Gå til innhold

Hvor vanskelig er det å få kattepass?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Vi vurderer å skaffe oss katt, men er litt bekymret for om vi får kattepass når vi reiser på ferie og lignende. Reiser vel bort 3-4 uker hvert år ca spredd hele året. 

Er det anbefalt at passeren flytter inn til oss i såfall? Eller kan katten passes hjemme hos en annen familie? Det holder ikke at passer kommer og gir mat og koser litt med katten hver dag regner jeg med? 

Anonymkode: bbf17...989

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor vanskelig det er avhenger av hvem du har rundt deg vil jeg tro. Du er heldig hvis du finner en pålitelig person som flytter inn hos deg 3-4 uker. Dette er kanskje det beste for katten. Jeg pleier å passe en katt hjemme hos meg når eier er borte mer en noen dager. Det er veldig greit, katten trives her å faller til ro med en gang.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere er borte 3 - 4 uker fordelt gjennom året, så er det vel ikke så lenge av gangen?

Tenker det går greit for en kattepasser å bare komme innom  hver dag og gi mat og kos. 

Det beste er jo å spørre venner eller familie. Mange synes det bare er koselig å hjelpe til med slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattepensjonat?

Hvis dette ikke er aktuelt, tror jeg nok at det for kattens del er best om passeren enten bor hos katten, eller katten bor hos passer (men da må katten være inne). Men så er det å få noen til å gjøre det....

Jeg passer en katt jevnlig. Den er ute mens eier er borte. Jeg ser til den annenhver dag. Nå på sommeren fungerer det greit. Katten trives med å være ute. Men på høsten er det tydelig at katten vil inn, og det blir ikke aktuelt å gjennomføre pass på den måten om vinteren. Da har jeg gitt beskjed om at katten må på pensjonat.

Jeg har egen katt og kan ikke ta katten hjem til meg. Ikke er det aktuelt for meg å flytte fra mitt eget hjem og katt for å passe en annen katt. 

Du må vurdere hva som er mulig utifra din situasjon.

Anonymkode: add9a...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vanskelig,vil jeg si. Pluss at det er dyrt! Vi har hatt katt i 10 år og vi foretrekker at katten er hos passeren hvis vi er borte mer enn en helg. Det er mye rart der ute, og de kan når som helst trekke seg. Det fins "profesjonelle" passere, men de tar mange tusen per uke de passer. 

Det har gått bra hver gang vi har reist på ferie. Men man overlater jo ikke katten til hvem som helst. 

Anonymkode: 00cd8...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kattene hjemme der de trives aller best. Har noen som kommer innom annenhver dag. Og kameraer for å se om det skulle være noe i mellomtiden.

Har aldri fått sure miner av kattene når jeg kommer hjem. På kameraene kan jeg se at de har et fornøyd kroppsspråk selv når jeg er borte.

Anonymkode: 9098c...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det holder ikke at passer kommer og gir mat og koser litt med katten hver dag regner jeg med? 

Jo, det holder i massevis. Katter er svært selvstendige.

Er det innekatt du skal ha som skal værr en del alene, vil jeg anbefale to katter. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...