Gå til innhold

Hodelus behandling og allergi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn som går på barneskolen og før helgen kom det varsel om at det er lus på skolen. Mannen min er allergisk mot diverse, blant annet stenfrukter og mandler. Han er også svært sensitiv mot parfymer osv  så han benytter neutralprodukter. 

Kan man bruke Linicin når man er allergisk mot mandler feks? 

Har noen erfaring med dette produktet og eventuelle allergiske reaksjoner?

Anonymkode: 849ce...365

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har et barn som går på barneskolen og før helgen kom det varsel om at det er lus på skolen. Mannen min er allergisk mot diverse, blant annet stenfrukter og mandler. Han er også svært sensitiv mot parfymer osv  så han benytter neutralprodukter. 

Kan man bruke Linicin når man er allergisk mot mandler feks? 

Har noen erfaring med dette produktet og eventuelle allergiske reaksjoner?

Du fikk varsel om at det er lus på skolen, til barnet ditt? 
Men har du funnet lus på barnet ditt eller på mannen din? 

Slik jeg leser deg, så er lusa på skolen, hos andre barn, men ikke hjemme hos dere, derfor skal du ikke bruke lusekur før du ser lus.  Dermed har du tid til å undersøke om lusemiddel som er anbefalt brukt inneholder komponenter som kan gi allergi. Nettopp dette spørsmålet stiller du til et apotek, fordi de skal kunne svare deg. 

Har bare barnet lus så skal ikke far behandles. Kjøp lusekam og gre barnets hår. Har du et mørkt håndkle eller en svart søppelpose og bøyer hodet over der mens du grer så ser du raskt lusa. (Men håper du aldri ser den). 

Du kan og lese på fhi.no og finne innholdsfortegnelse på lusemiddel i felleskatalogen.no

Anonymkode: 538f4...161

• Liker 2
Skrevet

Vi har enn så lenge ikke lus i hus, så driver med research! Har ikke fått vært på apotek ennå så tenkte å begynne med å spørre om erfaringer. Apoteket skal naturligvis konferers før evt kjøp og bruk😊

Mitt inntrykk var at dersom en i husstanden har lus, så skal alle behandles?

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Vi har enn så lenge ikke lus i hus, så driver med research! Har ikke fått vært på apotek ennå så tenkte å begynne med å spørre om erfaringer. Apoteket skal naturligvis konferers før evt kjøp og bruk😊

Mitt inntrykk var at dersom en i husstanden har lus, så skal alle behandles?

Da er sitt inntrykk feil. Dete r nettopp denne typen feilinformasjon som gjør at lusa blir resistent mot stadig flere lusemidler. Til slutt ender vi opp med lus vi ikke klarer å bli kvitt, fordi alle lusemidlene som i dag virker, til slutt ikke dreper lusa, og hva gjør vi da? Tilbake til at alle med lus må barbere av seg alt håret? 

Anonymkode: 538f4...161

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...