Gå til innhold

Stemningen på KG fortida......

Anbefalte innlegg

Skrevet

.......Er noe laber. Det er stadig diverse innlegg som blir slettet fordi folk ikke klarer å holde en saklig og relevant tone. Det er synd at vi som voksne ikke klarer å diskutere uten å krangle sånn. Som diverse tråder på graviditetsforumet for eksempel. Der vil jeg bare si følgende :

Alle bør respektere folks valg i livet, enten det er på KG eller IRL. Det med å snakke om at folk juger her på KG er vel litt bortkastet tid da ingen har noen som helst bevis og det ikke er relevant for forumet i det hele tatt. Noen synes det er et mirakel å få barn, andre har ikke den tankegangen. Kan ikke vi RESPEKTERE dette ? Er det så sabla ille at andre har forskjellige prioriteringer enn oss selv ? Hvis vi dveler så leeenge ved dette, vil jeg påstå at vi kanskje bryr oss litt for mye eller har et lettere tilfelle av fritidsproblemer. Kanskje et tips å prøve å ikke HENGE OSS OPP I SÅ MANGE TING ?

Kanskje vi her på KG bør bli litt mindre dømmende mht situasjoner som vi ikke helt er inne i selv ? Og la folk mene hva de vil, enten de vil være karrierekvinner eller hjemmeværende ,- eller en kombinasjon. Det gjelder

egentlig på alle forumer, enten vi snakker om sexpartnere eller hårfjerning eller matvaner. Dumt å kaste ut ville påstander med en gang man ser at noen har andre prioriteringer enn akkurat DEG.

Dette ble litt rotete....men, men. Tolk dette som dere vil.

Bare en liten brainstorming ang mye av snakket som foregår her fortida. Jeg vil si at jeg overhodet ikke er sint eller har noe som helst i mot noen her på KG, men bare en liten oppfordring til alle egentlig. Det er veldig fort gjort å såre noen (selv om det kanskje ikke virker sånn).

Ha en hyggelig kveld :-)

Klem, Kattepus :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig!

Det er helt greit å diskutere og ha forskjellig syn på ting.

Enkelte ganger blir vi provosert og ting baller på seg!

Selv er jeg vel ikke den som lar ting gå inn på meg så lett, men det er kanskje fordi jeg ikke har fortalt for mye om meg selv. Likevel har jeg jo mine feil og komplekser. Enkelte ting kan gjøre meg skikkelig deppa, selv om det bare er en liten ting som ikke er myntet på meg en gang.

Har merket at stemningen har blitt annerledes.

Det virker som folk her prøver å provosere og forsvare seg selv hele tiden. Mange tråder preges av krangling og blir for personlige.

Jeg vil gjerne oppfordre dere til å overse innlegg som dere synes er for ille. Har selv begynt å ta meg selv i nakken og vike unna enkelte tråder. Gidder ikke å la meg provosere.

Mye av det usaklige og teite kommer fra gjester som ikke engang gidder å lage seg et "en-gangs-nick", vet ikke om dette er faste brukere eller tilfeldige gjester. Og flere er rett og slett spydige her inne (både faste og gjester). Det synes jeg er fryktelig trist.

Og som sagt, det er greit å diskutere! Dette er jo et diskusjonsforum.

Snart gidder ikke folk å logge inn med sitt eget nick og gir blaffen i å spørre om ting eller ta opp ting fordi det kommer bare "dritt" tilbake.

SKJÆRPINGS!!!

Lea tar nå seg selv i nakken!

Håper at dere andre gjør det samme!

Gjest sexysadie
Skrevet

Jeg kjenner d ved meg selv: Noen ganger er d virkelig umulig å holde tilbake en bitende og usaklig kommentar og da er d ofte igang....

Skrevet
Jeg kjenner d ved meg selv: Noen ganger er d virkelig umulig å holde tilbake en bitende og usaklig kommentar og da er d ofte igang....

Akkurat sånn er det med meg også.

Er vel ikke kjent for å bite mest og ikke først, men de siste dagene har jeg skrevet laaange, sinte innlegg som jeg har endt opp med å slette i stedet for å sende. Tenker bare "Nei, dette gidder jeg bare ikke!"

Det er neimen ikke lett, men jeg klarer det som regel.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Det virker som om det er enkelte temaer som er kul umulig og debattere uten at man skal bli personlige.

Jeg skal lage en ny tråd på Generell debatt, jeg gir nemlig ikke opp så lett.

Milla

Gjest sexysadie
Skrevet
Vi får bare prøve å skjerpe oss m utidighetene våre"!
Skrevet

Jeg er også enig i at det kan ta litt vel mye av.

Det hele handler jo om respekt for andres meninger. Noen bruker av og til argumenter som: Det ER jo bare internett. Men det er fremdeles mennesker med følelser som ofte blir uthengt på det verste. JEG legger ikke fra meg følelsene mine når jeg skrur på pc'n i alle fall.

Gjest Mariah, ulogget
Skrevet

Nei, du gir deg ikke så lett, Milla. Skjønner du ikke at folk til slutt trekker seg ut av diskusjonene dine, ikke fordi de mangler intelligens eller argumenter, men fordi de til slutt ikke gidder diskutere med en person det står stemplet Borderline i panna på.

Mariah

Skrevet

Det som provoserer meg mest, er når andre mener å VITE hva, hvorfor eller hvordan jeg lever, må føle det, tenker etc.

INGEN kan VITE hva andre tenker, mener og føler.

De kan si noe som en ting fra sitt eget ståsted - og noen ganger kan det faktisk være på sin plass å anerkjenne det - som fx "nå har ikke jeg hund eller barn eller båt eller utdannelse, så jeg vet jo ikke hvordan det er, men jeg kan tenke meg at det er slik eller så, og derfor velger jeg det bort" - eller "jeg har bil og derfor vet jeg nøyaktig hvordan du føler det, for du har også bil. Den er en annne modell, farge, type, du bruker den annerledes enn meg, men jeg VET, for jeg har også..."

Og når ting blir tatt opp på generelt grunnlag - så får man i huet at "du har jo tidligere nevnt si eller så - så derfor får ikke du snakke om dette her".

Folkens - alle er meningsberettigete. Alle.

Men vi snakker fortsatt om meninger. Ikke fakta. Fra ditt ståsted er det slik, og du kan like det eller ikke, fra andres ståsted kan det faktisk være helt annerledes.

Skrevet

Jeg har ikke lagt merke til denne stemningen i det siste. Men jeg tror grunnen er at jeg ikke gidder å engasjerer meg i de trådene der jeg ser har en provoserende overskrift eller der jeg ser at enkelte har lagt inn et innlegg med innhold som ikke interesserer meg. Jeg er med andre ord, blir veldig selektiv på det jeg absorberer her inne, å det følels godt.

Det at enkelte her inne blir sinte og aggresive, er for meg helt uforståelig. Hallo, vi sitter jo på internett. Hvorfor la seg provosere................ :blunke:

Skrevet

Jeg er enig med Care jeg, jeg har ikke lagt merke til noen "stemning". Jeg har heller ikke lagt merke til at flere tråder en "vanlig" stenges, eller sensureres. Men det kan være at det er på andre forum en der jeg er.

Men jeg ser jo at det kommer "krangle-tråder", alle "alle som gjør sånn eller slik, er sånn eller slik". Det hjelper liksom ikke å slenge på et søtt lite "tror jeg" etterpå, for da har man i utgangspunktet vært like generaliserende som f.eks. waco er når han sier "alle kvinner gjør sånn og slik" Og det er da mange av oss som vet at det er både irriterende, provoserende, og totalt unødvendig!

Men jeg velger stort sett også å unngå slike tråder, dersom jeg ikke tilfeldigvis er i humør til å "krangle", og det kommer an på hvem som krangler og hvor usaklig krangelen er.

Jeg har vært med på noen små-hissige noen innimellom, jeg har også sagt mangt som kanskje burde vært usakt, men allikevel skjønner jeg ikke hva folk syter om at moderatorene er for strenge!? Det går an å være både krass og sint, uten å bli slette, dersom man greier å være krass og sint på en nogenlunde "medmennesklig" måte! (og det er noe jeg er nødt til å være i profesjonell stil hver dag på jobb, så jeg ser ikke det som verken svakt eller vanskelig.)

Det har ikke noe med at man må si "kanskje jeg mener slik" eller unnskylde sine meninger på noen som helst måte, det handler om å være ydmyk for at andre ser ting annerledes en en selv. Og det er akkurat der endel ryker rett ut!

Så lenge man oppfører seg som voksne, fornuftige mennesker (gjerne sinte eller provoserte, men fremdeles voksne og fornuftige) så blir man ikke slettet eller sensurert.

snu diskusjonen til en diskusjon som du kan stå for irl, ovenfor mennesker du f.eks. jobber med. Ville de av dere som sier "du må være blåst i hue" eller "sånne svar er bare fordi du er tom for argumenter, og det er jo bare mindre intelligent." eller lignende. Ville dere sagt det IRL? til f.eks mennesker dere møter og kommer i diskusjon med i arbeidsdagen? Og dersom ikke, hvorfor skjønner dere ikke at det er samme regler for folkeskikk her, som det er irl? Det er ikke verre!

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
men fordi de til slutt ikke gidder diskutere med en person det står stemplet Borderline i panna på.

Høres ut som om noen enten har sett filmen Girl Interrupted litt for mange ganger eller har forlest seg på "hybel-psykologi" ;-)

Milla

Skrevet

Høres ut som om noen enten har sett filmen Girl Interrupted litt for mange ganger eller har forlest seg på "hybel-psykologi" ;-)

Milla

Jeg synes både Millas og Mariahs utsagn var ypperlige eksepmpler på hvorfor folk blir provosert, og hva man bare ikke sier til mennesker.Vær uenige da - men å slenge sånn med kjeften (eller tastaturet da...)

Gjest Mariah, ulogget
Skrevet

Jeg er enig i at min kommentar var ufin, beklager den. Jeg har ikke forlest meg på "hybelpsykologi", snarere på Johann Cullberg og Margareth Mahler. Girl Interrupted, var ingen god film, selv om både Angelina Jolie og Winona Ryder gjorde en glitrende jobb.

Forøvrig synes jeg ikke det er en generelt laber stemning på KG, men mange av trådene Milla deltar i er ganske ampre. Dette er min subjektive mening, ikke ment som et angrep. Milla, du er dyktig til å provosere folk, ingen kan ta fra deg det, men i forhold til empati og ydmykhet, der har du mye å lære.

Mariah

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Milla, du er dyktig til å provosere folk, ingen kan ta fra deg det, men i forhold til empati og ydmykhet, der har du mye å lære.

Jeg liker provokasjon- dog med en viss fornuft i det hele. KG er egentlig litt av en koseklubb så vi trenger flere som spriter opp stemningen og som både provoserer og begeistrer. Hvis ikke så blir det lett for kjedelig.

Jeg viser nok ikke så mye empati her inne, men det er nok mest fordi det er for mye sutring her inne, og sutring liker jeg ikke. Voksne mennesker sutrer ikke :-)

Milla

Skrevet

Jeg hører til de som liker en frisk diskusjon, men kan nok helle over i det ironiske når jeg synes argumentene i diskusjonene blir for mye overforenkling av forholdsvis kompliserte spørsmål.

Folk må få mene de de vil, og folk må få være uenige i mine meninger. Og jeg vet det er en tynn linje mellom ironi og personangrep, så jeg prøver å holde meg på rett side av linja. Og skulle jeg gå over linje, synes jeg det er helt greit at det blir påtalt eller at innlegget blir slettet.

Når jeg er i humør til det, går jeg også med åpne øyne inn i diskusjoner som bare er ment som provokasjoner, bare for å diskutere/krangle litt. Velger jeg å gå inn i en slik diskusjon vet jeg samtidig at hårsår - det kan jeg ikke være, og selv om kommentarene kan bli personlige, tar jeg det ikke personlig........

Skrevet

noen ting er ikke verdt å bruke energi på være provosert over - og dette er kanskje en av dem.. :roll:

men jeg må innrömme at jeg noen ganger hever et öyenbryn over de som biter på hver gang noen har lagt ut en tråd som ganske opplagt er lagt inn for å provosere (tror jeg da, inni det enkle hodet mitt..)

Skrevet

Også er det noen her inne som tar seg selv veldig seriøst...

Det kan skape dårlig stemning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...