AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #1 Skrevet 2. september 2024 Jeg er nå gravid etter spontanabort 19 juli. Har ikke hatt mensen siden mai måned da jeg har blitt gravid på første eggløsninger begge ganger. Første graviditet i juli hadde lav HCG stigning (800) målt 6+6 ble henvist til ul og de fant ingen foster med en liten sekk. Begynte å blø til slutt, som varte 5-6 dager. Testet positivt igjen 14 aug. HCG måling hos lege. 20 aug 350, 22 aug 717 og 26 aug 3505. Fin stigning. Er idag ca rundt 6 uker, men har som sagt ikke peiling pga mensen sist i mai. Er det noen som har opplev det samme, hvor det har gått bra rett etter SA? Del gjerne erfaringer. Anonymkode: c913e...376
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #2 Skrevet 2. september 2024 Statistisk sett går det som regel bra (altså 80% sjanse), at det er mer sjeldent å oppleve SA to ganger på rad. "Most pregnant people who miscarry do so only once. Many go on to have healthy pregnancies. The risk of miscarriage in a future pregnancy is about 20% after one miscarriage." https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/getting-pregnant/in-depth/pregnancy-after-miscarriage/art-20044134 Personlig synes jeg slik statistikk var en en trøst (og betryggende) når jeg ble gravid igjen etter å ha mistet første. Husk at de aller fleste opplever SA grunnet kromosomavvik eller andre slike avvik. Det er mindre sannsynlig at det skjer to ganger på rad at det er avvik i kromosomene. Anonymkode: 60156...9f9
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #3 Skrevet 2. september 2024 Ville prøvd å ikke fokusere på SA du har hatt. Sannsynligheten er større for at det går bra enn dårlig - så sant det ikke er noe genetisk betinget som gjør at du opplever SA etc. Ble gravid første syklus etter SA, barnet er 9 år, ble gravid 2 syklus etter MA - barnet er 7 år. Fikk 2 barn, ny SA, gravid igjen første syklus er 37 uker nå. Anonymkode: fe6d8...396
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå