Gå til innhold

Tjenester fra kommunen som blander seg oppi hvor jeg sover

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

hjemmetjenesten, utdannede mennesker innen sitt fagfelt, ikke "bare" en ansatt i kommunen.. En ørliten forskjell som er verdt å ta med, sammen med at TS ikke sier noe om hverken grunnen for denne hjemmetjenesten eller "mandat" forøvrig og det er utvilsomt mer normalt å sove i sengen enn på en madrass på stuegulvet for folk flest som HAR soverom og stue separat osv osv.. 

Anonymkode: 497dd...44d

Forskjellen er irrelevant all den tid de ikke har mandat til å pålegge TS hvor hun skal sove hjemme hos seg selv.

Anonymkode: 848be...247

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest goodbeforelong

Betimelig spørsmål du stiller. Isolert sett spiller det ingen rolle hvor du sover. Men det er nesten umulig å mene så mye om det på så tynt grunnlag. 

Men dersom det ikke har noen direkte konsekvens for din egen del eller andre i husstanden(dersom du ikke bor alene), tror jeg ikke det er der skoen trykker. 

Endret av goodbeforelong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det uthevede er hovedinformasjonen angående hva den kommunalt ansatte sa, samt spørsmålene TS stiller. TS har ikke spurt verken den ansatte eller oss om hvorvidt hun skal fortsette å sove på stua, og skal heller ikke være nødt til å få tillatelse fra verken kommunale tjenester eller oss for å sove der hun finner det best inne i egen leilighet. 

Som den kommunalt ansatte sa i følge TS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (2 minutter siden):

Som den kommunalt ansatte sa i følge TS. 

Hvis man konsekvent går ut fra at informasjonen TS kommer med ikke er reell og korrekt kaster man bort både egen og andres tid ved å delta i debatten. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jøss. Ser ingenting galt i å spørre om døgnrytme på et forum som TS selv har skrevet i, når posten handler om sovevaner

Anonymkode: 06dc0...5a5

La oss si hun har dårlige søvn vaner, hva skal du si da? Gå på rommet ditt? 

Jeg har dårlige søvnvaner. Idag sovnet jeg klokken 9 om morgenen fordi jeg brukte natten på å tro at jeg kveles og at noen skulle bryte seg inn. Sov på rommet mitt, men turte ikke være der på natten. Hva skal du gjøre med det da tenker du? Noen dikteringer og bedømminger hjelper ikke ig endrer ikke problemet i det hele tatt. 

Noen av dere har livserfaring med en ert.

Anonymkode: 65be0...a48

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som alltid sover på sofaen i stuen, det er der hun sover best, helt normale rutiner og liv, jobb og skole osv. Oppegående og ressurssterk. Det er helt lov. 

Anonymkode: 10794...ba5

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

K.B. skrev (På 2.9.2024 den 14.42):

Dette er TS sin versjon av saken, TS vil heller ikke utdype mer en at vedkommende sliter med angst og depresjon. At helsepersonell kommer hjem til deg flere ganger i uken ved sånne diagnoser er vel ikke så vanlig, så jeg tenker det er et større bilde her TS enten ikke forteller om eller forstår, så det kan ha relevans for hele madrass saken..

Det har uansett ikke noe å si. Hun bestemmer selv hvor hun vil sove. Det kan være vanlig , jobber selv i lignede team og det er ikke uvanlig med støttesamtaler/boveiledning /hjelp til medisinering o.l. flere ganger i uken. Folk har forskjellige behov. Vi må nesten bare forholde oss til hva ts sier. Det ville feks være mer matnyttig å finne ut av hvorfor hun velger sove der, føler hun seg tryggere der? Dette fordrer en god relasjon mellom henne og de som skal hjelpe. Ville begynt med det , fremfor å beordre henne inn på soverommet ( noe som strengt tatt ikke er lov heller). 

Anonymkode: 793b3...c81

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.9.2024 den 14.54):

Hun føler vel en moderlig omsorg for deg og blir dermed litt streng. Mødre flest sier og gjør ting fordi de vil ditt beste, ikke for å være kjipe, stikk i strid med hvordan budskapet ofte oppfattes av spesielt tenåringer.

Hvis jeg kom hjem til et av mine barn, og oppdaget at de sov på en madrass på gulvet på stua ville jeg også vært rimelig tydelig på at den madrassen skal tilbake på soverommet, det er der man sover. Kan ikke komme på en eneste god grunn til å skulle sove på gulvet på stua.

Anonymkode: 123a1...09e

Hvis de hadde nektet å flytte den tilbake på soverommet da? Hva hadde du gjort da? Er barna dine  voksne og ikke bor hjemme hos deg mer så kan du jo ikke bestemme over dem.

Anonymkode: 1ef0a...f3e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som tror at folk som er umyndiggjorte ikke kan bestemme noe over seg selv så tar dere feil. Man har likevel full mulighet til å bestemme hvilket rom man skal sove på, hva kan skal ha på seg, ha til middag osv osv... Er ikke sånn at man blir fratatt all selvbestemmelse. Uansett så er nok ikke ts umyndiggjort. Det skal veldig mye til for å bli umyndiggjort.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan går det med deg ts? Tok du det opp med kommunen? 

Anonymkode: acbc9...94a

Det går bra 🙂 De sa de skulle ta beskjeden min videre. Så da får jeg tro jeg hører fra dem om en stund 🙂

Anonymkode: 1ef0a...f3e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...