AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #1 Skrevet 2. september 2024 Ingen i barnehagen som har sagt noe, men da jeg skiftet på henne idag sa hun au au og vred seg når jeg skulle vaske tissen. Så at hun var rød I området inni når jeg åpnet de ytre kjønnsleppene for å vaske. Synes jeg så litt puss også, men ikke mye. Er dette normalt eller trenger hun en legesjekk? Virker ikke plaget ellers. Anonymkode: 213e6...4fb
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #2 Skrevet 2. september 2024 Det kan være sopp, ikke uvanlig og ikke noe skummelt. Anonymkode: 8f196...abc 2 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #3 Skrevet 2. september 2024 Gå til legen. Anonymkode: 35c4c...446
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #4 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det kan være sopp, ikke uvanlig og ikke noe skummelt. Anonymkode: 8f196...abc Ok. Legetur, eller kan jeg smøre med canesten-krem jeg har liggende her? Anonymkode: 213e6...4fb
Melus Skrevet 2. september 2024 #5 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok. Legetur, eller kan jeg smøre med canesten-krem jeg har liggende her? Anonymkode: 213e6...4fb Canesten skal ikke brukes til barn under 12 år. Snakk med lege. 1 5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #6 Skrevet 2. september 2024 Hvor vanlig er det for ei jente på 2 år å få sopp? Kan nok heller være en bakteriell infeksjon, jeg ville ikke smurt noe. Grønnsåpebad (medisinsk grønnsåpe) og legen i morgen. Anonymkode: f9952...407
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #7 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ok. Legetur, eller kan jeg smøre med canesten-krem jeg har liggende her? Anonymkode: 213e6...4fb Lege først. Anonymkode: 1f369...ce5 3
Pippi Lotta Skrevet 2. september 2024 #8 Skrevet 2. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ok. Legetur, eller kan jeg smøre med canesten-krem jeg har liggende her? Anonymkode: 213e6...4fb Nei! Dette må du snake med helsepersonel om, du kan ikke medisinere noen (spesielt ikke en baby) basert på råd fra KG.... Endret 2. september 2024 av Pippi Lotta 4 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #9 Skrevet 2. september 2024 Hadde tatt en tur til legen Anonymkode: 56144...344
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #10 Skrevet 2. september 2024 Ordne legetime. I mellomtiden setter du på henne urinprøvepose (fås på legekontor eller på apotek), sett det i en urinbeholder i kjøleskap og ta med, så slipper dere vente på det når dere er hos legen. Anonymkode: b9eee...7c9
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #11 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ordne legetime. I mellomtiden setter du på henne urinprøvepose (fås på legekontor eller på apotek), sett det i en urinbeholder i kjøleskap og ta med, så slipper dere vente på det når dere er hos legen. Anonymkode: b9eee...7c9 Du kan smøre litt med barrierekrem før legetime for å lindre ubehag. Men ikke begynn å behandle henne med annet før du vet hva det er. Anonymkode: b9eee...7c9 1 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #12 Skrevet 2. september 2024 Altså, lege, som sagt. Men TS: Hva står i pakningsvedlegget til Canesten? Anonymkode: 1f369...ce5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #13 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ingen i barnehagen som har sagt noe, men da jeg skiftet på henne idag sa hun au au og vred seg når jeg skulle vaske tissen. Så at hun var rød I området inni når jeg åpnet de ytre kjønnsleppene for å vaske. Synes jeg så litt puss også, men ikke mye. Er dette normalt eller trenger hun en legesjekk? Virker ikke plaget ellers. Anonymkode: 213e6...4fb Hun trenger legetilsyn, og de trenger en urinprøve av henne. Ring og avtal med legekontoret i morgen hvordan du gjør dette. Anonymkode: 71b4a...40d 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #14 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Altså, lege, som sagt. Men TS: Hva står i pakningsvedlegget til Canesten? Anonymkode: 1f369...ce5 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ok. Legetur, eller kan jeg smøre med canesten-krem jeg har liggende her? Anonymkode: 213e6...4fb Man bruker absolutt ikke Canesten på et så lite barn. Folk må slutte med løsninger som kan skade små uskyldige barn. Anonymkode: 71b4a...40d 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #15 Skrevet 2. september 2024 Du kan bruke inotyol det er utrolig bra mot sånt. men hvis det svir for henne når hun tisser så kan det være urinveisinfeksjon. Da må henne til legen. Ikke bruk medisiner som du er usikre på Det kan gjøre vondt verre. Anonymkode: 811a8...5dc 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #16 Skrevet 2. september 2024 Kan være streptokokker. Dra til legen. Anonymkode: cc5c4...c76
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #17 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Man bruker absolutt ikke Canesten på et så lite barn. Folk må slutte med løsninger som kan skade små uskyldige barn. Anonymkode: 71b4a...40d Poenget til AB ..ce5 var nok å poengtere at man må lese pakningsvedlegg til reseptfrie legemidler og ikke stole på folk på KG I pakningsvedlegget står det nemlig: "Krem: Voksne og barn >15 år: Behandling av fotsopp. Behandling av soppinfeksjon i og rundt skjeden. Se forholdsregler for egenbehandling. " Man skal i utgangspunktet heller ikke som voksen bruke canesten uten å ha vært hos legen hvis man ikke tidligere har hatt påvist sopp og kjenner igjen symptomene. Reseptfri bruk av soppmidler er altså for tenåringer og voksne, ikke barn. Anonymkode: f9572...bf7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #18 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok. Legetur, eller kan jeg smøre med canesten-krem jeg har liggende her? Anonymkode: 213e6...4fb AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen i barnehagen som har sagt noe, men da jeg skiftet på henne idag sa hun au au og vred seg når jeg skulle vaske tissen. Så at hun var rød I området inni når jeg åpnet de ytre kjønnsleppene for å vaske. Synes jeg så litt puss også, men ikke mye. Er dette normalt eller trenger hun en legesjekk? Virker ikke plaget ellers. Anonymkode: 213e6...4fb Du går til legen.. Enten har hun gått altfor lenge med samme bleien(typisk i bhg...), og sjekk hos lege for å være sikker. Snakk med barnet, fisk litt. Ikke alle er greie.. Anonymkode: 9e7ee...65d
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #19 Skrevet 2. september 2024 Inotyol 👍 Anonymkode: f351d...a04 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #20 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Poenget til AB ..ce5 var nok å poengtere at man må lese pakningsvedlegg til reseptfrie legemidler og ikke stole på folk på KG I pakningsvedlegget står det nemlig: "Krem: Voksne og barn >15 år: Behandling av fotsopp. Behandling av soppinfeksjon i og rundt skjeden. Se forholdsregler for egenbehandling. " Man skal i utgangspunktet heller ikke som voksen bruke canesten uten å ha vært hos legen hvis man ikke tidligere har hatt påvist sopp og kjenner igjen symptomene. Reseptfri bruk av soppmidler er altså for tenåringer og voksne, ikke barn. Anonymkode: f9572...bf7 Det var akkurat det som var poenget! Litt voksenopplæring, og det kommer fra et godt sted. Det er en del spørsmål her inne hvor det ønskes profesjonelt svar, men det blir jo meningsløst da de ofte får like mange riktige som feil svar. Anonymkode: 1f369...ce5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå