AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #1 Skrevet 2. september 2024 Er en mann på 23. har mista hår siden jeg var 17-18. begynte på finasterid for et pr siden og har nå oppdaga at jeg mister fortsatt like mye hår, har til og med mista mer vil jeg si enn før jeg begynte. Spurte nettlege om oral minoxidil kunne være et alternativ da topisk olje har null effekt på meg og det var det ikke, da måtte jeg snakke med fastlege. Fastlegen min er ekstremt sta og tror ikke en gang på at jeg har hårtap til tross for at jeg bokstavligtalt har måne nå. Jeg er desperat. Hårtransplantasjon er ikke et alternativ. Er det noe jeg kan gjøre?? Anonymkode: dd9da...d57
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #2 Skrevet 2. september 2024 https://www.sheffield.ac.uk/news/cure-male-pattern-baldness-given-boost-sugar-discovery Ny forskning som virker lovende ❤️ Anonymkode: 872e7...f0a
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #3 Skrevet 2. september 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: https://www.sheffield.ac.uk/news/cure-male-pattern-baldness-given-boost-sugar-discovery Ny forskning som virker lovende ❤️ Anonymkode: 872e7...f0a Joa men det er sikkert flere tiår unna å faktisk få det kommersielt tilgjengelig og da er jeg sikkert allerede flintskalla. Anonymkode: dd9da...d57
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #4 Skrevet 2. september 2024 Vet ikke om dette vil være til hjelp, men har kommet over en lege på YouTube som heter Dr Gary Linkov. Han har alopecia og begynt å få tilbake håret sitt. Vet det er noe annet enn å miste hår av andre grunner, men tror han jobber mye med hår som kirug/lege også. Kan jo hende du finner noe svar i han. Syns du bør bytte lege om du ikke blir hørt og selv om jeg forstår det er tungt å oppleve uønsket endring på utsendet, så er menn uten hår fortsatt kjekke karer 😊 Anonymkode: da20b...41f
miSs. Skrevet 2. september 2024 #5 Skrevet 2. september 2024 Jeg synes menn som er skalla er ganske sexy😍 bare å barbere bort alt. 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #6 Skrevet 2. september 2024 Bytte fastlege? Anonymkode: 4eddd...add
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #7 Skrevet 2. september 2024 8 minutter siden, AnonymBruker said: Vet ikke om dette vil være til hjelp, men har kommet over en lege på YouTube som heter Dr Gary Linkov. Han har alopecia og begynt å få tilbake håret sitt. Vet det er noe annet enn å miste hår av andre grunner, men tror han jobber mye med hår som kirug/lege også. Kan jo hende du finner noe svar i han. Syns du bør bytte lege om du ikke blir hørt og selv om jeg forstår det er tungt å oppleve uønsket endring på utsendet, så er menn uten hår fortsatt kjekke karer 😊 Anonymkode: da20b...41f Ja det er sikkert veldig hot med skalla men om de er høye med skjegg og bredskuldret men jeg har arva helt forferdelig genetikk. Har babyface, ser legit ut som jeg er 14 og har null evne til å Gro skjegg, er pisskort og ser veldig femi ut i trynet. Så om jeg blir skalla kommer jeg til å se ut som en nyfødt🤘 Anonymkode: dd9da...d57
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #8 Skrevet 2. september 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Bytte fastlege? Anonymkode: 4eddd...add Er ventelister inne i helvette her hvor jeg bor. Måtte vente 6 mnd sist jeg bytta. Anonymkode: dd9da...d57
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #9 Skrevet 2. september 2024 Kan du be om henvisning til en hudlege? Anonymkode: 4eddd...add
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #10 Skrevet 2. september 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kan du be om henvisning til en hudlege? Anonymkode: 4eddd...add Men har de greie på hår også? For jeg er 100% sikker på at dette er genetisk alopecia da min far var omtrent skalla på min alder. Anonymkode: dd9da...d57
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #11 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men har de greie på hår også? For jeg er 100% sikker på at dette er genetisk alopecia da min far var omtrent skalla på min alder. Anonymkode: dd9da...d57 Det vil jeg tro, men uansett så kan det jo hende hudlegen er mer villig til å skrive ut medisinen du ønsker å prøve. Anonymkode: 4eddd...add
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #12 Skrevet 2. september 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det vil jeg tro, men uansett så kan det jo hende hudlegen er mer villig til å skrive ut medisinen du ønsker å prøve. Anonymkode: 4eddd...add Ja kan jo prøve i det minste Anonymkode: dd9da...d57 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #13 Skrevet 3. september 2024 Jeg vet ikke hva slags type hårtap du lider av, men jeg mistet VELDIG mye hår selv for noen år siden. Da i en periode over flere år. Hodeputa var FULL av hår hver dag. Nå oppsøkte ikke jeg noen hudlege eller fikk noen diagnose rundt det, alle blodprøver var også normale. Gjorde kostholdsendringer og tok noen kostilskudd i en periode (b vitaminer, sink, d vitamin, omega 3), og håret kom tilbake. Det tok ca 1 år, men jeg merket allerede etter bare noen uker at det var tydelig nye hår som kom ut. Anonymkode: 98495...069
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå