AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #1 Skrevet 2. september 2024 Hva er greia med at folk er så utrolig uhøflige og mangler folkeskikk når de handler på finn? Jeg får ofte spørsmål på varer jeg har liggende ute og jeg svarer høflig og hyggelig, men så blir svaret mitt ignorert og jeg hører aldri fra personen igjen. Den kan for eksempel be om ekstra bilder på et produkt eller redusert pris, hvor jeg sender flere bilder og svarer at de kan få den til den og den summen, som også er redusert men ikke like lav som de ønsker. Blir da gjerne ghosta. Blir så frustrert av det når man prøver å være høflig og grei men blir ignorert tilbake. Hvorfor er det sånn? Hører gjerne fra dere som er på denne måten hva grunnen er. Anonymkode: 01aad...8b1 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #2 Skrevet 2. september 2024 Sånt gidder jeg ikke å bry meg om. Får jeg ikke svar så blokkerer jeg også er jeg kvitt personen. Anonymkode: 6089c...1b2 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #3 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er greia med at folk er så utrolig uhøflige og mangler folkeskikk når de handler på finn? Jeg får ofte spørsmål på varer jeg har liggende ute og jeg svarer høflig og hyggelig, men så blir svaret mitt ignorert og jeg hører aldri fra personen igjen. Den kan for eksempel be om ekstra bilder på et produkt eller redusert pris, hvor jeg sender flere bilder og svarer at de kan få den til den og den summen, som også er redusert men ikke like lav som de ønsker. Blir da gjerne ghosta. Blir så frustrert av det når man prøver å være høflig og grei men blir ignorert tilbake. Hvorfor er det sånn? Hører gjerne fra dere som er på denne måten hva grunnen er. Anonymkode: 01aad...8b1 Det er sånn fordi noen mennesker, ts, sliter mentalt. De fungerer ikke så bra. De lever sitt liv, og driver med sitt. I din hverdag er du nok ikke i kontakt med dem, gitt at du ikke jobber i helsevesen, skole/barnehage, offentlig bistand, transport eller varehandel. Men du kommer i kontakt med dem hver gang «hvem som helst» er målgruppen din, sånn er det bare. Neste gang: la være å svare. Gi alle nødvendige opplysninger i teksten på Finn, sett opp levering via fiks ferdig og ignorer B-sluttspillet alle som henvender seg på utsiden av denne løsningen. Selv om du får solgt noe er det ikke verdt bryet - folk som er slitsomme før de kjøper er slitsomme også etter at de har kjøpt. Synes du det er ufint å ikke svare? Ok. Vær ufin. Anonymkode: e1dad...022
frivis Skrevet 2. september 2024 #4 Skrevet 2. september 2024 Har ikke slike problemer lenger. Hvordan løste jeg de? Jeg sluttet å dille rundt med priser. Nå er det fiks ferdig, førstemann til mølla. Spør du meg spørsmål, så har du ikke lest hva jeg har skrevet i annonsen, som betyr "ignore". Enkelt og funker hver gang. Slutt å gi kverruleringsidioter din energi. La de ødelegge for noen andre. Slutt å være så desperat! 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #5 Skrevet 2. september 2024 Jeg er like forundret. Legger ut med «Fiks ferdig» og får spørsmål som «kan du sende?». (Greit nok, jeg har fått med meg at det finnes sære folk som legger ut annonsen med fiks ferdig, men ikke vil sende 🙄) Så får jeg spørsmål som «vil du at jeg legger inn forespørsel med Fiks ferdig?». Ja, altså, hadde jeg ikke ønsket å bruke fiks ferdig hadde jeg vel ikke lagt ut annonsen med det, og heller skrevet som enkelte: «BRUKER IKKE FIKS FERDIG!!! SKAL JEG SENDE MÅ JEG OGSÅ HA 45 KR. FOR EMBALLASJE I TILLEGG TIL PORTO!!!» Anonymkode: b748e...770 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #6 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er like forundret. Legger ut med «Fiks ferdig» og får spørsmål som «kan du sende?». (Greit nok, jeg har fått med meg at det finnes sære folk som legger ut annonsen med fiks ferdig, men ikke vil sende 🙄) Så får jeg spørsmål som «vil du at jeg legger inn forespørsel med Fiks ferdig?». Ja, altså, hadde jeg ikke ønsket å bruke fiks ferdig hadde jeg vel ikke lagt ut annonsen med det, og heller skrevet som enkelte: «BRUKER IKKE FIKS FERDIG!!! SKAL JEG SENDE MÅ JEG OGSÅ HA 45 KR. FOR EMBALLASJE I TILLEGG TIL PORTO!!!» Anonymkode: b748e...770 Glemte å legge til at etter dette, forsvinner de gjerne, etter at de først har skrevet at «Jeg kjøper disse/denne». Anonymkode: b748e...770
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #7 Skrevet 2. september 2024 13 minutter siden, AnonymBruker said: Glemte å legge til at etter dette, forsvinner de gjerne, etter at de først har skrevet at «Jeg kjøper disse/denne». Anonymkode: b748e...770 Dette har med impulsivitet å gjøre. Det er derfor jeg kjører "fix ferdig". Trykker de kjøp der, så kan de ikke ombestemme seg. Anonymkode: f018e...4f8 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #8 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette har med impulsivitet å gjøre. Det er derfor jeg kjører "fix ferdig". Trykker de kjøp der, så kan de ikke ombestemme seg. Anonymkode: f018e...4f8 Joda, har vært borti en kjøper som la inn bud flere sene kvelder/netter på rad, for så å ha trukket budet. Alt mens jeg sov. Anonymkode: b748e...770
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #9 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette har med impulsivitet å gjøre. Det er derfor jeg kjører "fix ferdig". Trykker de kjøp der, så kan de ikke ombestemme seg. Anonymkode: f018e...4f8 Har en i dag som har ombestemt seg.. så nå må jeg fankern meg drive å kansellere og styre med fiks ferdig 😏 Anonymkode: 01aad...8b1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #10 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Joda, har vært borti en kjøper som la inn bud flere sene kvelder/netter på rad, for så å ha trukket budet. Alt mens jeg sov. Anonymkode: b748e...770 Det hender jeg trekker bud.. men det er av samme grunn som den i første innlegg, men motsatt. Selger responderer ikke på budet, men ignorerer der. Da trekker jeg budet innen et par timer etter meldingen er åpnet. Anonymkode: 01aad...8b1 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #11 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det hender jeg trekker bud.. men det er av samme grunn som den i første innlegg, men motsatt. Selger responderer ikke på budet, men ignorerer der. Da trekker jeg budet innen et par timer etter meldingen er åpnet. Anonymkode: 01aad...8b1 Jeg svarer alltid raskt på bud, men jeg setter ikke på vekking annenhver time om natten for å sjekke Finn. Så å eventuelt forvente svar/godkjenning av bud i perioden folk flest sover, er litt spesielt. Anonymkode: b748e...770
Gjest winterchild Skrevet 2. september 2024 #12 Skrevet 2. september 2024 Finns många idioter i denna världen, inget att bry sig om vis de håller på så
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #13 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg svarer alltid raskt på bud, men jeg setter ikke på vekking annenhver time om natten for å sjekke Finn. Så å eventuelt forvente svar/godkjenning av bud i perioden folk flest sover, er litt spesielt. Anonymkode: b748e...770 Haha nei selvfølgelig. Det gjelder de gangene jeg ser melding med bud er åpnet men ikke besvart. Da lar jeg det gå litt tid, og så kansellerer jeg om det ikke godkjennes. Anonymkode: 01aad...8b1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #14 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Haha nei selvfølgelig. Det gjelder de gangene jeg ser melding med bud er åpnet men ikke besvart. Da lar jeg det gå litt tid, og så kansellerer jeg om det ikke godkjennes. Anonymkode: 01aad...8b1 Ja, jeg har kansellert jeg også i tilsvarende tilfeller som du nevner (eller på Tise når det kommer opp at selger har vært aktiv i appen etter at budet er lagt inn, men null respons 🙄) Anonymkode: b748e...770
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #15 Skrevet 3. september 2024 Utrolig mange tomsinger som har som hobby å bare spørre dumme spørsmål på finn. Typ: er den fortsatt til salgs? Ja ...Ikke noe mer dialog Anonymkode: 6392a...b20 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #16 Skrevet 4. september 2024 Det mange av dere ikke forstår er at dere ikke er de eneste som selger den varen det er snakk om. Man henvender seg ofte til mange som har varen når det er noe man trenger og så slår man til på det beste tilbudet /den er kjappeste å svare og så sletter man de andre samtalene. Anonymkode: 8b8e6...9d3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #17 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det mange av dere ikke forstår er at dere ikke er de eneste som selger den varen det er snakk om. Man henvender seg ofte til mange som har varen når det er noe man trenger og så slår man til på det beste tilbudet /den er kjappeste å svare og så sletter man de andre samtalene. Anonymkode: 8b8e6...9d3 Jeg er orientert i markedet, og vet at enkelte av de objektene jeg får slike henvendelser om, ikke er til salgs på Finn eller lett å få tak i andre steder, så det er neppe forklaringen på «ghosting» etter at man har spurt om varen fortsatt er tilgjengelig. Anonymkode: b748e...770 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #18 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det mange av dere ikke forstår er at dere ikke er de eneste som selger den varen det er snakk om. Man henvender seg ofte til mange som har varen når det er noe man trenger og så slår man til på det beste tilbudet /den er kjappeste å svare og så sletter man de andre samtalene. Anonymkode: 8b8e6...9d3 Dette er ikke normal folkeskikk nei. Man spanderer på seg en kjapp «har kjøpt en annen i stedet» eller « ikke lengre intressert» i det minste. Anonymkode: 4c782...b07 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå