AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #1 Del Skrevet 2. september 2024 Jeg kan gå fra å like en person til å regelrett bli så irritert at jeg kutter de helt ut og anser vennskapet som totalt ferdig. Det er en personlighetstype dette gjelder, og det er de overfladiske. De gir mye av seg selv en stund, og det er ikke måte på hvor ofte de vil treffes, ta en kaffe og smigrer etter alle kunstens regler. På dette tidspunktet forstår ikke jeg at det er en slik peson jeg har med å gjøre. Det byggrt seg opp til å bli et nært forhold i mine øyne. Det deles tanker, følelser som ting og det tilbringes tid sammen. Det er latter og hygge. Jeg forstår at omstendigheter gjør at ikke alle vennskap kan vare, men respekten for den andre bør da vel være et minimum å ta med videre. Så får de seg noe viktigere å gjøre, og en ting er at det blir stille. Det er helt greit, for det er lov å være travel, men å ikke svare. Det å ikke svare på en enkel «God jul» eller det å avtale, for deretter å ghoste den uken det gjelder, stikke hodet i jorden som en femåring og tro at det å late som ingenting er det beste, det er barnslig det. Det er det som får begeret til å renne over. En ting er 1-2 ganger, men når det skjer ofte, samtidig som de holder jernet varmt ved å sende updates på snap eller holde døren på gløtt med andre små drypp som meldinger med: « på stranden i dag» også svarer jeg «ja, du også? Møtes?» så er det radio silence. Det er som tinder dates som som ghoster, men dette er altså venner. Finnes det i det hele tatt et navn for slik oppførsel? Det er hot and cold, tilstede for så å bli borte. « Skal vi ta en kaffe» også hører du ikke mer. De svarer på noe, men velger seg ut noe. De har ikke tid til å svare, men samme dag får du en snap av at de er på vei til en fest med andre venninner. De hopper dit honningen smaker best og behandler folk som bruk og kast. De strekker ut en hånd igjen, men i det du rekker ut hånden for å nå den, snapper de den til seg. Senest i dag! Personen ble borte over lang tid fordi hun fant seg en type. Greit, sånt skjer. Dørene er åpne etterpå også. De kommer tilbake fordi de er ensomme. Greit. Deretter er de selektive og ghoster så fort anledningen byr seg. Da er det totalt over for min del. Først irritert som nå, så er jeg ferdig og likegyldig. Da har jeg mistet respekt og interesse og vil aldri gjøre noe for å hjelpe de Anonymkode: 26a05...222 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #2 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg kan gå fra å like en person til å regelrett bli så irritert at jeg kutter de helt ut og anser vennskapet som totalt ferdig. altså, problemet her er hovedsakelig at du ghoster? Eller at den andre ghoster? Anonymkode: 2a66b...0a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #3 Del Skrevet 2. september 2024 Jeg avslutter også plutselig, men etter mange år med benektelse av hvor dårlige vennskapene har vært. I løpet av de siste månedene har jeg avsluttet flere vennskap. Men det er såpass tidlig i bruddene at flere enda ikke har oppdaget at vennskapet er over. Du har nok strekt deg langt nok med dine vennskap. Bra du har krefter og mot til å stoppe tidlig isteden for å slite med dette i åresvis. Anonymkode: c46ea...b7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #4 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): altså, problemet her er hovedsakelig at du ghoster? Eller at den andre ghoster? Anonymkode: 2a66b...0a4 Problemet er at de ikke var særlig gode venner for ts. Anonymkode: c46ea...b7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #5 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg kan gå fra å like en person til å regelrett bli så irritert at jeg kutter de helt ut og anser vennskapet som totalt ferdig. Det er en personlighetstype dette gjelder, og det er de overfladiske. De gir mye av seg selv en stund, og det er ikke måte på hvor ofte de vil treffes, ta en kaffe og smigrer etter alle kunstens regler. På dette tidspunktet forstår ikke jeg at det er en slik peson jeg har med å gjøre. Det byggrt seg opp til å bli et nært forhold i mine øyne. Det deles tanker, følelser som ting og det tilbringes tid sammen. Det er latter og hygge. Jeg forstår at omstendigheter gjør at ikke alle vennskap kan vare, men respekten for den andre bør da vel være et minimum å ta med videre. Så får de seg noe viktigere å gjøre, og en ting er at det blir stille. Det er helt greit, for det er lov å være travel, men å ikke svare. Det å ikke svare på en enkel «God jul» eller det å avtale, for deretter å ghoste den uken det gjelder, stikke hodet i jorden som en femåring og tro at det å late som ingenting er det beste, det er barnslig det. Det er det som får begeret til å renne over. En ting er 1-2 ganger, men når det skjer ofte, samtidig som de holder jernet varmt ved å sende updates på snap eller holde døren på gløtt med andre små drypp som meldinger med: « på stranden i dag» også svarer jeg «ja, du også? Møtes?» så er det radio silence. Det er som tinder dates som som ghoster, men dette er altså venner. Finnes det i det hele tatt et navn for slik oppførsel? Det er hot and cold, tilstede for så å bli borte. « Skal vi ta en kaffe» også hører du ikke mer. De svarer på noe, men velger seg ut noe. De har ikke tid til å svare, men samme dag får du en snap av at de er på vei til en fest med andre venninner. De hopper dit honningen smaker best og behandler folk som bruk og kast. De strekker ut en hånd igjen, men i det du rekker ut hånden for å nå den, snapper de den til seg. Senest i dag! Personen ble borte over lang tid fordi hun fant seg en type. Greit, sånt skjer. Dørene er åpne etterpå også. De kommer tilbake fordi de er ensomme. Greit. Deretter er de selektive og ghoster så fort anledningen byr seg. Da er det totalt over for min del. Først irritert som nå, så er jeg ferdig og likegyldig. Da har jeg mistet respekt og interesse og vil aldri gjøre noe for å hjelpe de Anonymkode: 26a05...222 Hvis du kan noe om psykologi er det ikke vanskelig å tenke seg fram til hvilke type personlighetstrekk du beskriver her. Du har gjort nøyaktig det du skal gjøre når noen behandler deg slik, ha selvrespekt og kutte kontakten. «stikke hodet i joden som en 5 åring og tro at det å late som ingenting er det beste». Du er klar over at de fleste slike mennesker er fullstendig klar over sin egen atferd og at det er sosialt uakseptabelt? Det ønskes kun kontakt om det er til fordel til personen selv. Dukker det opp noe bedre å gjøre eller noen mer «spennende» som en kjæreste, vil de ikke nøle 1 sekund med å droppe deg. De er altfor mye jobb å måtte forklare seg hele tiden, så den letteste måten er å gi deg the silent treatment. Også heller finne på en unnskyld om de senere har behov for deg igjen. En person som gjør dette gjentagende over lengre tid er et veldig egoistisk menneske på innsiden. Hjelper ingenting å forklare personen hvorfor dette er ugreit ved hjelp av logisk og rasjonell tenking, slik du gjør her i innlegget. De vet at å «goaste» vennina si fordi noe bedre dukket opp er galt å gjøre, problemet er mangel på empati og anger. I deres hode er personen selv viktigere enn deg på alle måter. og skal derfor settes foran dine behov som er en grunnleggende regel hos slike personer. Er du smart, kommer du deg vekk og ser aldri tilbake. Anonymkode: 4f24f...6ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #6 Del Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (På 2.9.2024 den 19.53): Jeg avslutter også plutselig, men etter mange år med benektelse av hvor dårlige vennskapene har vært. I løpet av de siste månedene har jeg avsluttet flere vennskap. Men det er såpass tidlig i bruddene at flere enda ikke har oppdaget at vennskapet er over. Du har nok strekt deg langt nok med dine vennskap. Bra du har krefter og mot til å stoppe tidlig isteden for å slite med dette i åresvis. Anonymkode: c46ea...b7f Godt å høre det er fler. Jeg har bestemt meg for å ikke slette fra sosiale medier og vil alltid svare høflig om de spør hvordan det går. Men, fra min side er der aldri mer initiativ. Jeg kommer ikke til å kommentere bildene jeg får, sende snaps eller gratulere med dagen. Vil de ha meg til å drikke kaffe, vil jeg beklage å si det ikke passer uten å åpne for noe ny dag. Tar de ikke kontakt, vil vi aldri snakkes igjen. Godt å bare bli ferdig. Anonymkode: 26a05...222 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #7 Del Skrevet 5. september 2024 Jeg sletter dem som regel ikke fra some, men jeg "demper" dem slik at jeg slipper å se alle innlegg. Hver gang jeg ser dem på some får jeg en dårlig følelse, så skåner meg selv for det. Anonymkode: c46ea...b7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #8 Del Skrevet 5. september 2024 Du blir tydeligvis tiltrukket av disse intense sommerfuglene? Og håper at vennskap skal fortsette som i den intense brooming-fasen i starten? Personlig reagerer jeg motsatt. Holder folk som er fryktelig ‘på’ og unaturlig engasjerte før vi egentlig er blitt kjent engang, de holder jeg på en armlengdes avstand og vel så det. Til jeg ser at interessen evt varer ved og det utvikles til ekte vennskap. Stort sett forsvinner de lenge før det skjer, og er flagret videre til noen andre. Anonymkode: 03c8b...9c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #9 Del Skrevet 5. september 2024 Begynt sånn jeg også. Det som irriterer meg mest er at den personen som gir absolutt minst tilbake, aldri spør meg hvordan jeg har det, og har takket nei/avlyst alle forslag jeg har kommet med, er den som sutrer mest på some om hvor fælt hun har det og hvor svikta hun føler seg av den ene og den andre. Jeg klarer virkelig ikke forstå tankegangen til sånne folk og hva de egentlig fungerer. . Anonymkode: 9c4f2...caf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #10 Del Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du blir tydeligvis tiltrukket av disse intense sommerfuglene? Og håper at vennskap skal fortsette som i den intense brooming-fasen i starten? Personlig reagerer jeg motsatt. Holder folk som er fryktelig ‘på’ og unaturlig engasjerte før vi egentlig er blitt kjent engang, de holder jeg på en armlengdes avstand og vel så det. Til jeg ser at interessen evt varer ved og det utvikles til ekte vennskap. Stort sett forsvinner de lenge før det skjer, og er flagret videre til noen andre. Anonymkode: 03c8b...9c0 Tips jeg skal ta med meg. Tror du har rett. Jeg tiltrekkes de intense og engasjerte. Anonymkode: 26a05...222 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #11 Del Skrevet 5. september 2024 Hadde en slik venninne som alltid forventa at jeg skulle oppvarte og legge til rette for ting, men hun kunne aldri invitere på noe konkret selv, annet enn en bytur.. Jeg er for gammel til å tråkke rundt blant fulle mennesker, så jeg takket nei. Og så kommer det meldinger kun når hun trenger at jeg gjør noe for henne, male noe, reparere noe, hente en vaskemaskin hun har kjøpt osv. Og joda, hun gir gaver, men de er innrøyka, fettete og støvete ting utgått på dato som hun plutselig ikke vil bruke selv enda hun selv kjøpte det for flere år siden. Hun er alltid på når jeg treffer på henne i sentrum, og da deles den ene infoen etter den andre om barna hennes og menn hun chatter med og vurderer å takke ja til en øl med, for så å klage på at mennene kun var ute etter en ting når jeg treffer på henne igjen. Jeg fadet henne ut. Følte at alt jeg fortalte av private ting ble fortalt videre til andre mennesker, særlig en eks av meg og andre familiemedlemmer. Har oppdaga at hun har servert noen store skrøner om meg for å ødelegge mine private relasjoner med andre mennesker også. Hvis det er slik disse vennene dine er ts, så har du det bedre uten dem. Tro meg. Anonymkode: c7968...0bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå