AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #1 Skrevet 2. september 2024 Fordi jeg ble mobbet selv. Da vet jeg hva han går gjennom. Han hadde klart å skjule dette godt, og jeg var glad han ikke ble mobbet. Jeg ble skuffet over meg selv. Det var gutter som la han ned, åpnet hans munn, og spyttet i munnen. Osv. Min første reaksjon var at han har lov til å slåss for å beskytte seg. Dette fordi han må jo beskytte seg til skolen får ordnet i dette. Etter dette gikk det lys opp for han, og han ble fokusert på å bygge opp kroppen og startet kickboksing. Min veninne som er lærer mener at det er feil vei å gå, fordi vold løser ikke noe. Hun var faktisk irritert på meg. Har jeg grunn til dårlig samvittighet? Anonymkode: b6df6...793 10
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #2 Skrevet 2. september 2024 Er det opprettet 9A-sak? Aktivitetsplan? Anonymkode: 79095...ea8 5
AllahBallah Skrevet 2. september 2024 #3 Skrevet 2. september 2024 Beklager ordbruken, fuck henne. Å mene at vold ikke løser noe er så lett å si når man ikke selv er den som blir utsatt for problemet. Han må selvfølgelig få lære å forsvare seg. Er ikke dermed sagt at man ikke kan prøve andre ting også. 10 11
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #4 Skrevet 2. september 2024 Nei, la ham forsvare seg selv. Så venninnen din synes det er greit at det utøves vold mot ham.......? Tror du skal velge noen andre å motta råd fra enn henne. Anonymkode: dd637...91d 3 7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #5 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Min første reaksjon var at han har lov til å slåss for å beskytte seg. Dette fordi han må jo beskytte seg til skolen får ordnet i dette. Etter dette gikk det lys opp for han, og han ble fokusert på å bygge opp kroppen og startet kickboksing. Min veninne som er lærer mener at det er feil vei å gå, fordi vold løser ikke noe. Hun var faktisk irritert på meg. Har jeg grunn til dårlig samvittighet? Anonymkode: b6df6...793 Alle har lov til å forsvare seg selv. Så å starte i en selvforsvarsport er helt innafor. Samtidig bør også skolen kontaktes og det bør settes inn tiltak ihht §9A. To tanker i hodet samtidig er lov. Anonymkode: e1374...1c2 3 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #6 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle har lov til å forsvare seg selv. Så å starte i en selvforsvarsport er helt innafor. Samtidig bør også skolen kontaktes og det bør settes inn tiltak ihht §9A. To tanker i hodet samtidig er lov. Anonymkode: e1374...1c2 Enig i denne! Anonymkode: b5e4f...9a8 2 1
minister-mio Skrevet 2. september 2024 #7 Skrevet 2. september 2024 Hvis en voksen var utsatt for den type vold og overfall hadde man politianmeldt 7
Biloba Skrevet 2. september 2024 #8 Skrevet 2. september 2024 Kriminell lavalder er 15 år, og dette er straffbare handlinger. Kontakt skolen for 9A-sak og anmeld hendelsene til politiet. Parallelt er det helt fint at han bygger seg opp og blir istand til å forsvare seg, men han er også gammel nok til å få voldsdom på seg, og til å skade noen alvorlig og måtte leve med ansvaret. Det er leit at du ble mobbet, men rettsløsheten fra den gang må ikke få hindre deg i å hjelpe din sønn nå. Han har rettigheter, kjemp for ham! 1
katties Skrevet 2. september 2024 #9 Skrevet 2. september 2024 Stakkars Nei, han har faktisk lov til å forsvare seg, så om han en eller annen gang må det igjen og slår en av disse jævlene ned i asfalten, så er det uansett noe annet enn å gå bort til dem og slå dem ned. 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #10 Skrevet 2. september 2024 Og hva sier/sa politiet? Var/er det i forbindelse med skolen siden du kaller det mobbing og nevner at venninnen er lærer? Har det vart over tid? Hva sier skolen? Løste det seg, siden han har rukket å trene kickboksing og bygge muskler siden denne voldshendelsen? Samtidig får du vondt nå? Umulig å mene noe om dette. Trening er vel alltids fint, og jeg tror idrett som boksing og kampsport kan bygge selvfølelse, noe msnge mobbeofre trenger. Anonymkode: 24dd2...10b 1
Blod Skrevet 2. september 2024 #11 Skrevet 2. september 2024 Han har selvsagt all rett til å forsvare seg selv hvis ikke skolen løser opp i dette. 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #12 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det opprettet 9A-sak? Aktivitetsplan? Anonymkode: 79095...ea8 Det heter 12-2 nå. Ikke 9A. Anonymkode: 93461...1b9
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #13 Skrevet 2. september 2024 Stakkars 😔 Problemet er jo om han begynner å beskytte segselv, og blir banket som resultat. Det er allerede forferdelig det han går gjennom, men å gå en alene med å sloss mot en gruppe er umulig. Anmeld guttene til politiet. Deg er helt sannt det minister- mio sier. Når vi voksne opplever det samme blir det tatt mer alvorlig, hvorfor lar vi barn og unge oppleve traumatiske opplevelser og ikke bryter inn mer? Foreldrene til barna som begikk angrepet må involveres. Anonymkode: 18ede...64c
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #14 Skrevet 2. september 2024 Det er ikke lov å si men vold og foreldre som er involverte løser alt. Min mor hadde ikke egne barn, men ble stemor til sin sønn da han var 9. Hun sa "Neste gang de plager eller slår deg så slår du så hardt du bare kan. Jeg er der med deg og står for det jeg har sagt når de ringer". Det var siste dagen han ble mobbet. Det har jeg levd etter hele veien, for det funker. Det pedagogiske og konfliktskye pisset fører ikke noe sted. Har brukt samme metode selv med eget barn, men da var mitt barn mobberen. Anonymkode: 9eab6...d48 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #15 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke lov å si men vold og foreldre som er involverte løser alt. Min mor hadde ikke egne barn, men ble stemor til sin sønn da han var 9. Hun sa "Neste gang de plager eller slår deg så slår du så hardt du bare kan. Jeg er der med deg og står for det jeg har sagt når de ringer". Det var siste dagen han ble mobbet. Det har jeg levd etter hele veien, for det funker. Det pedagogiske og konfliktskye pisset fører ikke noe sted. Har brukt samme metode selv med eget barn, men da var mitt barn mobberen. Anonymkode: 9eab6...d48 Må legge til at gjensidig vold er ordet. Om man dealer med 9 år gamle jenter av mors natur må man ta det annerledes. Anonymkode: 9eab6...d48
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #16 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Fordi jeg ble mobbet selv. Da vet jeg hva han går gjennom. Han hadde klart å skjule dette godt, og jeg var glad han ikke ble mobbet. Jeg ble skuffet over meg selv. Det var gutter som la han ned, åpnet hans munn, og spyttet i munnen. Osv. Min første reaksjon var at han har lov til å slåss for å beskytte seg. Dette fordi han må jo beskytte seg til skolen får ordnet i dette. Etter dette gikk det lys opp for han, og han ble fokusert på å bygge opp kroppen og startet kickboksing. Min veninne som er lærer mener at det er feil vei å gå, fordi vold løser ikke noe. Hun var faktisk irritert på meg. Har jeg grunn til dårlig samvittighet? Anonymkode: b6df6...793 Vær forsiktig med kroppsbygging så ham med dårlig selvtillit ikke utvikler spiseforstyrrelser. Jeg sa til lærer i første klasse at jeg har gitt barnet mitt beskjed om å aldri slå først, men slå igjen om noen slår deg. Det ble heller ikke godt mottatt. Jeg syns det er for ille med de barna som godtar slag etter slag fordi de er snille og hører på beskjeder. Alle vet at man ikke plager den som tar igjen hardt. Anonymkode: ff9ef...a07 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #17 Skrevet 3. september 2024 Hadde politianmeldt det Skal ikke finne seg i sånt enten man er voksen eller barn Anonymkode: 6b7ce...1ee 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #18 Skrevet 3. september 2024 Håper dere har politianmeldt? Anonymkode: 44c92...6e8
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #19 Skrevet 3. september 2024 Helt innafor Anonymkode: b1b43...b6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå