Gå til innhold

Hvor mye gi i bursdagsgave til kjærestens datter på 15?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine unger er eldre og vi har roet litt ned på gavekjøret. 
Min kjæreste og jeg er tett sammen og vil trolig flytte sammen om noen mnd. 

Nå har datteren hennes bursdag og jeg lurer på hva som er rimelig størrelse på en burdagsgave. Jeg har lyst til å være raus, men jeg har et ansvar for egen økonomi og bopeæl/familie også..

Anonymkode: d34c8...c91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

300-500 kr

Anonymkode: 298d1...aae

• Nyttig 1
Skrevet

Kan du ikke gi gave sammen med moren?

Om du skal gi egen gave, er 500,- greit beløp. Kommer litt an på hva hun ønsker seg også. Om hun ønsker seg noe nødvendig som er litt dyrere, vil det også være greit. 

• Liker 2
Skrevet

Det kommer helt an på hva som er vanlig hos dere.

Og hvilket forhold du egentlig har til ungdommen. 

Som foreldre gir vi lett bursdagsgave til 1000-2000kr, avhengig av hva ungdommen trenger. 
Besteforeldre gi gjerne et sted mellom 500-1000kr, mens tanter/onkler ser ut til å ha lagt seg på ca 500kr. 

Gaver fra barnas venner ligger gjerne på 100-300kr. (Oftest rundt 200kr.) 

Hvor mye gir hun datteren sin i gave selv?  For du bør jo ligge et godt stykke under det. Om dere flytter sammen, vil det kanskje være mest naturlig at hun får felles gave fra dere begge, og da blir vel ofte det omtrent det samme som mor ville gitt alene.

Anonymkode: 3aabc...beb

Skrevet

Kommer Ann på forholdet mellom dere. 
og også ønsker. Ville gitt noe for rundt 500-1000kr kanskje.

Anonymkode: 960b5...caa

Skrevet

Vi gir gave sammen som par. Og den som er i slekt med vedkommende er den som betaler og bestemmer hvor dyr/billig den skal være.

Hvis du vil kjøpe egen gave, så kanskje gavekort på parfymeri eller kino? ca 300?

Anonymkode: c5b79...a66

Skrevet

Jeg tenker en tusenlapp eller to. Synes det er litt knuslete med 500 kroner, det er ikke mye man får for det.

Anonymkode: ee80b...550

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...