Gå til innhold

Til lærere: ville dere reagert negativt på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ok å kjøpe inn pensum for å kikke litt på dette med barnet. Eller vil det kunne skape trøbbel for dere lærere hvis noen av barna har vært innom oppgaver og tekstene fra før? 

Har et engasjert barn, jeg vil bare ikke tråkke på noe tær 😅

Barneskole. 

Anonymkode: 1aeee...d49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt supert😊 Jeg pleier også å låne ut til foreldre som vil titte på hva vi driver med. Det er en fordel om barnet ikke bruker samme bok som oss på skolen, men det er jo for å slippe å gjøre dobbelt av det samme. Blir fort kjedelig. MER av lignende ting er bare strålende, så lenge barnet selv er motivert for det❤️

Anonymkode: 34e4a...9f1

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Snakk heller med læreren å bli enige om hva dere burde gjøre. Helt unødvendig å gjøre akkurat de samme oppgavene de skal gjøre på skolen.  Hvis det er lesing er det bedre å finne andre bøker å lese. Er det matte finnes det ekstrabøker læreren kan foreslå. 

Anonymkode: f6c14...c4f

• Liker 7
Skrevet

Det må du gjerne, men som forrige sier er det en fordel om det ikke er samme boka som på skolen.😊

Anonymkode: 035ad...9c5

Skrevet

Helt tipp topp. Men snakk gjerne med læreren om hvilke temaer etc dere bør ta en kikk på etc. Ikke alltid man er innom alt i bøkene osv. Gjerne en annen bok enn akkurat samme pensumbok som skolen bruker. Men ta en samtale med barnet lærer :)

Anonymkode: 24e81...b19

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler ikke at man tråkker på noen trær, synes det er fint med engasjerte foreldre, men her har vi f.eks oppgavebok i matematikk som elevene får med hjem, og som de kan jobbe med som de vil i sammen med foreldrene. Da slipper foreldre å kjøpe ekstra selv. Jeg hadde nok foretrukket at man i hvert fall spurte, så man kan samkjøre tema osv. Dessuten er det litt dumt for barnet å gjøre akkurat de samme oppgavene igjen, det kan fort bli kjedelig. Da kan det være lurt å kjøpe et annet læreverk. Men, synes i utgangspunktet dette ikke er et problem. :) 

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er jo bare fint at barnet har engasjerte foreldre. Jeg er dog enig med de andre, hør med læreren om hva som kan være et fint supplement. Da er det lettere å motivere eleven også. 

Skrevet

Takker for gode tips! Det gir som dere sier mening å ikke bruke samme bøker. Jeg skal kontakte lærer for tips til hva jeg kan kjøpe. Og hvis de har noe hadde jo det vært ekstra fint 🙏

ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helt supert😊 Jeg pleier også å låne ut til foreldre som vil titte på hva vi driver med. Det er en fordel om barnet ikke bruker samme bok som oss på skolen, men det er jo for å slippe å gjøre dobbelt av det samme. Blir fort kjedelig. MER av lignende ting er bare strålende, så lenge barnet selv er motivert for det❤️

Anonymkode: 34e4a...9f1

Helt enig med denne. Hilsen lærer😊

Anonymkode: 8fb60...1fd

Skrevet

Så lenge det er barnets ønske å lese mer/ gjøre mer matte, så er det ok. Hvis det er foreldres ønske ville jeg vært negativ til å gjøre mer arbeid utenom skolen. 

Hvis barnet er ekstra begavet ville jeg som lærer gitt lekser i en bok for trinnet høyere, men med samme tema som den boken resten har. 

Anonymkode: 8929d...b25

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det ok å kjøpe inn pensum for å kikke litt på dette med barnet. Eller vil det kunne skape trøbbel for dere lærere hvis noen av barna har vært innom oppgaver og tekstene fra før? 

Barneskole. 

Mange bøker ligger tilgjengelig på nettet så ikke sikkert du behøver å kjøpe.

Anonymkode: 2ee89...fa7

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Barneskole. 

Om det skaper problemer er jeg ille ute. Med flere barn på påfølgende trinn på samme skole så er det sånn at de og bruker de samme bøkene som eldre søsken brukte året før.

Anonymkode: 6dbe0...b00

Skrevet

Nei, det går bra. Så lenge barnet forstår at vi kommer til å jobbe med stoffet på skolen. At barnet er villig til å gjøre oppgavene om igjen. 

Anonymkode: 5aca6...2cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...