AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #1 Skrevet 2. september 2024 Jeg ble mobbet i alle mine år på skolen, fra 1 klasse til videregående. Som voksen i dag gjør dette fortsatt vondt, selvom jeg har kommet meg videre på mange måter. I dag var jeg på butikken og skulle handle til bursdagen til min tenåringsdatter. Jeg har tre barn, noe kroppen såklart bærer litt preg av. Men jeg ser helt vanlig ut vil jeg si for min alder og med barn, jeg veier 6 kg over normalvekt og disse er pent fordelt. Jeg hadde jo en del usunne varer i kurven i dag, kakemiks, godteri og brus. Handler jo ikke dette til hverdags. En gutt på rundt 17-18 år sa til kameratene sine " der var der mye usunt" han så tydelig på kurven min. Så sa han videre "ikke rart hun er så tykk". Kameratene sa han skulle la det gå og de gikk videre. Jeg ble så paff at jeg ikke sa et ord. Følte meg som verdens minste menneske til jeg var ute av butikken. Sånne kommentarer går inn på meg fordi jeg har hørt hvor stygg jeg er i mange år før i tiden. Er det rart det er mye mobbing sier jeg, når ungdom til og med sier stygge ting til voksne. Hvorfor måtte han det liksom? Ser for meg han slenger med leppa til mange. Nå føler jeg meg så tykk og stygg i dag, selvom jeg prøver å glemme det og gi faen. Andre som sliter med å overse og gi faen i sånne opplevelser som voksne? Anonymkode: 2dad1...3df 7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #2 Skrevet 2. september 2024 Du må jo bare ha "bein i nesa" og svare slike folk. Frekke og mobydelige guttevalper. Hev deg over det. Anonymkode: 01896...5c1 6 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #3 Skrevet 2. september 2024 Du skriver selv at du er overvektig, den tankeløse gutten dro en paralell mellom hva du handlet, og hva du spiser, fordi du er overvektig. Han sa ikke at du er stygg, eller annet negativt. En helt unødvendig kommentar, men mobbing? Ikke i min verden. Det er selvsagt leit med en sånn komentar, særlig med din historikk, men du skjnner vel tanken hans? Anonymkode: 5942a...e97 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #4 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du skriver selv at du er overvektig, den tankeløse gutten dro en paralell mellom hva du handlet, og hva du spiser, fordi du er overvektig. Han sa ikke at du er stygg, eller annet negativt. En helt unødvendig kommentar, men mobbing? Ikke i min verden. Det er selvsagt leit med en sånn komentar, særlig med din historikk, men du skjnner vel tanken hans? Anonymkode: 5942a...e97 Skjønner vel tanken hans? Er du fullstendig blååååst?👹 Håper så inderlig at du ikke har bikket 20 og fortsatt kan kalles ung og dum for det er nettopp slik du fremstår. Skjerp deg, virkelig!👹🤦♀️ Anonymkode: 6b30a...d9e 11 1
K.B. Skrevet 2. september 2024 #5 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ble mobbet i alle mine år på skolen, fra 1 klasse til videregående. Som voksen i dag gjør dette fortsatt vondt, selvom jeg har kommet meg videre på mange måter. I dag var jeg på butikken og skulle handle til bursdagen til min tenåringsdatter. Jeg har tre barn, noe kroppen såklart bærer litt preg av. Men jeg ser helt vanlig ut vil jeg si for min alder og med barn, jeg veier 6 kg over normalvekt og disse er pent fordelt. Jeg hadde jo en del usunne varer i kurven i dag, kakemiks, godteri og brus. Handler jo ikke dette til hverdags. En gutt på rundt 17-18 år sa til kameratene sine " der var der mye usunt" han så tydelig på kurven min. Så sa han videre "ikke rart hun er så tykk". Kameratene sa han skulle la det gå og de gikk videre. Jeg ble så paff at jeg ikke sa et ord. Følte meg som verdens minste menneske til jeg var ute av butikken. Sånne kommentarer går inn på meg fordi jeg har hørt hvor stygg jeg er i mange år før i tiden. Er det rart det er mye mobbing sier jeg, når ungdom til og med sier stygge ting til voksne. Hvorfor måtte han det liksom? Ser for meg han slenger med leppa til mange. Nå føler jeg meg så tykk og stygg i dag, selvom jeg prøver å glemme det og gi faen. Andre som sliter med å overse og gi faen i sånne opplevelser som voksne? Anonymkode: 2dad1...3df Så hårsår må du ikke la deg selv være. Kjøp det du vil og lev ditt liv, hva drittunger sier skal du drite i. 2 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #6 Skrevet 2. september 2024 6 kilo over normalvekt er ingenting. Sannsynligvis har gutten en diagnose, og kameratene var raske til å stoppe videre utbrudd som kanskje kunne ha kommet. Kompisene kunne selvfølgelig sagt unnskyld til deg også, men sårbarheten din synes ikke utenpå. Anonymkode: 4f9fd...04c 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #7 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skjønner vel tanken hans? Er du fullstendig blååååst?👹 Håper så inderlig at du ikke har bikket 20 og fortsatt kan kalles ung og dum for det er nettopp slik du fremstår. Skjerp deg, virkelig!👹🤦♀️ Anonymkode: 6b30a...d9e Om jeg er fullstendig blåst, ung og dum? Jeg er voksen nok til å vite at ingen kan styre andres tanker! Og jeg er voksen nok til å vite at noen sier alt de tenker, uten filter! Alle tenker ut fra det vi observerer, det gjør nok du også. Ser du en person med dårlige tenner, tenker du nok at det slurves med tannhelsen. Kjenner du noen lukter vondt, tenker du at den personen burde dusjet. Ser du noen kjøre dyr bil, tenker du kanskje at de har mye penger/ lån. Vi tenker, hele tiden, ukontrollert, enten vi liker det eller ikke. Du tenker at jeg er blåst, ung og dum, og det er greit Anonymkode: 5942a...e97
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #8 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ble mobbet i alle mine år på skolen, fra 1 klasse til videregående. Som voksen i dag gjør dette fortsatt vondt, selvom jeg har kommet meg videre på mange måter. I dag var jeg på butikken og skulle handle til bursdagen til min tenåringsdatter. Jeg har tre barn, noe kroppen såklart bærer litt preg av. Men jeg ser helt vanlig ut vil jeg si for min alder og med barn, jeg veier 6 kg over normalvekt og disse er pent fordelt. Jeg hadde jo en del usunne varer i kurven i dag, kakemiks, godteri og brus. Handler jo ikke dette til hverdags. En gutt på rundt 17-18 år sa til kameratene sine " der var der mye usunt" han så tydelig på kurven min. Så sa han videre "ikke rart hun er så tykk". Kameratene sa han skulle la det gå og de gikk videre. Jeg ble så paff at jeg ikke sa et ord. Følte meg som verdens minste menneske til jeg var ute av butikken. Sånne kommentarer går inn på meg fordi jeg har hørt hvor stygg jeg er i mange år før i tiden. Er det rart det er mye mobbing sier jeg, når ungdom til og med sier stygge ting til voksne. Hvorfor måtte han det liksom? Ser for meg han slenger med leppa til mange. Nå føler jeg meg så tykk og stygg i dag, selvom jeg prøver å glemme det og gi faen. Andre som sliter med å overse og gi faen i sånne opplevelser som voksne? Anonymkode: 2dad1...3df Noen eier ikke oppdragelse. Sliter selv med en nabogutt på samme alder som kommenterer mitt og tenåringsdatter sitt utseende når vi beveger oss utenfor døra. Han slenger så mye dritt ut av seg at vi har latt være å bruke balkongen i hele sommer pga han roper ting ut vinduet om vi oppholder oss der. (Ja, på vår egen balkong) han gjør livet surt for oss, han forsøker i alle fall veldig hardt. (har forsøkt å snakke med hans mor hvor det går inn det ene øret og ut det andre). Skjønner godt det gikk innpå deg. Sånt er ikke normalt å si, og han viser bare selv hvor stygge holdninger han har. Slike har mye rot inni seg psykisk. Vit at din verdi ikke måles i slike menneskers slengbemerkninger. Anonymkode: 8cbd2...aba 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #9 Skrevet 2. september 2024 Skjønner godt at du ble lei deg, det hadde jeg også blitt. Jeg føler meg bedre hvis jeg klarer å ta igjen når noen tråkker over grensene mine. Da gir jeg liksom den andre personen motstand og ikke bare lar meg finne meg i det. Tok mange år før jeg klarte det altså, men det kan være noe å øve på. Anonymkode: cef58...03a 1
Gjest winterchild Skrevet 2. september 2024 #10 Skrevet 2. september 2024 Lurer på hur dessa losers kommer se ut om ti år, låter ju så ointelligenta och trashiga!
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #11 Skrevet 2. september 2024 Jeg er virkelig tjukk, men blir likevel såret av det som egentlig bare kan kalles en observasjon, så jeg skjønner dere som blir såret når det faktisk ikke er reelt engang. Jeg pleier ikke å konfrontere, men jeg pleier å vise de at jeg faktisk har ører ved å se på de helt til jeg vet at de har sett at jeg har hørt😅 Og de aller fleste ser faktisk skamfulle ut, både ungdom og voksne. Det er jo aldri kult å bli «tatt» når du bare skal være kul i kjeften. Anonymkode: da29a...24d 2 1
viren Skrevet 2. september 2024 #12 Skrevet 2. september 2024 Ingen kan få deg til å føle deg mindre verdt uten ditt samtykke , er det noe som heter. Det er helt normalt å bli såret av en slik kommentar, men husk at dette egentlig ikke handler om deg, men om han som kom med kommentaren: Han er usikker på seg selv og forsøker å tøffe seg ovenfor kameratene ved å snakke nedsettende om noen andre. Det er hans problem, ikke ditt. 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #13 Skrevet 2. september 2024 Drit i slike kommentarer. Jeg tenker i mitt stille sinn at de som har et behov for å tråkke på andre for å heve seg selv er de som virkelig har problemer. Anonymkode: 2142b...185 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #14 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ble mobbet i alle mine år på skolen, fra 1 klasse til videregående. Som voksen i dag gjør dette fortsatt vondt, selvom jeg har kommet meg videre på mange måter. I dag var jeg på butikken og skulle handle til bursdagen til min tenåringsdatter. Jeg har tre barn, noe kroppen såklart bærer litt preg av. Men jeg ser helt vanlig ut vil jeg si for min alder og med barn, jeg veier 6 kg over normalvekt og disse er pent fordelt. Jeg hadde jo en del usunne varer i kurven i dag, kakemiks, godteri og brus. Handler jo ikke dette til hverdags. En gutt på rundt 17-18 år sa til kameratene sine " der var der mye usunt" han så tydelig på kurven min. Så sa han videre "ikke rart hun er så tykk". Kameratene sa han skulle la det gå og de gikk videre. Jeg ble så paff at jeg ikke sa et ord. Følte meg som verdens minste menneske til jeg var ute av butikken. Sånne kommentarer går inn på meg fordi jeg har hørt hvor stygg jeg er i mange år før i tiden. Er det rart det er mye mobbing sier jeg, når ungdom til og med sier stygge ting til voksne. Hvorfor måtte han det liksom? Ser for meg han slenger med leppa til mange. Nå føler jeg meg så tykk og stygg i dag, selvom jeg prøver å glemme det og gi faen. Andre som sliter med å overse og gi faen i sånne opplevelser som voksne? Anonymkode: 2dad1...3df Guttungen her på 15 er autist, og kan fint komme med slike "gullkorn" innimellom. Heldigvis blir det færre og færre av desse utbrudda, men om de kommer så er iallefall jeg snar og si att slikt sier en ikke, og så drøfter vi det oss i mellom hvordan mottaker kanskje føler seg når noen sier slikt. Nå er han som sagt på god vei til å skjønne att mennesker er ulike, og att mennesker kan bli lei seg akkurat som han kan bli, og att det er bedre å si fine ting,- plukke ut det positive blant folk, enn kommentere småfrekt og hodeløst. For han er en som observerer ALT som kan ligne på uregelmessigheter. Snop på en mandag er feks en slik ting, øl hadde vært det også, då hadde du vært alkoholiker. Sist vi var ute sa han til ei eldre dame att "ho var så fin på håret" ho blei glad, og han blei glad. Vi er på vei til noe bedre. Ellers, tenåringer i gruppe er jo ofte det værste en møter på, så akkurat de vil jeg fort overse alt som kommer utav kjeften på. Andre hadde jeg svart tilbake. Husk iallefall att kompisene tok grep og fikk frekkasen med seg videre, så de leste iallefall situasjonen, og lot han ikke dure på. Det er nå positivt. Anonymkode: c74df...b59 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå