Gå til innhold

Lån til opppussingsobjekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om det er vanskelig å få? Hørte noen hadde problem med og få det derfor jeg lurer. Jeg vill selv kjøpe opppussingsobjekt billig og fikse det viktige fort og gjøre resten selv på sikt. Har snekkere i familien som tar snekre jobb så trenger kun leie inn til strøm og bytte av rør etterhvert. 

Anonymkode: 2cf97...2de

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lurte på om det er vanskelig å få? Hørte noen hadde problem med og få det derfor jeg lurer. Jeg vill selv kjøpe opppussingsobjekt billig og fikse det viktige fort og gjøre resten selv på sikt. Har snekkere i familien som tar snekre jobb så trenger kun leie inn til strøm og bytte av rør etterhvert. 

Anonymkode: 2cf97...2de

Det kommer vel helt an på belåningsgraden og inntekten din.

Anonymkode: e5a59...eb1

Skrevet

Vi måtte søke om byggelån når selve oppussingsbiten ble av et visst omfang. Så ble det omgjort til boliglån når boligen var ferdig renovert. 

Skrevet

Kommer som nevnt an på din kapital, inntekt og betjeningsevne. 

Jeg hadde egentlig ikke råd til all oppussing på siste bolig, i utgangspunktet, men gjorde det slik; Ba om lån til huset og holdt tilbake en god del egenkapital (hadde mulighet til det). Så pusset jeg opp for den kapitalen jeg hadde, og prioriterte utleiebolig i kjelleren. Fikk så ny takst og inntekt for utleie registrert inn i regnestykket, og lånte resten jeg trengte til å pusse opp. 

På denne måten kom jeg i mål, men gjør man det slik må man være nøye på å gjøre de tingene som gir mest utbytte på takst og regnestykket først. 

Skrevet

Jeg vil tro de som har problem med å få lån til oppussingsobjekt, i utgangspunktet ikke har så mye kapital eller betjeningsevne. Så de går for en billig bolig fordi de tenker det er det de har råd til. Grunnen til at de ikke får lån er den økonomiske situasjonen, ikke at det er et oppussingsobjekt.

Anonymkode: ffb51...67a

• Liker 1
Skrevet

Vi fikk huslån, og tok byggelån til å renovere da vi kjøpte hus i fjor. Vi så på huset som et oppussingsobjekt og har renovert hele. Har gjort det aller meste selv. 

Anonymkode: 8d674...bca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...