Gå til innhold

Jeg hater virkelig å barbere meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og jeg hater enda mer at idealet er å være HELT glatt. Alle steder. 

Har vært singel i en lengre periode, det er snakk om flere år. Jeg har aldri brydd meg så mye om barbering. Saken er at jeg innså tidlig som barn/tenåring at jeg var litt mer behåret enn jenter flest. Hadde store komplekser for at jeg hadde hår på armene når alle de andre jentene i klassen hadde helt glatte armer. Husker noen jenter snakket om det bak ryggen min. Barberte meg fra topp til tå, utelukket fordi jeg hatet hvordan jeg så ut og fordi jeg var redd for å bli gjort narr av. 

Fikk etter hvert min første kjæreste. Jeg barberte meg helt i begynnelsen, men han sa til slutt at jeg trengte ikke barbere meg om jeg ikke ville, så lenge det ikke ble altfor vilt der nede. Så det endte med at jeg bare stussa. Jeg visste at han likte at det var glatt, så glattbarberte en gang i blant. Følte meg rar og ukomfortabel, men han likte det jo så greit nok. Han syntes hår under armene på kvinner er det verste i verden, kvalmt og grusomt, og det har jeg hørt mange andre menn si også. Så alltid glatt der. 

Det ble slutt etter noen år. Ny kjæreste. Han hadde akkurat samme preferanser. Jeg lot det aldri gro vilt nedentil eller på beina, for jeg er jo ganske hårete, var redd det ble for mye så barberhøvelen dro jeg fatt likevel. 

Før sommeren barberte jeg meg helt igjen. Ikke nedentil, der har jeg ikke glattbarbert på 5 år. Men jeg følte meg så rar når jeg så meg i speilet. Jeg har jo blitt vandt til at jeg har hår under armene. Følelsen av myke bein var jo greit, men beina mine er jo myke med hår også? Jeg følte meg ikke spesielt bedre, vakrere eller renere. 
 

Jeg elsker å føle meg ren. Jeg liker å lukte godt. Jeg har god hygiene. For meg handler velvære om å for eksempel stelle føttene. Et fotbad, myke bein og nylakkerte negler gjør at jeg føler meg flott. Myk hud etter en dusj med en dasj god parfyme på halsen gir meg selvtillit. Å gjøre ting i det daglige som får meg til å føle meg bra. Å løfte armene og se at jeg har hår der gjør ikke at jeg føler meg ekkel. Tvert imot er det bare meg. Jeg syns ikke det er "empowering" eller noe sånt tull, jeg bare liker at jeg har hår der? 

Jeg har blitt komfortabel og vandt til egen kropp. Jeg føler meg bra slik. Problemet er at jeg er garantert ikke selvsikker nok til å gå på byen og dra hjem med noen uten å ha frisert først. Jeg bruker faktisk å fjerne bikinilinjen, mest fordi jeg liker at det er "clean" der nede, men jeg liker full busk. Føler meg jo sexy. Men det blir drept når jeg vet at andre skal se meg naken fordi jeg vet at de fleste ikke liker det. 

Hadde en venninne tidligere som lot alt gro fritt. Hun ga faen. Hun hadde et ons som påpekte dette og var sånn "oi det her var mye hår". Hun sa til han at om han ikke liker det så kan han bare gå. Han gikk ikke. 

For meg ville det vært et enormt stort pluss at mannen rett og slett ikke bryr seg eller faktisk foretrekker at dama er behåret. Hvor finner jeg sånne menn? De er sjeldne har jeg skjønt. Hvordan avklarer man slikt veldig tidlig? Jeg vil jo unødig si på en date at du forresten jeg barbere meg ikke så om du ikke liker det bare gå. Det er ukomfortabelt og for direkte. 

Må presisere at jeg har ingenting imot å "rydde". Stusse litt, være glatt i baken om han liker å rimme osv. Det er helt fair. Jeg elsker hårete menn, jo mer jo bedre, men liker at han har glatt pung om jeg skal holde på der for eksempel. Resten er opp til han selv, men jeg liker ikke glatte menn. Elsker å suge og holde på der nede men rundt selve skaftet vil jeg at det skal være hår. Det er sexy og nydelig. 

Hva tenker dere.. Og jada jeg vet mange syns det er ekkelt. Det trenger dere ikke fortelle meg. 

Anonymkode: dd4e9...5e0

  • Liker 3
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

For meg ville det vært et enormt stort pluss at mannen rett og slett ikke bryr seg eller faktisk foretrekker at dama er behåret. Hvor finner jeg sånne menn? De er sjeldne har jeg skjønt. Hvordan avklarer man slikt veldig tidlig?

Hva tenker dere.. Og jada jeg vet mange syns det er ekkelt. Det trenger dere ikke fortelle meg. 

Anonymkode: dd4e9...5e0

Altså.. glattbarbering er så 2010.

Menn flest driter en lang marsj i det og mange foretrekker at kvinnen ikke er glattbarbert. Rent hygienisk så lønner det seg ikke å glattbarbere seg. Årsaken til at noen barberer seg er fordi de syntes det er fint og/eller føles godt. 

Du virker å ha et særdeles unødvendig komplisert forhold til dette.

 

Anonymkode: 1ce7e...787

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså.. glattbarbering er så 2010.

Menn flest driter en lang marsj i det og mange foretrekker at kvinnen ikke er glattbarbert. Rent hygienisk så lønner det seg ikke å glattbarbere seg. Årsaken til at noen barberer seg er fordi de syntes det er fint og/eller føles godt. 

Du virker å ha et særdeles unødvendig komplisert forhold til dette.

 

Anonymkode: 1ce7e...787

Nå er det ikke snakk om bare i underlivet da. 

Anonymkode: dd4e9...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hår under armene: Nja, da må det være velfrisert på et vis. Vet ikke helt.

Kjønnshår: Absolutt alle varianter er fint, så lenge det holdes innenfor trusa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker selv å barbere under armene. Legger og underliv barberer jeg sjeldent, og aldri glatt. Aldri fått klager. 

Anonymkode: b88bc...83c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva tenker dere.. Og jada jeg vet mange syns det er ekkelt. Det trenger dere ikke fortelle meg. 

Anonymkode: dd4e9...5e0

Det er jo helt opp til deg selv om du vil barbere eller ei. 

Joda, ‘samfunnet sier’, men det er flere og flere som går bort fra det. Det blir mer normalisert å ha hår feks under armene, selv for kvinner. Ser jo også menn som barberer seg under armene. 

Det kan virke som blant voksne folk, at det meste er normalisert. Det er mer umodne folk som har ett sort/hvitt-bilde på hva som er ‘greit’ og som kommer med utalelser om at det er så ekkelt med hår her og der. 

Jeg har også preferanser, både på kvinner og menn. Men det betyr ikke at andre trenger å følge det. Ikke trenger jeg rope ut hva jeg liker og ikke liker heller. Det er ikke relevant for andre enn meg selv. 

Anonymkode: 18369...bd2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg barberer lepper og bikinilinja, men er Ldei helt glatt. Jeg epilerer beina 2/3 av året men ikke midtvinters. Under armene har jeg brukt hjemme laser med ok effekt. Nå barberer jeg de bare hver 2 uke. Så jeg føler det er ganske enkelt egentlig. Nedentil barberer jeg meg bare en gang i uka ca. Hårfjerningskrem eller epilering kan også fungere. 

Dette var ikke svar på spørsmålet ditt - bare generellt tips til noe som er en mellomting. 

Anonymkode: 3c6fd...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg barberer alltid under armer, og bena dersom det er sommer. I underlivet barberer jeg ikke, da jeg synes det er så ubehagelig dagen etter, når det begynner å vokse ut igjen. Men jeg liker best at det er hår der, jeg får mer nytelse at det, og det blir ikke så klamt. Mannen liker best barbert, så jeg barberer en sjelden gang, men han klager ikke på at jeg ikke barberer. 

Anonymkode: 95d1f...329

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det holdes i orden gir jeg litt blanke i friseringen. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Må presisere at jeg har ingenting imot å "rydde". Stusse litt, være glatt i baken om han liker å rimme osv. Det er helt fair.

Du skriver det jo selv. Du "rydder", stusser og holder det i orden. Da ser jeg ikke problemet, rett og slett. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glatt underliv er helt greit, men da må det være helt glatt og det blir det aldri med barbering. Trimmet er tusen ganger bedre enn barbert.

Anonymkode: d4a84...7b7

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig du er inne på svarene selv. Det er forskjell på å være stelt og glatt. Så lenge man blir oppfattet som attraktiv tror jeg mange menn synes litt hår er helt fint. Men på armer og andre plasser, tror jeg du bør prøve å være litt "glatt". 

Men du kan ikke søke menn etter en slik preferanse. Det blir jo bare en av mange ting som skal klaffe! 

Lykke til 

Endret av goodbeforelong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er din preferanse av partner at han må «la være å bry seg» eller, alternativt, foretrekke at kvinner ikke fjerner sin naturlige behåring.

Det er en helt grei preferanse. Du kan til og med ha det som et absolutt krav til en partner, slik at de menn og/eller kvinner som ikke fyller kravet ikke er - for deg - potensielle partnere. Helt uproblematisk, ts. Finnes millionvis i verden som er potensielle partnere selv om du setter krav.

Men absolutt alle i hele verden kommer aldri til å foretrekke deg, slik at du kan velge fritt. Sånn skal det være.

Det virker som om du først har valgt partnere med avvikende hår-preferanser fra deg selv. For så se det som problematisk at de har avvikende preferanser. Men problemet med det, ts, er helt åpenbart. Å velge din partner er ditt ansvar. Det er du, ikke de, som valgte dem. Så ta dette opp med riktig instans. Speilbildet ditt.

Og revider adferd.

Anonymkode: 8de64...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lar du det være. Jeg hater reality tv og hva gjør jeg. Jo, lar være å se på det. 

Anonymkode: 67058...473

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mann og er en av di som foretrekker at høvelen ikke blir brukt i det hele tatt. Fruen barberer under armene og bikinilinje/legger av og til, men jeg hadde foretrukket at det ikke ble gjort. En godt behåret kvinnekropp er å foretrekke. Og de damene er det desverre ikke så enkelt å finne

Anonymkode: e01f7...749

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg ser menn titt og ofte her inne som sier de liker naturlig best. Og i alle diskusjoner om temaet er det jo ikke måte på hvor nye hets de som barberer seg får servert noe jeg som barberer og liker det best ikke bryr meg mye om. Jeg liker å være glattbarbert for min egen del året rundt så da gjør jeg det helt uavhengig av hva menn og kvinner på kg måte mene og ikke mene om det.

Det er flere som ikke fjerner alt slik det var før, kvinner gjør som kvinner liker og det er det beste. Liker du ikke å fjerne alt kroppshår så gjør du ikke det. Men én kan ikke forandre andre mennesker sine preferanser! Noen liker minst mulig kroppshår og noen liker mye kroppshår og mange gir blanke f. Du kan ikke please alle, jeg kan ikke please alle og helt ærlig frister det lite eller synes du det? 

Jeg er en voksen kvinne som gjør med mitt kroppshår som jeg selv liker og det gjør du og ts, det trenger ikke alltid være så vanskelig eller nærmest en tryllekunst å  bestemme over sin egen kropp. Nei ikke alle liker hår verken den ene eller andre plassen, men so what? Du kan jo ikke tvinge alle til å like det heller. Så enten bukker du under for presset (men det er isåfall din egen avgjørelse og ditt valg), eller så har du det slik du vil og gir bang i hva alle andre mener. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg bare om underlivet, armhulene og barten.

Anonymkode: 71804...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har latt være å barbere. Har ikke hatt problemer med å ha beilere. De som synes kvinner med naturlig behåring er ekkelt, er ikke noe for meg uansett. Unntaket er at jeg holder det ryddig der nede hvis jeg dater eller har kjæreste, forventer han gjør det også. Kan stusse noe under armene om sommeren sånn at det ikke tyter ut på siden når jeg sitter i singlet. Men barberer aldri ellers noe på kroppen. Jeg har verken lyst på en som skal ha alt glatt eller en med hårfetisj, bare en som ikke bryr seg og tenker det er bra damer går sin egen vei utenfor skjønnhetsidealet, som er veldig strengt for damer.

Anonymkode: 5ca00...7cc

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nei - jeg synes ikke du trenger å være åpen om sånt til. Hvorfor i all verden skal du "advare" noen om kroppen din?

Har aldri blitt avvist. Fått én kommentar, men han var bare litt forundret, og resten har ikke brydd seg.

Anonymkode: 5ca00...7cc

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her foretrekker vi begge å være glattbarbert, men hva andre gjør eller hvordan de liker det bryr vi oss ikke om. Det er kun du som vet hva du vil og det er helt ok uansett. 

Anonymkode: bb01d...17e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...