Gå til innhold

Venninner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg opplever at tre venninner jeg inviterer både på turer, sammenkomster og bursdagsselskaper ikke inviterer meg når de er sammen. Vi er alle sammen voksne damer.
De møtes, trener sammen og drar på turer uten å spørre om jeg vil være med.

Det går egentlig fint at de ikke vil ha meg med, men de later som om de ikke har vært sammen og lyver om det.

Jeg har tenkt en stund at jeg skal heve meg over det og fortsette å invitere dem, men nå lurer jeg rett og slett på om jeg burde la det være? 
Jeg har ikke så mange andre, så det er litt sårt, men nå begynner det å bli nok. 
Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 25c73...11c

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg forstår at det er en vond følelse å bli utestengt på den måten. En ting hadde vært hvis man aldri tok initiativ selv, men hvis man stadig ber inn og spør må man kunne forvente å bli spurt tilbake. Kunne du ha spurt en venninne om hva hun tenker rundt det når dere er alene? Kanskje enklere med en enn foran alle sammen. Legge det frem som at du stusser på at de har funnet på noe uten deg, og spørr hva som er årsaken. 

Hadde det vært meg skulle jeg likt å vite hva som var grunnen til at de ikke ba meg med. Å ikke inkludere alle når man er en så liten gjeng høres bare barnslig ut for min del, noen mennesker vokser vel aldri opp og barneskolens utestenging fortsetter…. 

Anonymkode: 1d102...25e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Ja, det er jo grunnen til at de ikke spør jeg lurer mest på. Har jeg gjort noe eller er jeg bare irriterende?

Jeg kan prøve å spørre en av dem… Får jo ikke lyst til å bli med om de spør nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde spurt dem hvorfor, og så sluttet å invitere dem. Hadde blitt falskt for meg hvis de møter opp og er hyggelige etc og så vite at de egentlig ikke vil ha meg med

Anonymkode: 1f375...b6f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg ville spurt direkte, det hadde jeg følt var veldig kleint… Dere er voksne. Hva med å heller prøve å hinte seg med? Invitere de til noe koselig, og så styre samtalen over på «har dere noen planer neste helg? Skal dere på noen gøye turer i høst?»feks. Smilende, og lett i tonen. Så kanskje de spør om du vil hive deg med? Og dersom de ikke gjør det, så er det såpass tydelig at da er det med hensikt. Det kommer ikke noe godt ut av å spør direkte, annet enn at det er ubehagelig for alle, og de kommer til å snakke om det etterpå… 

Anonymkode: 842b2...da7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde faset de ut.

Anonymkode: 80665...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

_popcorn_, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...