Gå til innhold

Er han blitt for komfortabel i forholdet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typen min (30) og meg (k40) har vert sammen I 2 år snart. Han var veldig romantisk det første året. Ble litt småsjalu på en søt måte og gav meg mye komplimenter. Nå virker han så avstumpet. Her om dagen fortalte eg at en fyr hadde prøvd seg og prøvd å kysse meg på byn. Han bare sa ok og smilte. Som om han ikkje bryr seg.

Hvordan får eg han til å bli som før. Eg savner intensitet og romanse. ?

Anonymkode: 3318e...6db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pass på at du ikke blander dramatikk og kjærlighet. 

Anonymkode: d1778...46c

• Liker 9
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Typen min (30) og meg (k40) har vert sammen I 2 år snart. Han var veldig romantisk det første året. Ble litt småsjalu på en søt måte og gav meg mye komplimenter. Nå virker han så avstumpet. Her om dagen fortalte eg at en fyr hadde prøvd seg og prøvd å kysse meg på byn. Han bare sa ok og smilte. Som om han ikkje bryr seg.

Du har et usunt syn på kjærlighet.. 

Anonymkode: 48f7c...d8c

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Hva var grunnen til at du fortalte om det? Hvilken setting sa du det i og hva sa du rundt det?

Anonymkode: 9d524...92a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva var grunnen til at du fortalte om det? Hvilken setting sa du det i og hva sa du rundt det?

Anonymkode: 9d524...92a

Eg sa det sent på kvelden med en gang eg kom heim fra byen. Eg var litt full og han var trøtt. Det er ikkje sånn at eg vil han skal bli kjempesjalu eller ha det vondt. Men det var liksom 0 reaksjon. Hadde dette skjedd for 1 år siden hadde han kommentert det vertfall. Spurt hvem det var osv. Liksom minnet meg på at eg er hans om du skjønner.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du har et usunt syn på kjærlighet.. 

Hvordan da ? 

Skrevet

Å trigge kjipe følelser hos partner for egen forlystelse gjør man bare ikke. 

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

I alle dager, så barnslig.

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Herregud..Snakk om å være barnslig eller? Du er kvinne på 40 og typen din er 10 år yngre. Slutt å be om unødvendig bråk og drama, om en fyr prøvde å kysse deg i fylla klarer du vel å forsvare deg og vri deg unna. Skulle han liksom sagt; fy faen jeg går å tar han, banker han opp og skyter han i leggen?

• Liker 3
Skrevet
Enni skrev (5 minutter siden):

Å trigge kjipe følelser hos partner for egen forlystelse gjør man bare ikke. 

miSs. skrev (Akkurat nå):

Herregud..Snakk om å være barnslig eller? Du er kvinne på 40 og typen din er 10 år yngre. Slutt å be om unødvendig bråk og drama, om en fyr prøvde å kysse deg i fylla klarer du vel å forsvare deg og vri deg unna. Skulle han liksom sagt; fy faen jeg går å tar han, banker han opp og skyter han i leggen?

Nei absolutt ikke. Eg bare vet at eg hadde stillt et par spørsmål om det var omvendt. 

Skrevet

Denne måten å kommunisere på er ikke spesielt god, verken i kjærlighetsforhold eller ellers.

Hvorfor snakker du ikke skikkelig med kjæresten din uten spill eller dramatikk?

I et sunt forhold med gjensidig tillit og respekt så deler man ta ker og følelser når de dukker opp. På godt og vondt.

Har du tid til en liten prat? Du skjønner, det var en ting jeg ønsket å snakke med deg om. For tiden kjenner jeg på en del usikkerhet. Jeg er ikke helt sikker på hva det bunner i, men jeg opplever at du er mindre oppmerksom enn tidligere i forholdet vårt, og dette gjør at jeg føler du bryr deg mindre om meg enn før. Jeg har forsøkt å overså det en liten stund, men kjenner at jeg savner slik som det var.

Så tar man det derifra...

Uten tillit har man et elendig forhold. Og tillit bygger man ihvertfall ikke gjennom sjalusi og gjøre partner usikker på hva som foregår på fuktige byturer.

Anonymkode: 1e9a4...843

• Nyttig 2
Skrevet
Yolo678 skrev (1 minutt siden):

Nei absolutt ikke. Eg bare vet at eg hadde stillt et par spørsmål om det var omvendt. 

Hvis du stadig kommer med sånne utsagn som at noen prøvde seg på deg osv. kan det hende har har fått nok og ikke orker å bry seg lenger. Du trenger ikke å spille spill eller leke deg deilig. La det gå..

• Nyttig 1
Skrevet
Yolo678 skrev (10 minutter siden):

Hvordan da ? 

Min erfaring er at hvis du søker slike reaksjoner hos ham, så er det fordi han ikke gir det ro, bekreftelse og trygghet ellers, du søker bekreftelse i kontrollerende og oppfarende reaksjoner. Enten er det fordi han ikke er der for deg til vanlig, eller så er det fordi du ikke ser den oppførselen som bekreftelse. Så enten har du et feil syn på hva trygghet og bekreftelse er, eller så gir han for lite av det.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Denne måten å kommunisere på er ikke spesielt god, verken i kjærlighetsforhold eller ellers.

Hvorfor snakker du ikke skikkelig med kjæresten din uten spill eller dramatikk?

I et sunt forhold med gjensidig tillit og respekt så deler man ta ker og følelser når de dukker opp. På godt og vondt.

Har du tid til en liten prat? Du skjønner, det var en ting jeg ønsket å snakke med deg om. For tiden kjenner jeg på en del usikkerhet. Jeg er ikke helt sikker på hva det bunner i, men jeg opplever at du er mindre oppmerksom enn tidligere i forholdet vårt, og dette gjør at jeg føler du bryr deg mindre om meg enn før. Jeg har forsøkt å overså det en liten stund, men kjenner at jeg savner slik som det var.

Så tar man det derifra...

Uten tillit har man et elendig forhold. Og tillit bygger man ihvertfall ikke gjennom sjalusi og gjøre partner usikker på hva som foregår på fuktige byturer.

Anonymkode: 1e9a4...843

Takk for fint svar. Helt ærlig fortalte eg det til han kun fordi eg hadde satt pris på å vite ka som skjer med han om han går ut uten meg. Eg gjorde ikkje noe for å trigge en reaksjon. Eg bare ble litt overrasket over at han reagerer annerledes nå en hva han ville gjordt tidligere. Som om at ja han virker så chill at eg blir usikker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min erfaring er at hvis du søker slike reaksjoner hos ham, så er det fordi han ikke gir det ro, bekreftelse og trygghet ellers, du søker bekreftelse i kontrollerende og oppfarende reaksjoner. Enten er det fordi han ikke er der for deg til vanlig, eller så er det fordi du ikke ser den oppførselen som bekreftelse. Så enten har du et feil syn på hva trygghet og bekreftelse er, eller så gir han for lite av det.. 

Det var ikkje meninga å trigge noe. Eg vil jo at han skal være trygg. Eg bare tenker litt over på at han ikkje er som han var i begynnelsen. Kanskje det bare er en god ting. Eg veit ikkje.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje det er skriver her kan misforståes. Men ja eg føler han gi litt lite trygghet og bekreftelse generelt sett. I forhold til hvordan han var før. Eg bare lurer på hvordan eg kan ta det opp med han uten å virke anklagende eller fiske etter oppmerksomhet.

Skrevet
miSs. skrev (38 minutter siden):

Hvis du stadig kommer med sånne utsagn som at noen prøvde seg på deg osv. kan det hende har har fått nok og ikke orker å bry seg lenger. Du trenger ikke å spille spill eller leke deg deilig. La det gå..

Det her er ikkje noe som bruker å skje. Bare så det er sagt. Men kanskje du har rett. Eg kan bli litt oppmerksomhetssyk.

Skrevet

Dersom du ønsker en diskusjon rundt temaet, og vil vite hva han tenker om å bli sjekket opp på byen og hva han gjør - så spør du om dette da. Ikke prøv å fremprovoser en reaksjon med manipulasjon for så å snakke om det. Det er umoden og elendig kommunikasjon.

• Liker 4
Skrevet

Dette er kun romantisk på film.

Anonymkode: 507cc...a70

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Yolo678 skrev (1 time siden):

Kanskje det er skriver her kan misforståes. Men ja eg føler han gi litt lite trygghet og bekreftelse generelt sett. I forhold til hvordan han var før. Eg bare lurer på hvordan eg kan ta det opp med han uten å virke anklagende eller fiske etter oppmerksomhet.

Se svaret over, synes det ser ut som en bra start?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...