Gå til innhold

Må masse på at ungen går på do

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta min på 3,5 år har sluttet med bleie for 1 år siden. Hun er helt tørr om natta og dagen. Problemet her er at hun holder seg lenge og sier sjeldent i fra at hun må tisse. Det er alltid vi som sier at hun må gå på do nå før det har gått mange timer nå.
Hun sier i fra bare når hun skal bæsje.  

Har prøvd å teste henne og se når hun selv sier i fra men etter 5-6 timer så klarte jeg ikke og tok henne med på do! Hun tisser alltid når vi sier hun skal gå og tisse. Er dette normalt ?0

Anonymkode: 65dc4...000

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som hun drikker for lite! Forsøk med mer drikke jevnt gjennom dagen, og ta henne med på do ca hver 3 time for å få inn en vane. Selvsagt frivillig. 

Anonymkode: 5a26a...968

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jenta min på 3,5 år har sluttet med bleie for 1 år siden. Hun er helt tørr om natta og dagen. Problemet her er at hun holder seg lenge og sier sjeldent i fra at hun må tisse. Det er alltid vi som sier at hun må gå på do nå før det har gått mange timer nå.
Hun sier i fra bare når hun skal bæsje.  

Har prøvd å teste henne og se når hun selv sier i fra men etter 5-6 timer så klarte jeg ikke og tok henne med på do! Hun tisser alltid når vi sier hun skal gå og tisse. Er dette normalt ?0

Anonymkode: 65dc4...000

Det er helt vanlig. Slutt å mas og la henne lære å kjenne kroppen sin selv. Vår 6-åring holder fortsatt på sånn.

Du har et knøttlite barn! La være å mase, da vil hun nekte for det og slutte å kjenne signalene sine. La henne bare være og finne ut av det selv.

• Liker 1
Skrevet

Både jeg og mine barn går ofte på do tre ganger om dagen, men det kan bli både mer og mindre enn det. Jeg ber dem gå på do hvis vi skal et sted der det er tungvint å måtte på do, men ellers får de styre selv. Det å kjenne og gå selv tidsnok er vel også noe som må læres, og det gjør de vel ikke hvis de alltid blir bedt om det? 

Jeg har hørt at det ikke er bra å holde seg for lenge, men jeg holder meg ikke. Jeg må bare ikke på do. Hvis jeg drikker mye tar en dotur lang tid, men det er mest hvis jeg drikker alkohol at jeg må oftere på do (drikker ikke kaffe og drikker nesten aldri te). Hvis jeg skal ta urinprøve klarer jeg det ikke hvis det er mindre enn to timer siden jeg var på do. Jeg tror bare noen ikke trenger å gå like ofte som andre. Det ville vært rart om vi ikke er ulike på det som alt annet.

Anonymkode: 19a60...797

• Liker 1
Skrevet

Men er der virkelig krise å ikke tisse etter fem timer?

Anonymkode: 8f5c4...e39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...