Gå til innhold

Norsk eller engelsk frokost?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til frokost foretrekker jeg uten tvil den norske varianten. Til lunsj eller til og med middag vinner engelsk frokost. Er jeg litt sjaber etter gårsdagens utskeielser (det skjer mest på ferie), kan en engelsk brunsj være tingen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norsk. Jeg skjønner ikke at noen orker så mye tung og fet mat om morgenen. 

Skrevet

Norsk. Engelsk frokost er omtrent dagsbehovet av kalorier. 

Anonymkode: d56b9...f54

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiser som regel ikke frokost, men av og til er en engelsk frokost veldig godt. Bytter ut bønnene med stekte tomater. Tomatbønner har aldri vært en favoritt. 

Skrevet

Jeg er faktisk så glad i norsk frokost at jeg gjerne spiser det til middag også :D 

• Liker 1
Skrevet

Amerikansk 🤣

Men ift spørsmålet ditt, ts hadde jeg gått for engelsk (og gitt bort bønner, tomat, svartpølsa og mest sannsynlig også sausage til partner).

Skrevet

Hvis jeg kan velge vekk tomatbønnene og eventuell blodpudding, kan jeg gjerne spise engelsk av og til. "Full english" er jo ikke  hverdagskost i England, heller. 

Til hverdags: norsk, men uten brunost. 

Skrevet

jeg vokste opp med egg til frokost på 70 tallet, gjerne eggerøre med pølsebiter eller kokt egg i havregrøt - aldri brødskive da det var skolemat :P noen ganger fikk vi semulegrynsgrøt med rosiner - det var liksom ekstra luksus.. 

Anonymkode: 03f77...0c5

Skrevet

Norsk 5 dager i uken og engelsk 2 dager. 

Anonymkode: 605c4...1b2

• Nyttig 1
Skrevet

TIl hverdags norsk, jeg orker ikke så mye mat på morgenen, ofte hopper jeg over frokost.

Jeg er glad i engelsk frokost, men det blir mer brunsj enn frokost for meg, det spises bare i helger/fridager, gjerne dagen derpå. Aldri kl. 7 på en mandag.

Anonymkode: fd958...82f

Skrevet

Norsk, den engelske blir for heftig

Anonymkode: ace7c...905

Skrevet

Spiser variant av engelsk gjerne. Dropper pølser og tomat. Egg, bønner og litt sopp og Hash browns noen ganger. Men ikke de morgenene jeg står opp før 7. Da blir det ikke frokost i det hele tatt. 

Anonymkode: 4bf84...73b

Skrevet

Pålegg er noe av det verste jeg vet, og jeg bor i Storbritannia, så engelsk. Det er sjelden jeg spiser det da, men egg kan være godt til frokost.

Anonymkode: e4a3e...74c

Skrevet

Norsk, men velger rundstykker med kokt egg og kakao 🌞

Anonymkode: 7229e...25a

Skrevet

Om jeg skal få i meg en engelsk frokost må jeg ha sovet til klokka 14.00. Er ikke skapt for å fordøye den slags mat før langt utpå dagen. Men jeg er i grunn ikke skapt for frokost i det hele tatt.

• Liker 1
Skrevet

Norsk. Klarer ikke så tung mat på morgenen

Skrevet

Norsk til hverdags. Men jeg har kjøpt inn og laget det meste som skal til for en engelsk i påsken for eksempel (Ikke blodpølse 🤢). Dessuten har jeg av og til tatt blodprøver fastende tidlig på dagen, da er det godt med en god brunsj og da har jeg kjøpt engelsk på en kafé i byen

Skrevet

Engelsk er en god start på dagen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.9.2024 den 15.24):

Ja, hva velger du? 

Engelsk for min del, uten tvil. 

Full-English-breakfast-d1e3df2.jpg.55e7bb78598737dd60ad607c6ba16bfa.jpgfrokost.jpeg.da0f59e37fa594040075ad2d0e04368a.jpeg

Anonymkode: b2371...865

ingen av de - jeg velger amerikansk frokost med pankakes❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...