Gå til innhold

"Faen han var stygg" hørte jeg to jenter si om meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

14-16 år så de ut som. Den alderen man er mest ærlig og ikke har filter på hva en egentlig mener. 

Anonymkode: 61095...823

Hva en 14-16 åring definerer som «stygt» er lite representativt for hva andre synes. Jeg har også fått kommentarer eller blitt snakket negativt om av fremmede. Du er ikke den første og blir ikke den siste,

9 åringen min opplevde at tenåringsjenter lo av henne på bussen og hun mente de filmet henne i smug..

hun er litt lubben og sjeler innimellom på ett øye. Det var «nok» til at noen mener hun var verdt å gjøre narr av… 

Ikke la dette definere deg, TS. Som andre sier: 1.) du vet ikke 100% at de snakket om deg og 2.) hvis de så gjorde det, er det ikke representativt for alle sin mening (det er ikke en «sannhet») 3.) om så noen ikke synes du er en skjønnhet, hva så? Du vet uansett at de oppførte seg uakseptabelt.

Min 9 åring og jeg hadde en lang samtale om dette.

Nå er det skolestart igjen og hun har blitt 10. en 1 klassing hadde sagt til henne: «du er feit».

Da svarte hun: «So»..?! 

Det synes jeg var knalltøft! 

Jeg sa at hvis noen sier stygge ting til deg først kan du også si noe stygt tilbake: kanskje har de store ører, en rar nese? Er lav eller kort. Da kan du også finne på noe å si til dem».

- «Hvorfor skal jeg ha lyst til å gjøre det»? Svarte hun da.

Og der ble jeg parkert!

- Ikke bli «aggressiv» TS. Din reaksjon er det kun du som kan klandres og stå til ansvar for. Tenk over hvem du vil være. 

Anonymkode: e0e76...5c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva handler det om da?

Det handler bare om å være frekk. I den alderen sier de glatt slemme ting som ikke er sant også, for å tøffe seg og hevde seg. Dette gjelder absolutt ikke alle, mange er jo hyggelige og har normal folkeskikk 😊

Anonymkode: 8c712...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du «stygg»? Det er egentlig veldig få som er stygge. 
Om du er mindre tiltrekkende så kan du jo jobbe med det. Passe på at du vasker deg, fikser håret ditt, kler deg greit nok, retter deg opp i ryggen, og smiler litt til verden. Trene litt hjelper fantastisk på holdning. Holdning er veldig viktig.

Når alt dette er sagt så tror jeg egentlig ikke at det var deg de snakket om. Ser på det som helt usannsynlig. 14-15 år gamle jenter er ikke særlig opptatt av folk utenfor sin egen boble. My mer sannsynlig de snakket pm en i klassen, eller kompisen til x eller y, eller en som hadde snakket til dem.

Ta deg en tur ut å trimme litt, få deg frisk luft, gå, jogge, sykle. Nøytrale klær og hår og sjegg slår aldri feil. Smil til folk og deg selv. 

Anonymkode: 95848...70a

Jeg gjør flere av de tingene der allerede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Aggressiv? Hvorfor skulle du blitt det? 

Anonymkode: 279a6...75b

Hvis folk slenger dritt til en, er det ikke uvanlig at man blir sint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg gjør flere av de tingene der allerede. 

Da trenger du ikke å bekymre deg, eller du kan begynne å gjøre enda flere av disse tingene.

Anonymkode: d32e7...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gikk nedover gaten da to jenter på en el-sparkesykkel kom kjørende i motsatt retning mens de så på meg. "Faen han var stygg" sa hun ene til hun andre når de kjørte forbi, Hvordan skal jeg håmdtere de negative følelesene jeg har nå? Jeg ønsker ikke å bli aggressiv.   

Aggresiv på hvilken måte om jeg tørr spørre hva du mener?

Sannsynligvis var dette desverre meningen til disse to jentene. Husk at alle har forskjellig smak og liker forskjellige ting utseendemessig. Med mindre dette er et gjentagende problem du er utsatt for? Ta vare på vekt, hårfrisyre, hudrutine og klesstil om utseende er noe du føler du sliter med:)

Anonymkode: 3cf87...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

14-16 år så de ut som. Den alderen man er mest ærlig og ikke har filter på hva en egentlig mener. 

En 14-15 åring er ikke definisjonen på ærlighet, det er den alderen absolutt alt handler om å være kul og passe inn, for en hver pris. Det handler om å tøffe seg mest mulig for venner, uten å bry seg en dritt om andres følelser.

Usikker på om det finnes en aldersgruppe er mer opptatt av å tøffe seg og mindre opptatt av å være ærlig...

Anonymkode: 30c09...204

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du , ts? Dersom du er voksen, husker du vel at tenåringer er usikre og til tider frekke? Og ikke kjent for å være spesielt ærlige? 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😔 Handler nok om egen usikkerhet/selvtillit og at de er svært umodne. Forstår at det var veldig ubehagelig - men du er ikke stygg. De er stygge som sier sånt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert de snakket om deg. Ellers så har jeg inntrykket av at noen kan bruke ord i feil setting. F eks du gikk i veien for de, at de måtte sakke fart eller svinge. Slapp av. Ikke tenk noe mer på det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis folk slenger dritt til en, er det ikke uvanlig at man blir sint. 

Man blir i de fleste tilfeller aggresive hvis dritten som blir slengt treffer. Altså at du selv innerst inne er usikker på akkurat det som ble kommentert på. 
Reaksjonen på en kommentar du vet 100% ikke stemmer med deg selv, knytter man ofte til problemer hos personen selv. Som sjalusi. Er man selv veldig usikker på eget utseende og en fysisk attraktiv person kaller deg stygg vil det trigge sinne og sjalusi hos deg istedet.

Som ofte er akkurat det personen ønsker som reaksjon fra deg. Noen liker å tråkke på folk de annser som under seg, bare for å være ekkel. Gir du ingen respons vil dette være verst for dem. 

Anonymkode: 3cf87...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk nedover gaten da to jenter på en el-sparkesykkel kom kjørende i motsatt retning mens de så på meg. "Faen han var stygg" sa hun ene til hun andre når de kjørte forbi, Hvordan skal jeg håmdtere de negative følelesene jeg har nå? Jeg ønsker ikke å bli aggressiv.   

De prøvde bare å såre deg, ikke la de gjøre det.

Jeg forstår at du føler deg dritt nå, men disse to jentene var bare slemme for å tøffe seg og det har ikke noe med realiteten å gjøre.

Du er verdifull og kjekk akkurat som du er. ❤️

Det kan også være at de snakket om en de har møtt tidligere og hadde en samtale om han. Og så hørte du bare det du hørte av samtalen og så ble det bare veldig uheldig.

Endret av Blåttvann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike kommentarer har uansett lite med virkeligheten å gjøre, det handler om status/selvhevdelse mellom venninner/venner.

Men det er vel bare på KG at en kan fortelle om slike opplevelser å få råd om å vaske seg...  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kompis av meg opplevde noe lignende, han var ganske overvektig og 2 jenter passerte, den ene sa -han var tjukk han!- . så han snudde seg og ropte -jeg er feit men du er stygg, jeg kan slanke meg!

Anonymkode: 095bc...276

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En kompis av meg opplevde noe lignende, han var ganske overvektig og 2 jenter passerte, den ene sa -han var tjukk han!- . så han snudde seg og ropte -jeg er feit men du er stygg, jeg kan slanke meg!

Anonymkode: 095bc...276

En 90-talls klassisker 😎😂

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltids noen der ute som synes andre er mindre pen. Ingen er likt av alle. 

Den gode nyheten er at det alltids er noen, og kanskje mange, der ute som synes du er pen. 

Så hvem ønsker du å fokusere på?

De to som synes du ikke var pen, eller de som finnes der ute som synes du er pen? 

Hev deg over det. Er ikke vits i å bli aggressiv, provosert eller nedtrykt pga to respektløse jenter uten folkeskikk.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på konsert i helga og voksene menn (ca 25-30 år ) lo av meg.Har blitt mobbet så mye i livet,det er vondt uansett.Man prøver heve seg over det,men ikke lett.Så føler virkelig med deg.♥️ 

Anonymkode: 0472f...b4c

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...