AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #1 Skrevet 2. september 2024 Har en sønn med adhd som går på barneskolen. Han har ordinært samvær med faren sin. De dagene det er skole så har gutten ikke gjort lekser, sovet dårlig, kommer ofte forsent. Far følger ikke opp barnet. Gutten gråter å sier at faren ikke hjelper han med leksene. Får tilbakemeldinger fra skolen nå at han fungerer veldig dårlig de dagene han har samvær med far. Han tar heller ikke adhd medisinene sine der. Så nå har jeg bedt skolen om å gi han medisiner. Nå vurderer jeg veldig sterkt å kalle inn for mekling på familievernkontoret og korte ned på samværet til kun på helg. Jeg ser det bare går utover barnet på skolen. Vi har vært gjennom retten og alt tidligere. Noen som har noe tips og råd for hva jeg kan legge fram? Jeg har advokatforsikring. Brukte den sist rettssak. Kan jeg bruke den igjen? Anonymkode: caf8e...8ca
Snublefot62 Skrevet 2. september 2024 #2 Skrevet 2. september 2024 Skriv ned datoer og hva du observerer. Få skolen til å dokumentere. Deretter krever du justering av samvær. 1
Gjest takinova Skrevet 2. september 2024 #3 Skrevet 2. september 2024 Både TS og innleggskriver nr 2 har en plan om at skolen er den som skal rydde opp. Gi medisiner, dokumentere…. Utrolig.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #4 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har en sønn med adhd som går på barneskolen. Han har ordinært samvær med faren sin. De dagene det er skole så har gutten ikke gjort lekser, sovet dårlig, kommer ofte forsent. Far følger ikke opp barnet. Gutten gråter å sier at faren ikke hjelper han med leksene. Får tilbakemeldinger fra skolen nå at han fungerer veldig dårlig de dagene han har samvær med far. Han tar heller ikke adhd medisinene sine der. Så nå har jeg bedt skolen om å gi han medisiner. Nå vurderer jeg veldig sterkt å kalle inn for mekling på familievernkontoret og korte ned på samværet til kun på helg. Jeg ser det bare går utover barnet på skolen. Vi har vært gjennom retten og alt tidligere. Noen som har noe tips og råd for hva jeg kan legge fram? Jeg har advokatforsikring. Brukte den sist rettssak. Kan jeg bruke den igjen? Anonymkode: caf8e...8ca Har barnet arvet sin adhd hos far,mor, begge eller et annet familiemedlem? Om det er far, er det noen trekk innenfor adhd diagnosen som kan være del av årsak til atferden hos far. Dessuten har en stor prosentandel med adhd også en eller flere andre coeksisterende diagnoser. Dette kan ha noe å si for sakens utfall:) Anonymkode: 46817...8d5
Snublefot62 Skrevet 2. september 2024 #5 Skrevet 2. september 2024 takinova skrev (1 minutt siden): Både TS og innleggskriver nr 2 har en plan om at skolen er den som skal rydde opp. Gi medisiner, dokumentere…. Utrolig. Skolen skal ikke rydde opp etter min mening. Men de kan dokumentere det de opplever. Siden de tross alt er der for å gi barnet opplæring. Og vil lett se mønsteret når barnet ikke følges opp på hjemmebane. 1
Gjest takinova Skrevet 2. september 2024 #6 Skrevet 2. september 2024 Snublefot62 skrev (2 minutter siden): Skolen skal ikke rydde opp etter min mening. Men de kan dokumentere det de opplever. Siden de tross alt er der for å gi barnet opplæring. Og vil lett se mønsteret når barnet ikke følges opp på hjemmebane. Hvem på skolen skal gjøre dette? Hvem skal bestemme hva som skal dokumenteres? Er det mor som lager et skjema? Hva når far kontakter skolen og spør disse spørsmålene?
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #7 Skrevet 2. september 2024 takinova skrev (6 minutter siden): Både TS og innleggskriver nr 2 har en plan om at skolen er den som skal rydde opp. Gi medisiner, dokumentere…. Utrolig. Hvilkne råd har "eksperten"? Anonymkode: 41193...217
Gjest takinova Skrevet 2. september 2024 #8 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilkne råd har "eksperten"? Anonymkode: 41193...217 At foreldrene rydder opp i sine forhold og tar ansvar for sine barn. hilsen ‘eksperten’
Snublefot62 Skrevet 2. september 2024 #9 Skrevet 2. september 2024 takinova skrev (10 minutter siden): Hvem på skolen skal gjøre dette? Hvem skal bestemme hva som skal dokumenteres? Er det mor som lager et skjema? Hva når far kontakter skolen og spør disse spørsmålene? Kontaktlærer. De gjør det allerede. Så ser ikke helt problemet ditt her?
Snublefot62 Skrevet 2. september 2024 #10 Skrevet 2. september 2024 takinova skrev (7 minutter siden): At foreldrene rydder opp i sine forhold og tar ansvar for sine barn. hilsen ‘eksperten’ Og det skal foreldre og gjøre. Men av og til trenger en hjelp.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #11 Skrevet 2. september 2024 Det var ikke noe nytt for meg iallfall . Jeg måtte ta alt ansvar som hadde med skole og spesielle behov. Far greide ikke å følge opp, men for nye fruen så greide han å innfri alle ønsker😃 TS: Du må bare sette deg ned og vurdere hva som er best for barnet. Å bo hos deg fast sånn at gutten greier å følge alle rutiner og stabilitet på skolen. Barn med ADHD er veldig avhengige av faste rutiner og forutsigbarhet Anonymkode: 0625e...d2c
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #12 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Har en sønn med adhd som går på barneskolen. Han har ordinært samvær med faren sin. De dagene det er skole så har gutten ikke gjort lekser, sovet dårlig, kommer ofte forsent. Far følger ikke opp barnet. Gutten gråter å sier at faren ikke hjelper han med leksene. Får tilbakemeldinger fra skolen nå at han fungerer veldig dårlig de dagene han har samvær med far. Han tar heller ikke adhd medisinene sine der. Så nå har jeg bedt skolen om å gi han medisiner. Nå vurderer jeg veldig sterkt å kalle inn for mekling på familievernkontoret og korte ned på samværet til kun på helg. Jeg ser det bare går utover barnet på skolen. Vi har vært gjennom retten og alt tidligere. Noen som har noe tips og råd for hva jeg kan legge fram? Jeg har advokatforsikring. Brukte den sist rettssak. Kan jeg bruke den igjen? Anonymkode: caf8e...8ca Det er ikke skolen sin jobb. Du må ta tak i dette, fvk eller advokat. Anonymkode: c0717...ec2
Gjest takinova Skrevet 2. september 2024 #13 Skrevet 2. september 2024 Snublefot62 skrev (23 minutter siden): Kontaktlærer. De gjør det allerede. Så ser ikke helt problemet ditt her? Nei, skolen gjør ikke dette på forlangende av en forelder. Det der en foreldrekonflikt som kontaktlærer skal slippe å ta stilling til.
lajlaj Skrevet 2. september 2024 #14 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har en sønn med adhd som går på barneskolen. Han har ordinært samvær med faren sin. De dagene det er skole så har gutten ikke gjort lekser, sovet dårlig, kommer ofte forsent. Far følger ikke opp barnet. Gutten gråter å sier at faren ikke hjelper han med leksene. Får tilbakemeldinger fra skolen nå at han fungerer veldig dårlig de dagene han har samvær med far. Han tar heller ikke adhd medisinene sine der. Så nå har jeg bedt skolen om å gi han medisiner. Nå vurderer jeg veldig sterkt å kalle inn for mekling på familievernkontoret og korte ned på samværet til kun på helg. Jeg ser det bare går utover barnet på skolen. Vi har vært gjennom retten og alt tidligere. Noen som har noe tips og råd for hva jeg kan legge fram? Jeg har advokatforsikring. Brukte den sist rettssak. Kan jeg bruke den igjen? Anonymkode: caf8e...8ca Hvorfor får DU tilbakemelding om at det funker dårlig når han er med faren? 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #15 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har en sønn med adhd som går på barneskolen. Han har ordinært samvær med faren sin. De dagene det er skole så har gutten ikke gjort lekser, sovet dårlig, kommer ofte forsent. Far følger ikke opp barnet. Gutten gråter å sier at faren ikke hjelper han med leksene. Får tilbakemeldinger fra skolen nå at han fungerer veldig dårlig de dagene han har samvær med far. Han tar heller ikke adhd medisinene sine der. Så nå har jeg bedt skolen om å gi han medisiner. Nå vurderer jeg veldig sterkt å kalle inn for mekling på familievernkontoret og korte ned på samværet til kun på helg. Jeg ser det bare går utover barnet på skolen. Vi har vært gjennom retten og alt tidligere. Noen som har noe tips og råd for hva jeg kan legge fram? Jeg har advokatforsikring. Brukte den sist rettssak. Kan jeg bruke den igjen? Anonymkode: caf8e...8ca Hvorfor har det vært rettssak? Hva vart utfallet da? Anonymkode: 9347e...51d
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #16 Skrevet 4. september 2024 Ordinært samvær som i annenhver helg og en dag i uken eller 50/50? Hvor gammel er barnet? Selvfølgelig skal skolen kunne gi ts et dokument som beskriver situasjonen og hva de observerer. Det gavner også skolen at ting fungerer for gutten. Og gi adhd medisiner de gangene han er hos far skal heller ikke være et problem. Synes det er litt drastisk å gå for rettsak med engang. Må da være mulig å finne/prøve andre løsninger først. Det er mye verre og skadelige for et barn med høyt konfliktnivå mellom foreldre, enn å glemme adhd medisiner og lekser i ny og ne, som det også vil finnes løsninger på. Anonymkode: 6104f...55e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå