Gå til innhold

Vi reiser til Lalyssos Rhodos denne uken, hotell Kassandra. Nå var jeg så dum at jeg gikk inn på Ving og leste anmeldelser om dette hotellet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har bodd på det og kan berolige meg? 

Vi reiser to voksne og to barn i bhg alder.

Det var et par positive anmeldelser, men de fleste var dårlige: 

Grusomme senger og tynne puter, kunne like godt sovet på gulvet/betong.

Bestikk, kopper, glass og tallerkener var møkkete. 

Kjøleskapet var klissete og virket bare når nøkkelen var i holderen. Så umulig med kald drikke etter en dag på stranden og mat som måtte stå kaldt. 

Dårlig renhold, skjeggkre, masse innsekter, råte og mugg. 

Rommet luktet mugg. Dusjforheng var muggent og skittent.

Ble ikke byttet håndklær eller på seng hele uken.

Gulv ble ikke vasket.

Små insekter kravlet i sengen under sengeteppe og de som bodde der ble stukket veldig om natten.

Fikk ikke pakket opp klærne da det ikke var plass til klær til 3 personer. 

Stoffet på sofaen var gammelt og luktet.

Dette er altså et tre stjerners hotell i følge Ving.

Er det noen som kan berolige meg her?

Kjenner jeg får angst for hele ferien.

 

 

Anonymkode: ad7be...6fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange skriver kun anmeldelse om de virkelig ikke er fornøyde. Er de fornøyde så sier de ikke noe. Enda flere er gjerne midt på tre og gidder da ikke legge inn når ting var på det jevne. Så ikke sikkert det er så galt som det høres ut. Lov å håpe på det. Utover det hadde jeg tenkt på å ta med noen våtservietter for lett renhold av rommet, og prøvd å ikke være avhengig av kjøleskapet. Ta det som en bonus om det ikke er sånn folk melder. 

Håper dere får en god tur likevel 😊☀️Skjønner du er litt stressa, men pust med magen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy-love skrev (55 minutter siden):

Mange skriver kun anmeldelse om de virkelig ikke er fornøyde. Er de fornøyde så sier de ikke noe. Enda flere er gjerne midt på tre og gidder da ikke legge inn når ting var på det jevne. Så ikke sikkert det er så galt som det høres ut. Lov å håpe på det. Utover det hadde jeg tenkt på å ta med noen våtservietter for lett renhold av rommet, og prøvd å ikke være avhengig av kjøleskapet. Ta det som en bonus om det ikke er sånn folk melder. 

Håper dere får en god tur likevel 😊☀️Skjønner du er litt stressa, men pust med magen. 

Takk for svar.

Må nok prøve å ikke tenke så mye på det jeg leste, men fikk litt panikk.

Anonymkode: ad7be...6fc

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Det ser da helt utmerket ut. Men husk at landsbyen heter Ialyssos, ikke Lalyssos. Uttales Jalissos med, overraskende nok, trykk på siste stavelse.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker helt ærlig at når man bestiller 3-stjerners hotell i utlandet, så kan man ikke forvente det helt store. Standarden er ikke som i Norge, og stjernene beregnes ut fra ulike kriterier. Bestiller selv aldri dårligere enn 4-stjerners selv. Prisforskjellen er ofte ikke så veldig stor.

Anonymkode: 20999...39c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at enkelte klager på alt, er du ikke fornøyd med rommet kan du helt sikkert få bytte. Tenk på alle de fornøyde gjestene som ikke legger igjen en vurdering, de bare koser seg og drar hjem

Anonymkode: 781e2...fb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange skriver dårlige anmeldelser uten engang å ha sagt i fra på hotellet. Jeg bor på veldig mange ulike lavbudsjettshoteller i utlandet hvert år, og har erfart at mye kan ordnes om man sier i fra. Sjekk rommet godt ved ankomst. Er det noe som ikke er rent, sier dere i fra med en gang. Sjekk madrassen for spor etter veggedyr. Ønsker dere skift av håndkle eller sengetøy er det som regel bare å be om det. De gangene jeg har bodd på hotell hvor nøkkel må stå i for at kjøleskapet skal virke, har jeg bedt om ekstra nøkkel. Er det veldig harde senger, har jeg bedt om ekstra tepper/dyner til å legge mellom madrass og laken. Det hjelper litt. Er puta dårlig kan man spørre om de har andre puter. Insekter er vanlig mange steder i varmere strøk, og det er neppe bedre på nabohotellet. Det kan hjelpe å ha vinduer lukket mens det er mørkt ute og dere har lys på inne. Det er ikke høysesong nå, så hvis det er ting som ikke lett kan fikses raskt (f. eks. mugg), kan dere kanskje få et annet rom. Også har du sikkert lært til neste gang at man må lese anmeldelser før man bestiller.

Anonymkode: 3db43...a28

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde på Flamingo i Albena i år. Mange skrev negative anmeldelser av det hotellet også, så jeg stresset og grudde meg når vi skulle reise . Men vi hadde en kjempefin ferie, var veldig fornøyde  med det meste 

Anonymkode: a8827...761

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker helt ærlig at når man bestiller 3-stjerners hotell i utlandet, så kan man ikke forvente det helt store. Standarden er ikke som i Norge, og stjernene beregnes ut fra ulike kriterier. Bestiller selv aldri dårligere enn 4-stjerners selv. Prisforskjellen er ofte ikke så veldig stor.

Anonymkode: 20999...39c

Min erfaring er at 3 stjerner hos Ving har en helt grei standard. Men jeg har erfart at TUI (riktignok da de het Star Tour) generelt sett lå et hakk lavere i kvalitet. M.a.o ville 3 stjerner på TUI være tilsvarende 2 stjerne på Ving. Men det skal sies at det er lenge siden jeg har reist med noen av selskapene, så mulig dette har endret seg.

Jeg har iallfall bodd på mange, gode Ving-hotell på 3 stjerner. Men ville nok ikke ha booket det hotellet trådstarter har bestilt m.t.p tilbakemeldingene, selv om det på bildene ser helt greit ut. Det det klages over er jo ikke ting man kunne sett på bilder uansett.

Anonymkode: 86263...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre... Så var vi der fra 7 august i år.

Standar var vel ca 3 stjerner og vi forventer ikke all verden. Men! Rommet var så møkkete! Sengetøy var møkkete og fult av store flekker, ikke bare i stoffet men møkk. Kjøleskapet funket ikke. Døra på fryseboksen inni var borte så det var så mye is i det at det verken var plass til noe eller døra lot seg lukke.  Støv trykt som ett ullteppe over alt. Mugglukt!!! Alt i skapet var møkkete. Doen gikk ikke å trekke ned i. Dusjen var full av... Mugg?? Ytterdøren gikk ikke å låse! Vi fikk etter mye om og med bytter rom. Var samme på det rommet ... Sønnen min på 17 og mannen min ble slått ned i hovedgaten der . Ving var til null hjelp. Hele vår ferie ble helt ødelagt.

 

Jeg mener ikke å skremme deg. Bassengområdet var fint da. Og kort vei til alt. Håper dere får en god ferie likevel ❤️

Anonymkode: 661c8...b95

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var der i fjor. Var helt jæv…. Endte opp med å bytte hotell for egen regning. 

Anonymkode: 0e550...6eb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig lurt å sjekke anmeldelser før bestilling. Ang nøkkelkort gor å få lys. Hvilket som helst kort pleier å fungere i holderen.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy-love skrev (3 timer siden):

Mange skriver kun anmeldelse om de virkelig ikke er fornøyde. Er de fornøyde så sier de ikke noe. Enda flere er gjerne midt på tre og gidder da ikke legge inn når ting var på det jevne. Så ikke sikkert det er så galt som det høres ut. Lov å håpe på det. Utover det hadde jeg tenkt på å ta med noen våtservietter for lett renhold av rommet, og prøvd å ikke være avhengig av kjøleskapet. Ta det som en bonus om det ikke er sånn folk melder. 

Håper dere får en god tur likevel 😊☀️Skjønner du er litt stressa, men pust med magen. 

Jeg legger alltid igjen anmeldelse om jeg er fornøyd og jeg er på mange andre som gjør det også.

Anonymkode: 3e02d...c08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
ToveM skrev (1 time siden):

Selvfølgelig lurt å sjekke anmeldelser før bestilling. Ang nøkkelkort gor å få lys. Hvilket som helst kort pleier å fungere i holderen.

Det var vanligere før at man kunne bruke alle slags kort. Nå er det mange steder det kun er hotellnøkkel som funker. De innså vel at de ikke sparte noe strøm med den løsninga når alle hadde a/c på fullt mens de var på stranda.

Anonymkode: 3db43...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dessverre... Så var vi der fra 7 august i år.

Standar var vel ca 3 stjerner og vi forventer ikke all verden. Men! Rommet var så møkkete! Sengetøy var møkkete og fult av store flekker, ikke bare i stoffet men møkk. Kjøleskapet funket ikke. Døra på fryseboksen inni var borte så det var så mye is i det at det verken var plass til noe eller døra lot seg lukke.  Støv trykt som ett ullteppe over alt. Mugglukt!!! Alt i skapet var møkkete. Doen gikk ikke å trekke ned i. Dusjen var full av... Mugg?? Ytterdøren gikk ikke å låse! Vi fikk etter mye om og med bytter rom. Var samme på det rommet ... Sønnen min på 17 og mannen min ble slått ned i hovedgaten der . Ving var til null hjelp. Hele vår ferie ble helt ødelagt.

 

Jeg mener ikke å skremme deg. Bassengområdet var fint da. Og kort vei til alt. Håper dere får en god ferie likevel ❤️

Anonymkode: 661c8...b95

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi var der i fjor. Var helt jæv…. Endte opp med å bytte hotell for egen regning. 

Anonymkode: 0e550...6eb

Uff, nå gruer jeg meg. 

Har vært på mange 3 stjernes hotell og de har vært helt greie/bra. 

Ser for meg at hele ferien blir ødelagt.

Får kanskje sende en mail til Ving. 

Anonymkode: ad7be...6fc

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

 

Uff, nå gruer jeg meg. 

Har vært på mange 3 stjernes hotell og de har vært helt greie/bra. 

Ser for meg at hele ferien blir ødelagt.

Får kanskje sende en mail til Ving. 

Anonymkode: ad7be...6fc

Jeg ville ringt dem, ikke sendt mail. Når jeg leser her hva andre skriver, hadde jeg lett betalt et mellomlegg for et bedre hotell. Bare husk å les anmeldelsene for det aktuelle hotellet først.

Anonymkode: 3db43...a28

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør kontakte hotellet og reiseselskapet, og gi beskjed om det du har hørt. Da vet de at du er obs på det, og forhåpentligvis gir dere et av de bedre rommene. Ting skal være i orden, og det skal være rent!!!! Minste en kan forvente. Er det som enkelte sier, så hadde jeg aldri tatt med små barn ditt. 

Anonymkode: 602c8...577

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...