AnonymBruker Skrevet 2. september #1 Del Skrevet 2. september Da DNB tok over Sbanken byttet jeg de fleste banktjenestene over til Bulder, og har vært ganske fornøyd med det. Har dog beholdt en passiv brukskonto i DNB inntil nå (i tilfelle noe var knyttet til gammel bankkonto, jeg er litt paranoid når det kommer til bank-ting 😅). Men nå tenkte jeg det var greit å bare avslutte den, og få overført de få hundrelappene som stod igjen der til ny bank, og ikke forholde meg til DNB noe mer. Jeg tok kontakt med kunderådgiver i DNB over chat, og spurte hvordan jeg skulle gå frem for å avslutte kontoen og avvikle kundeforholdet der. Fikk et kort svar at det ordnet de, og 10 sekunder etter hadde jeg fått en e-post om at konto var avsluttet og pengene ble overført til ny konto. Så greit, tenkte jeg, det gikk jo fort. Men det jeg ikke tenkte på var at BankID var knyttet til DNB-kontoen, og vips så var den avsluttet også. Det burde jeg kanskje sjekket på forhånd selv, men det slo meg ikke en gang. Måtte bestille ny BankID i ny bank, og det var for så vidt greit, men det kan ta en uke før den kan tas i bruk. Det ordner seg nok, men siden BankID benyttes til innlogging på alt mulig nå, ser jeg for meg at jeg kan støte på litt trøbbel her. Så tenker jeg, ville det ikke vært naturlig for rådgiver i DNB å nevne dette? Eller spørre om jeg hadde bestilt ny BankID alt? Er det dårlig kundeservice, eller er det naturlig at man tenker på det selv? Jeg har aldri avslutta en konto før, det var jo derfor jeg spurte dem hvordan jeg skulle gå fram for å ordne det 😅. Et lite filleproblem så klart, bare synes det var litt dårlig av dem... Men heldigvis ferdig med DNB nå uansett. Anonymkode: 5987f...f09 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #2 Del Skrevet 2. september Det hadde vært god kundeservice å informere deg om at avslutning av kundeforholdet også betyr avslutning av BankID. På den annen side vet jo ikke DnB noe om du allerede har fått deg ny BankID i ny bank, siden du tydelig har flyttet alle andre tjenester dit. Til syvende og sist er det ditt eget ansvar å tenke på dette. Anonymkode: e18cf...90b 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #3 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Da DNB tok over Sbanken byttet jeg de fleste banktjenestene over til Bulder, og har vært ganske fornøyd med det. Har dog beholdt en passiv brukskonto i DNB inntil nå (i tilfelle noe var knyttet til gammel bankkonto, jeg er litt paranoid når det kommer til bank-ting 😅). Men nå tenkte jeg det var greit å bare avslutte den, og få overført de få hundrelappene som stod igjen der til ny bank, og ikke forholde meg til DNB noe mer. Jeg tok kontakt med kunderådgiver i DNB over chat, og spurte hvordan jeg skulle gå frem for å avslutte kontoen og avvikle kundeforholdet der. Fikk et kort svar at det ordnet de, og 10 sekunder etter hadde jeg fått en e-post om at konto var avsluttet og pengene ble overført til ny konto. Så greit, tenkte jeg, det gikk jo fort. Men det jeg ikke tenkte på var at BankID var knyttet til DNB-kontoen, og vips så var den avsluttet også. Det burde jeg kanskje sjekket på forhånd selv, men det slo meg ikke en gang. Måtte bestille ny BankID i ny bank, og det var for så vidt greit, men det kan ta en uke før den kan tas i bruk. Det ordner seg nok, men siden BankID benyttes til innlogging på alt mulig nå, ser jeg for meg at jeg kan støte på litt trøbbel her. Så tenker jeg, ville det ikke vært naturlig for rådgiver i DNB å nevne dette? Eller spørre om jeg hadde bestilt ny BankID alt? Er det dårlig kundeservice, eller er det naturlig at man tenker på det selv? Jeg har aldri avslutta en konto før, det var jo derfor jeg spurte dem hvordan jeg skulle gå fram for å ordne det 😅. Et lite filleproblem så klart, bare synes det var litt dårlig av dem... Men heldigvis ferdig med DNB nå uansett. Anonymkode: 5987f...f09 Dette er slike tankeløse ting vi alle gjør, og som du ikke får rettet opp igjen, hos DNB. Når du har bestilt ny bankid i dag, så kan du være heldig å få den på fredag. Mitt inntrykk er at bankene er raske med å sende ut . Men kundeservice hos DNB, hva skal man si om den, tro? Anonymkode: ecc05...558 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #4 Del Skrevet 2. september Men tar det virkelig så lang tid? Nordea har jo en app. Selve brikken har jeg ikke brukt på flere år. Siden bank id på mobil funket før. Jaja. Men det er slike ting man ikke tenker over. Dem vet jo ikke noe om du har laget deg i ny bank eller ikke. Anonymkode: 93f04...e9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #5 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Men tar det virkelig så lang tid? Nordea har jo en app. Selve brikken har jeg ikke brukt på flere år. Siden bank id på mobil funket før. Jaja. Men det er slike ting man ikke tenker over. Dem vet jo ikke noe om du har laget deg i ny bank eller ikke. Anonymkode: 93f04...e9e Siden jeg måtte bestille "ny" bankID, må jeg få en fysisk kodebrikke i posten og greier, og det er en spesialsending som posten tar seg ekstra godt betalt for (370 kr!), og kunne ta en uke... Jaja, dyr lærdom for meg 😅 Anonymkode: 5987f...f09 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #6 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (56 minutter siden): På den annen side vet jo ikke DnB noe om du allerede har fått deg ny BankID i ny bank, siden du tydelig har flyttet alle andre tjenester dit. Anonymkode: e18cf...90b Siden BankID fremdeles var knyttet til DNB, vil jeg jo tro rådgiver i DNB kunne se det under min kontoinformasjon? Uten at jeg vet det sikkert da. Anonymkode: 5987f...f09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #7 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Siden BankID fremdeles var knyttet til DNB, vil jeg jo tro rådgiver i DNB kunne se det under min kontoinformasjon? Uten at jeg vet det sikkert da. Anonymkode: 5987f...f09 Du kan ha bankID i mer enn en bank, så vidt jeg vet. Og jeg vil ikke tro at DnB har innsyn i hvilke avtaler du har med andre banker. Så, ja, rådgiver bør ha kunnet se at du hadde bankID knyttet til dem, men kunne ikke vite om du også hadde bankID et annet sted. Anonymkode: e18cf...90b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #8 Del Skrevet 2. september 1 hour ago, AnonymBruker said: Men tar det virkelig så lang tid? Nordea har jo en app. Selve brikken har jeg ikke brukt på flere år. Siden bank id på mobil funket før. Jaja. Men det er slike ting man ikke tenker over. Dem vet jo ikke noe om du har laget deg i ny bank eller ikke. Anonymkode: 93f04...e9e Men uten bankID og brikke får du ikke opprettet bankID i appen. Det lærte vi på den vanskelige måten da mannen min kjørte avgårde med mobilen på taket. Den forsvant på motorveien. 😆 Brikka fant vi heller ikke og han var digitalt hjelpeløs i en ukes tid. (God grunn til å alltid ha kontanter liggende i hus 😳) Ts - ja, litt dårlig kundeservice, men du skulle jo avslutte kundeforholdet så kundeservice er vel ikke det viktigste? Her er det alltid ny bank som har påpekt viktigheten av å ikke avslutte forholdet til gammel bank før ny bankID er på plass. Anonymkode: b0dd3...5d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #9 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Siden jeg måtte bestille "ny" bankID, må jeg få en fysisk kodebrikke i posten og greier, og det er en spesialsending som posten tar seg ekstra godt betalt for (370 kr!), og kunne ta en uke... Jaja, dyr lærdom for meg 😅 Anonymkode: 5987f...f09 Ber du om avslutning av kundeforholdet så er det ganske naturlig å avslutte kundeforholdet. Da også bank id, da det selvsagt er en del av kundeforholdet. Da er det litt selvforklarende at du naturligvis ordner deg med bank ID i ny bank selv. Og såklart anta at du allerede hadde gjort det, for det er jo kjipt å stå uten BankID. Anonymkode: ed35f...d60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #10 Del Skrevet 2. september Dette gjorde DNB med mannen min også. Elendig bank. Anonymkode: ec8a4...45f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #11 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Men uten bankID og brikke får du ikke opprettet bankID i appen. Det lærte vi på den vanskelige måten da mannen min kjørte avgårde med mobilen på taket. Den forsvant på motorveien. 😆 Brikka fant vi heller ikke og han var digitalt hjelpeløs i en ukes tid. (God grunn til å alltid ha kontanter liggende i hus 😳) Ts - ja, litt dårlig kundeservice, men du skulle jo avslutte kundeforholdet så kundeservice er vel ikke det viktigste? Her er det alltid ny bank som har påpekt viktigheten av å ikke avslutte forholdet til gammel bank før ny bankID er på plass. Anonymkode: b0dd3...5d2 Jeg fikk opprettet i bankid-appen uten kodebrikken (den var ødelagt). Nordea kundeservice hjalp meg med det. Null stress😊 Anonymkode: aef35...c4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #12 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Men uten bankID og brikke får du ikke opprettet bankID i appen. Det lærte vi på den vanskelige måten da mannen min kjørte avgårde med mobilen på taket. Den forsvant på motorveien. 😆 Brikka fant vi heller ikke og han var digitalt hjelpeløs i en ukes tid. (God grunn til å alltid ha kontanter liggende i hus 😳) Ts - ja, litt dårlig kundeservice, men du skulle jo avslutte kundeforholdet så kundeservice er vel ikke det viktigste? Her er det alltid ny bank som har påpekt viktigheten av å ikke avslutte forholdet til gammel bank før ny bankID er på plass. Anonymkode: b0dd3...5d2 Et kredittkort gjør samme nytten som kontanter i en slik situasjon da... Anonymkode: d5915...20e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 2. september #13 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Siden jeg måtte bestille "ny" bankID, må jeg få en fysisk kodebrikke i posten og greier, og det er en spesialsending som posten tar seg ekstra godt betalt for (370 kr!), og kunne ta en uke... Jaja, dyr lærdom for meg 😅 Anonymkode: 5987f...f09 Må du betale frakten? Jeg har selv byttet bank mer enn en gang, uten at det har kostet noe for ny kodebrikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #14 Del Skrevet 2. september Nei, det er ikke DNB sin jobb å være barnevakt for deg. Anonymkode: 03b5c...4a9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #15 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men uten bankID og brikke får du ikke opprettet bankID i appen. Det lærte vi på den vanskelige måten da mannen min kjørte avgårde med mobilen på taket. Den forsvant på motorveien. 😆 Brikka fant vi heller ikke og han var digitalt hjelpeløs i en ukes tid. (God grunn til å alltid ha kontanter liggende i hus 😳) Ts - ja, litt dårlig kundeservice, men du skulle jo avslutte kundeforholdet så kundeservice er vel ikke det viktigste? Her er det alltid ny bank som har påpekt viktigheten av å ikke avslutte forholdet til gammel bank før ny bankID er på plass. Anonymkode: b0dd3...5d2 Lærdommen er vel heller at man aldri skal ha telefon og absolutt alle betalingskort liggende sammen. Og jo, Nordea kan iallefall hjelpe med å opprette BankID uten at man har brikke eller gammel app tilgjengelig. Mulig andre banker er kjipere på det. Anonymkode: 31a17...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #16 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg fikk opprettet i bankid-appen uten kodebrikken (den var ødelagt). Nordea kundeservice hjalp meg med det. Null stress😊 Anonymkode: aef35...c4c Da var der fordi du allerede hadde signert BankID-avtale da du signerte et kundeforhold. Hvis du allerede er signert med BankID er du allerede legitimert og det er null problemå åpne en ny BankId via app. De som ikke har aktiv BankId og heller aldri har signert med det må legitimeres og signere bank-id-avtale eller få brikke og legitimering tilsendt per post. Ikke helt samme sak, med andre ord. Anonymkode: ed35f...d60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #17 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Lærdommen er vel heller at man aldri skal ha telefon og absolutt alle betalingskort liggende sammen. Og jo, Nordea kan iallefall hjelpe med å opprette BankID uten at man har brikke eller gammel app tilgjengelig. Mulig andre banker er kjipere på det. Anonymkode: 31a17...97e Se svar over. Ingen er "kjipere" på det enn andre. BankId er den sikreste legitimasjonen man har i Norge og det er bindeleddet mellom alt fra helseopplysninger til opplåning. Reglene følges, men svært få skjønner hva de egentlig har signert på når de har opprettet et kundeforhold en gang i tiden. Har man signert en nettbankavtale vil BankId-avtalen ligge der selv om man ikke har benyttet seg av den, og den vil derfor ligge klar uten behov for ny legitimering den dagen man "bare kan få hjelp til å laste ned appen". Anonymkode: ed35f...d60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #18 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Da var der fordi du allerede hadde signert BankID-avtale da du signerte et kundeforhold. Hvis du allerede er signert med BankID er du allerede legitimert og det er null problemå åpne en ny BankId via app. De som ikke har aktiv BankId og heller aldri har signert med det må legitimeres og signere bank-id-avtale eller få brikke og legitimering tilsendt per post. Ikke helt samme sak, med andre ord. Anonymkode: ed35f...d60 Det var da jeg flyttet alt til Nordea og stengte mine gamle konti i annen bank. Kundeservice hjalp meg, som sagt, med bankid-appen og ordnet slik at den kom opp å gå i Nordea. Akkurat samme sak Anonymkode: aef35...c4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #19 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Se svar over. Ingen er "kjipere" på det enn andre. BankId er den sikreste legitimasjonen man har i Norge og det er bindeleddet mellom alt fra helseopplysninger til opplåning. Reglene følges, men svært få skjønner hva de egentlig har signert på når de har opprettet et kundeforhold en gang i tiden. Har man signert en nettbankavtale vil BankId-avtalen ligge der selv om man ikke har benyttet seg av den, og den vil derfor ligge klar uten behov for ny legitimering den dagen man "bare kan få hjelp til å laste ned appen". Anonymkode: ed35f...d60 Mener du at den personen som la telefonen på biltaket og dermed mistet telefon med bankID ikke hadde en signert avtale? Anonymkode: 31a17...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #20 Del Skrevet 2. september Kunde"rådgiverne" i DnB er erfaringsløse ungdommer uten peiling på hvordan ting henger sammen. Anonymkode: 34336...ea0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå