Gå til innhold

Var det dumt av meg å ikke spørre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun burde spurt selv, ikke forvente at andre skal vite hva hun ønsker.

Anonymkode: 23f44...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er vanskelig å være en «perfekt venninne» fordi jeg er gift, har 4 barn, jobber 100% og studerer kveldstid. Dette forventer jeg at folk vet og har forståelse for tar mye tid. Dersom folk trenger hjelp, må de be om det. Jeg sender meld til venninner en gang i uka og spør åssen det går. Det synes jeg holder. De spør ikke MEG hvordan det går uoppfordret. Er jeg sur? Nei. De har også et liv. Dersom jeg vet at de skal noe stort, er jeg stolt hvis jeg klarer å huske det dagen før el samme dag og ønske lykke til. Blir også stolt hvis jeg klarer å huske det dagen etter og spør åssen det gikk. Men jeg forventer at ingen forventer at jeg husker det. Blir jeg sur hvis ingen husker at JEG har gjort ting? Nei. 

jeg tar ansvar og hjelper vennskapet vårt med å sende meld selv: «operasjonen i dag var skikkelig dritt!» «gruer meg til eksamen i morgen» «hei kunne du kjørt meg til legen på torsdag?». 

synes hun er egoistisk og bruker hersketeknikk på deg. 

«beklager at du føler det sånn» er eneste svar du kan og bør gi henne. 

Anonymkode: e2bd7...1a6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ut som om hun er operert i feil organ :klaske:

Ville ikke krevd et slik ansvar etter en operasjon. 

Alt kan skje og endres. Du kunne risikert å måtte satt av en hel dag. 

Pasientreise er mer egnet. 

Du ringte henne og viste omsorg. Ikke føl dårlig samvittighet :gruppeklem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.9.2024 den 21.28):

Jeg leste de andre kommentarene som kom , og de var egoister ja. 
Du spurte om det var feil av deg å ikke tilby deg å hjelpe til , og jeg mener at en gjerne kan tilby sine tjenester om en vet at vennen ikke har noen andre som kan stille opp. 
Neste gang så husker du det, men husk at det bør gå begge veier . 
Det koster så lite å være omtenksom , og så ser hvor glade de blir for å få hjelp når det er litt krise 

Anonymkode: 358fe...c77

Jeg viste jo ikke at hun trengte skyss. Hun har ett par venninner .

Anonymkode: bcfa1...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Visste du at det kunne være et behov for det? 
Jeg ville aldri tilbudt en som har mann/familie rundt seg, ville tenkt at det var mest naturlig at de gjorde det. Hadde det derimot vært en jeg visste var ganske alene i verden, ville jeg nok tilbudt meg, ja.

Anonymkode: f2675...23e

Jeg viste ikke det. Hun har mor og søster i nærheten og 2 andre venninner ikke langt unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg viste jo ikke at hun trengte skyss. Hun har ett par venninner .

Er dere veldige gode venninner eller bare bekjente ?  
Jeg har en venninne som også er singel , og vi forteller hverandre om det er noe som er viktig og eller som står på.
Da kommer det gjerne tydelig frem om det ligger an til et behov om et eller annet  

Anonymkode: 358fe...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo et interessant fenomèn at du bryr deg før det gjelder, men når du egentlig bør bry deg hvor behovet oftest er størst så "glemmer" du det...

Synes det oppsummerer ganske mange i Norge i dag. 

En syk kollega på jobb blir spurt hele tiden hvordan det går og mottar klapp på skuldra og oppmuntrende ord, men så snart kollegaen har falt helt ut i 100% sykemelding eller uførhet, så er det ikke en kjeft som bryr seg lenger.

Anonymkode: d3a4b...a6c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ka jo ikke operere seg å trenge skyss uten å spørre noen om det i forkant?

Det var hun som trådde feil.

Anonymkode: 1f6e0...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.9.2024 den 21.05):

Hva er det med voksne folk som skal ha venner og bekjente til å frakte seg hit og dit, operasjon, tannlege etc. De må orientere som de ordninger som finnes her i samfunnet og benytte seg av dem uten å belaste andre.

Samme med folk som tror det er helt greit å bli fraktet av kollegaer til og fra arbeidssted, hente ting lagt ut på Finn, kjøres til flyplassen. 
Nei, ts, du er ikke tankeleser, du har ikke gjort noe dumt, det er din hjelpeløse venninne som er tåpen her. 

Anonymkode: 0675b...027

Venninna spurte jo ikke om hjelp engang. Muligens nettopp i frykt for å være en belastning, til bry. 

Derfor venter man heller på at venner tilbyr framfor å presse seg på ved å spørr hvor venner kan komme i en situasjon de helst ikle vil være i. 

Anonymkode: 7cb4a...935

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde og burde. Vi kommer alle til kort av og til, uten at det forteller noe om oss og kvalitetene på relasjonene. Hun kan derimot ikke forvente at du skal vite hva hun trenger av deg. 

Anonymkode: 68bc4...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...