Gå til innhold

Jeg føler egentlig ikke de gode følelsene - Depresjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med depresjon i over to år nå, i litt varierende grad. Jeg har blant annet følt mye på nedstemthet og tristhet, men jeg har også klart å føle glede innimellom. De siste par ukene har jeg derimot følt meg mer apatisk tror jeg, hvis det er korrekt begrep. Jeg vet ikke om dette gir mening eller om det høres rart ut, men hvis jeg nå opplever ting som tidligere gjorde at jeg kunne føle på litt glede, så føles det ikke ekte ut lenger. Det er som om jeg reagerer på automatikk og at de glade følelsene bare forblir på utsiden av kroppen min, men jeg klarer ikke lenger å kjenne de inni meg. På en måte føles det som om alt går utrolig tregt også. Tristhet og feks sinne føler jeg like "ekte" som tidligere, de følelsene er fortsatt inni meg. Er det noen andre som har følt på dette? 

Jeg går til behandling, men psykologen er borte denne uka så får ikke tatt det opp. Jeg bruker også antidepressiva, men skal mest sannsynlig prøve en ny type da den jeg bruker nå åpenbart ikke har god nok effekt. 

Anonymkode: 68372...64a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har forresten prøvd å lese hvor lang tid det kan ta før en depresjon går over av seg selv, og da står det de fleste plasser at depresjon kan vare i 6-12 måneder uten behandling, ev. får jeg opp dystymi når jeg googler langvarig depresjon, men så vidt jeg forstår er det en mild form for depresjon. Men hva med når man veksler mellom moderat og alvorlig depresjon i over to år selv med behandling? Kan det vare for alltid? Er det noen som har noen gode kilder for å lese om langvarig depresjon?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har forresten prøvd å lese hvor lang tid det kan ta før en depresjon går over av seg selv, og da står det de fleste plasser at depresjon kan vare i 6-12 måneder uten behandling, ev. får jeg opp dystymi når jeg googler langvarig depresjon, men så vidt jeg forstår er det en mild form for depresjon. Men hva med når man veksler mellom moderat og alvorlig depresjon i over to år selv med behandling? Kan det vare for alltid? Er det noen som har noen gode kilder for å lese om langvarig depresjon?

Hvorfor skal du lese deg opp på dette, TS? Er ikke det bare å grave seg lenger inn i en negativ situasjon? ❤️ 

Supert at du er under behandling hos psykolog og går på medisin. Hva mer gjør du for din helse? 

Anonymkode: 984ac...822

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skal du lese deg opp på dette, TS? Er ikke det bare å grave seg lenger inn i en negativ situasjon? ❤️ 

Supert at du er under behandling hos psykolog og går på medisin. Hva mer gjør du for din helse? 

Anonymkode: 984ac...822

Fordi jeg liker å være informert.

Jeg prøver å opprettholde en fast døgnrytme, prøver å spise regelmessig og så sunt som mulig, gå tur ute, holde det rent og ryddig hjemme, gjør ting jeg likte å gjøre før, osv. Det varierer hvor mye jeg faktisk lykkes med dette da. 

• Liker 1
Skrevet

Ingen som har erfaring med dette? 

Jeg skulle bare ønske jeg kunne finne ut hva jeg gjør feil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...