AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #1 Skrevet 2. september 2024 Dere som har hund eller annet kjæledyr og er alene med den/det - hvordan løser dere det når dere dater, og har kommet litt lenger i datingfasen og det feks blir aktuelt med overnatting? Jeg har hatt hund alene i 1,5 år etter at jeg ble singel, og det har ikke vært aktuelt å date før nå. Hunden klarer helt fint å være alene noen timer mens jeg er på date, men ser for meg det kan bli stress og styr om jeg feks møter noen og det blir aktuelt med overnatting etter hvert, eller helgebesøk. Er jo kjedelig å alltid være hos meg, og det er jo ikke alle som er keen på å få med en hund på besøk sånn før man blir litt bedre kjent? Hva er erfaringene til folk? Anonymkode: 0bd6e...423
miSs. Skrevet 2. september 2024 #2 Skrevet 2. september 2024 Jeg har hund og har ansvaret for den alene. Han klarer fint å være alene en hel arbeidsdag, da han er vant med det. Men, hvis jeg skal på overnatting hos noen blir han enten med ellers skaffer jeg hundepass. 1
Mardina Skrevet 2. september 2024 #3 Skrevet 2. september 2024 Jeg ordner med hunde-pass om jeg ikke kan møte han her. Nå er hunden min 14 år, så jeg regner med at han ikke lever i mange år til. Når han går bort, så blir det nok ikke ny hund med det første. Jeg vil leve litt friere og ikke være så bundet av det å ha hund. Om jeg vil ta en spontan tur til han jeg dater, så kan jeg det. Uten å tenke på å skaffe hunde-pass.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #4 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dere som har hund eller annet kjæledyr og er alene med den/det - hvordan løser dere det når dere dater, og har kommet litt lenger i datingfasen og det feks blir aktuelt med overnatting? Jeg har hatt hund alene i 1,5 år etter at jeg ble singel, og det har ikke vært aktuelt å date før nå. Hunden klarer helt fint å være alene noen timer mens jeg er på date, men ser for meg det kan bli stress og styr om jeg feks møter noen og det blir aktuelt med overnatting etter hvert, eller helgebesøk. Er jo kjedelig å alltid være hos meg, og det er jo ikke alle som er keen på å få med en hund på besøk sånn før man blir litt bedre kjent? Hva er erfaringene til folk? Hvis vedkommende ikke har plass til hunden, så burde ikke hen vurderes heller. Alternativt får du få noen til å passe den. Anonymkode: bf477...39d 5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #5 Skrevet 2. september 2024 Jeg har flere ganger hatt hunden min med på første date. Da har første date vært en gåtur (heler ingen problemer å la den være alene noen timer for første date da). Hun er en hund som gjør lite ut av seg skal sies, men de tar uansett en del fokus. En mann som reagerer negativt på at hunden "alltid" er med er uansett ikke mannen for meg, og hvordan de samhandler med hund er også e god pekepinn for om de er verdt å bli kjent med (ja, jeg er veldig opptatt av hund). Jeg hadde en affære hvor jeg var hjemme hos han mange timer uten å overnatte, da var hunden hjemme. I ettertid var jeg nok borte lengre enn jeg burde. Blir det snakk om overnattinger må jo hunden bli med. Har daten et problem med det er det ikke liv laga om man tenker seriøst forhold ialf. Ved mindre man skal kvitte seg med eller vanskjøtte hunden for å få seg kjæreste (nei, ikke gjør det!) Anonymkode: 2ba40...c29 1 1 3
Doolittle Skrevet 2. september 2024 #6 Skrevet 2. september 2024 Dating med hund? Høres litt iffy ut. Er det i det hele tatt lov? 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #7 Skrevet 2. september 2024 Jeg og hunden var en pakke-deal. Om han ikke var keen på hunden på besøk, så var han ikke keen nok på oss. Da hadde vi ikke lik holdning til dyr, og ikke lik forståelse for ansvaret ved å ha dyr. Anonymkode: 7f540...d4e 3 1 2
Mardina Skrevet 2. september 2024 #8 Skrevet 2. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg og hunden var en pakke-deal. Om han ikke var keen på hunden på besøk, så var han ikke keen nok på oss. Da hadde vi ikke lik holdning til dyr, og ikke lik forståelse for ansvaret ved å ha dyr. Anonymkode: 7f540...d4e Ja, det der husker jeg eksen min også holdt på med meg. Han lurte faktisk på om jeg hadde tid til både hund OG kjæreste. For han synes tydeligvis at det var rart. Nå kom eksen min inn i livet til hunden min når hunden var 5 år. Vi var sammen i 9 år og jeg er ganske sikker på at han ble ganske så glad i hunden på de 9 årene. Jeg kvitter meg ikke med hunden min, bare fordi jeg dater. Jeg og hunden min er en pakke-deal. Take it or leave it... 😄 Endret 2. september 2024 av Mardina 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #9 Skrevet 2. september 2024 Jeg er redd for (særlig store) hunder så for meg ville det ikke gått. Ønsker ikke å dele seng med andre enn mannen heller. Anonymkode: 1a386...ca9 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #10 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dere som har hund eller annet kjæledyr og er alene med den/det - hvordan løser dere det når dere dater, og har kommet litt lenger i datingfasen og det feks blir aktuelt med overnatting? Jeg har hatt hund alene i 1,5 år etter at jeg ble singel, og det har ikke vært aktuelt å date før nå. Hunden klarer helt fint å være alene noen timer mens jeg er på date, men ser for meg det kan bli stress og styr om jeg feks møter noen og det blir aktuelt med overnatting etter hvert, eller helgebesøk. Er jo kjedelig å alltid være hos meg, og det er jo ikke alle som er keen på å få med en hund på besøk sånn før man blir litt bedre kjent? Hva er erfaringene til folk? Anonymkode: 0bd6e...423 De første 4-5 datene med hun som er min kone i dag, var gåtur med hunden hennes. Hadde med oss mat og drikke. Gikk ulike turer i skauen og fjelltur. Funket perfekt for oss da begge elsker hunder og begge elsker både skog og fjell. Etter vi hadde datet en stund og det ble aktuelt med overnatting, så overnattet jeg hos henne. Var ikke noe negativt med det😊 Anonymkode: 526bf...846 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #11 Skrevet 2. september 2024 Informer tidlig at du har hund, her hadde det vært en dealbreaker av mange grunner. Anonymkode: 34dcd...598 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #12 Skrevet 2. september 2024 Hundemenneske + hundemenneske = sant😁 Anonymkode: 931e2...298 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #13 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ønsker ikke å dele seng med andre enn mannen heller. Anonymkode: 1a386...ca9 Jeg har hatt 6 hunder. Ingen av de har delt seng med meg. Tror ikke det er særlig vanlig å dele seng med hundene sine. Anonymkode: 526bf...846 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #14 Skrevet 2. september 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er redd for (særlig store) hunder så for meg ville det ikke gått. Ønsker ikke å dele seng med andre enn mannen heller. Anonymkode: 1a386...ca9 Det er jo helt greit da du ikke ville vært enpotensiell date for hi eller andre med hund. Jeg har hund, og skulle jeg datet så måtte vedkommende akseptert både barnet mitt og hunden. Barnet er hos den andre forelderen annenhver helg så da hadde jeg hatt mulighet til å treffe en ny mann. Men hunden er med meg hele tiden så den blir med på en eventuell overnatting og hvis det ikke går så hadde jeg avsluttet datingen. Anonymkode: 5e943...7d3 1
Søgni Skrevet 2. september 2024 #15 Skrevet 2. september 2024 Husker før jeg møtte han jeg nå er sammen med, og tenkte på hva jeg kom til å synes dersom noen jeg møtte hadde hund. Kjæresten min elsker å prate om dette, for jeg sa rett ut til han at det ikke akkurat var en fordel, men at jeg må sjekke hvordan det blir😅 Men jeg tenkte jo at dette må jeg bare prøve, så får vi se. For meg var det viktig at hunden var med som den pleide, fordi at jeg som var litt på vippen rundt om jeg ønska et liv med hund, trengte å erfare hvordan dette ble i praksis. Når jeg tenker tilbake så hadde det vært særs lite smart om jeg valgte at han skulle komme uten hund i starten. Selv ante jeg jo ingenting om hvor mye ansvar det var, hvordan det ligner en livsstil mer enn noe annet, og hvordan rutinene formes av hunden. Man vet det fordi man leser om det og hører om det, men man VET ikke. Jeg visste heller ikke hvor mye jeg kom til å le på grunn av den klovnen i årene som kom, hvor morsomt det var med hund, eller tusen andre positive ting, som jeg ikke kunne tenkt meg fram til uten å i praksis ha hunden der. Så dette tenker jeg man må få fram i lyset så fort som mulig, både gjennom å snakke om det og erfare det. Det er en klisjé, men partner med hund er en pakkedeal. Det er heller ikke for alle, forståelig nok. Hilsen Søgni med en hund i senga store deler av tida (hadde noen sagt dette til meg for 10 år siden hadde jeg trodd det hadde klikka for dem), bilde av en hund som skjermsparer, et galleri på telefonen med 85 prosent hund, og en hund som ny bestevenn. 😬 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #16 Skrevet 2. september 2024 Jeg har da ingen interesse av å date noen som ikke liker dyr? Så lenge jeg har dyr vil jo det skape problemer, så greit å avklare dette med en gang. Jeg har hatt med hunder på date/overnatting og jeg har hatt menn med hund hjemme hos meg. Har ikke hund nå, men katt, og jeg ville aldri vurdert en fyr som er negativ til han. Anonymkode: 405d9...c92 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #17 Skrevet 2. september 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har hatt 6 hunder. Ingen av de har delt seng med meg. Tror ikke det er særlig vanlig å dele seng med hundene sine. Anonymkode: 526bf...846 Ifølge Norstat har 51% av hundeeiere hunden i senga (står på Instagrammen deres fra hundedagen for en uke siden). Anonymkode: c5b1c...11a 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #18 Skrevet 2. september 2024 Nå er det viktig for meg at en potensiell kjæreste er skikkelig glad i hunden min, så etter hvert som vi begynner et forhold, så må vi enten sove hos meg eller ta med hunden til ham i så fall. Kan fint fra på date uten hunden da. Hun klarer seg fint alene i noen timer. Anonymkode: c5b1c...11a 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #19 Skrevet 2. september 2024 Hvis han ikke liker hund er det ikke rette mannen for meg, hund er for meg både jobb og hobby. Heldigvis har jeg en som også er glad i hund, selv om han setter grensa ved "det antallet bur vi får plass til i bilen" 🤪 Anonymkode: 9f126...ab1 1
Myrmica Skrevet 2. september 2024 #20 Skrevet 2. september 2024 For meg er det kun aktuelt å date om han liker hunder og har lyst til å bli kjent med mine. Han må tåle at timeplanen min i stor grad legges opp etter hva som er best for hundene, at jeg ikke kan være særlig spontan pga dem, og de må enten være velkomne hjemme hos han - eller han må akseptere at vi bare er hos meg (noe som er greit for meg). 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå