ene og den andre. Forferdelig. Og det er stort sett de uskyldige det går ut over. 

Anonymkode: 23b6a...d7f

Nei ingen liker det. De som gjør det, har psykiatriske problemer og trenger hjelp.

Anonymkode: cca1b...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei ingen liker det. De som gjør det, har psykiatriske problemer og trenger hjelp.

Anonymkode: cca1b...d3d

Du får tro hva du vil. Det heter forresten psykiske.

Anonymkode: 23b6a...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde alt det som virkelig foregår rundt om i verden kommet frem i media - da kan man snakke om ondskap. 

Det gjør det aldri, fordi de fleste hadde aldri taklet det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Utviklingsforstyrrelse/defekter i hjernen kan nok forklare en del. Så en dokumentar om psykopater her om dagen og der sa en forsker at de kan se på skanning av hjernen at f.eks. noen psykopater har en del som er mindre enn hos andre folk.. husker ikke hvilken del, det var latinsk navn.

Anonymkode: ba103...7fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mindre frykt for å gjøre det onde i dag. Folk ser ikke konsekvenser og tenker jaja vi skal jo dø og forsvinne uansett det er ofte mentaliteten til drm som gjør onde ting mot andre dem tenker logisk at det ikke er noen konsekvenser etter man dør. Dumt og naivt. 

Anonymkode: d952e...113

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sjalusi, misunnelse, urett og ja traumer. Det tror jeg gjøre at folk kan være onde!

Det konne likevel aldri ha falt meg inn å være slem med andre mennesker selv, fordi jeg ikke har det livet jeg ønsker meg.

Så tror det har med personlighet å gjøre og. Personlighetsforstyrrelser.

Anonymkode: 3c480...d59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...