Gå til innhold

Putebeskytter trekk til hodepute

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på utkikk etter putebeskytter trekk til hodeputene og ønsker tips fra dere som har det og bruker det. Er dere fornøyd? Hvilken har du og vil anbefale? 

Jeg har alltid pleid å kjøpe ny pute til meg og mannen på Jysk, men nå er de blitt så dyre enn de var før at det ikke lenger lønner seg 🫤 Vaske putene kan jeg, men det er så mye styr med tørking i tørketrommel at det har jeg ikke tid til.

Har lest og hørt at det finnes putebeskyttere til puter så tenkte å prøve det. Mye bedre enn å kjøpe puter ofte og ikke minst måtte vaske dem, lettere å vaske beskyttere liksom.

Men anmeldesene på Jysk og Princess er så så.. Noen skriver de ikke knitrer mens andre skriver at de gjør det. 

Hva anbefaler dere?

Anonymkode: a0137...9c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøpte på ikea for noen år siden, veldig fornøyd. ingen knitring

Anonymkode: ba7b2...85f

• Liker 1
Skrevet

Har et fra princess, veldig fornøyd, merker ikke at det er på puta. Kjøpte et på jysk som knirket inni putevaret og ble klamt, gikk i søpla.. 

Anonymkode: a8646...490

• Liker 1
Skrevet
Mperle skrev (10 timer siden):

Vi bruker disse fra Kid, fornøyd med dem (men har ikke prøvd andre for  sammenligning da)

https://www.kid.no/soverom/madrassbeskytter-og-putebeskytter/rena-putebeskytter-hvit?v=000609001

Takk, men litt dyre 🫤

ts

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har et fra princess, veldig fornøyd, merker ikke at det er på puta. Kjøpte et på jysk som knirket inni putevaret og ble klamt, gikk i søpla.. 

Anonymkode: a8646...490

Takk. Har du kanskje bilde eller link?

ts

Skrevet

Har fra kid. Putene har holdt seg fine gjennom ett år med utleie på airbnb

Anonymkode: 9ea8c...02e

Skrevet

Jeg sydde bare noen av et gammelt laken. Et langt rektangel som brettes inn 30 cm på den ene siden og hele lengden fra den andre siden, og så sy en søm langs hver langside. De beskytter ikke helt, men mer enn et ekstra putevar.

Anonymkode: fa161...cd1

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er på utkikk etter putebeskytter trekk til hodeputene og ønsker tips fra dere som har det og bruker det. Er dere fornøyd? Hvilken har du og vil anbefale? 

Jeg har alltid pleid å kjøpe ny pute til meg og mannen på Jysk, men nå er de blitt så dyre enn de var før at det ikke lenger lønner seg 🫤 Vaske putene kan jeg, men det er så mye styr med tørking i tørketrommel at det har jeg ikke tid til.

Har lest og hørt at det finnes putebeskyttere til puter så tenkte å prøve det. Mye bedre enn å kjøpe puter ofte og ikke minst måtte vaske dem, lettere å vaske beskyttere liksom.

Men anmeldesene på Jysk og Princess er så så.. Noen skriver de ikke knitrer mens andre skriver at de gjør det. 

Hva anbefaler dere?

Det er vell ikke mer styr å tørke putene i tørketrommel, enn å tørke andre ting. Eneste forskjellen er vell at du må hive inn noen tennisballer…

Anonymkode: be693...752

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

du kan jo for så vidt også bruke doble trekk hvis penger er en issue, jeg har både fra kid og proncess - de funker fint men de må jo også vaskes like ofte som trekkene ellers.. og putene må likevel vaskes de også.. 

Anonymkode: ea0bd...d03

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er vell ikke mer styr å tørke putene i tørketrommel, enn å tørke andre ting. Eneste forskjellen er vell at du må hive inn noen tennisballer…

Anonymkode: be693...752

Jeg har fått høre at vasker du putene så trenger de lang tørketid i trommel, flere dager. Det tar altså lang tid.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

du kan jo for så vidt også bruke doble trekk hvis penger er en issue, jeg har både fra kid og proncess - de funker fint men de må jo også vaskes like ofte som trekkene ellers.. og putene må likevel vaskes de også.. 

Nei, har man putebeskytter trenger man ikke å vaske putene, ellers ingen vits.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, har man putebeskytter trenger man ikke å vaske putene, ellers ingen vits.

ts

vel, det stemmer ikke alltid, hvis du svetter mye for eksempel hjelper putebeskyttelsen noe men ikke så mye at du ikke må vaske putene 🤦‍♀️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

vel, det stemmer ikke alltid, hvis du svetter mye for eksempel hjelper putebeskyttelsen noe men ikke så mye at du ikke må vaske putene 🤦‍♀️

Ok.

Skrevet

Har beskyttelsestrekk fra Princess, veldig fornøyd! Knitrer ikke. 99,- per stk så billig investering. Bør vaskes innimellom (avhengig av hvor mye man svetter).

Anonymkode: 18777...2d3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har fått høre at vasker du putene så trenger de lang tørketid i trommel, flere dager. Det tar altså lang tid.

ts Anonymkode: a0137...9c4

Vask de i begynnelsen og slutten av sommeren, tørk dem ute mens det er god tørk der. Jeg har også de fra Kid og er veldig fornøyd med dem. Vasket mange ganger og er like fine. Ts: unne seg som presang kanskje om pengene kniper? Vasker også innerputene noen ganger i året med god tørk ute og det blir nydelig lukt i alt sammen. Lykke til med jakten. 

Anonymkode: 3eb62...257

Skrevet
On 9/3/2024 at 7:27 AM, AnonymBruker said:

Takk, men litt dyre 🫤

ts

Ville fulgt med på kid, ofte er det 50% på soveromstekstiler, eventuelt 50% rabatt hvis du melder deg inn i kundeklubb eller lignende 🙂 lykke til

• Nyttig 1
Skrevet

Tørke i flere dager? 😂 Jeg har tørket dyner i tørketrommelen, det er gjort på en dag. Ei pute tørker du på én syklus, velg den lengste og varmeste, og bruk tennisballer. Etter tre timer er den garantert tørr. Kan jo ikke drive å kjøpe nye puter hver gang den trenger en vask! 

Anonymkode: 15621...631

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...